Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 13 aug 2022, 05:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2022, 15:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 234
Ondertussen ga ik vrolijk door met het volspammen van het forum... :oops:
Ik ben echt niet goed met stroom, dus nu gelijk het volgende probleem.
Ik heb een tijd geleden in een partij onderdelen een, volgens verkoper, diesel contactslot gekocht.
Ik heb een slot van l&f, type 3422-01. Volgens mij ben ik er inmiddels achter dat het niet voor een diesel is. Ik kan namelijk geen positie vinden waar voor starten voorgloeistroom op staat.
Beetje Google'n leert me niet veel. Maar volgens mij geen diesel slot. Kan dat kloppen? En als het geen diesel slot is, kun je dan de module aan de achterzijde van het slot vervangen? Voor een diesel module?

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2022, 15:45 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 701
Woonplaats: wwerf
of je doet een dik relais met en drukknopje, scheelt weer 80 euries.
draadje contact slot op relais. draadje accu naar relais. draadje naar gloeidinges. draadje naar aarde.
klaar.

heb je hier wat aan? met plaatjes https://www.pegasusparts.co.uk/ourshop_90073/cat_775909-Series-3-Steering-Locks-DND.html

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker-[b]als hij het doet[/b]

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2022, 16:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 234
sjaak109 schreef:
of je doet een dik relais met en drukknopje, scheelt weer 80 euries.
draadje contact slot op relais. draadje accu naar relais. draadje naar gloeidinges. draadje naar aarde.
klaar.

heb je hier wat aan? met plaatjes https://www.pegasusparts.co.uk/ourshop_90073/cat_775909-Series-3-Steering-Locks-DND.html


Ben niet zo dan van een drukknop in een auto die je met een theelepel nog kun open maken. En ik was zo blij met me contact slot met stuurslot.. leek me wel anti diefstal :D

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2022, 16:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 234
En ook wel belangrijk.. heb een volautomatische gloeiunit, die ik als het ff kan gewoon via het contact wil laten werken. Daar heb ik de bedrading ook al voor aangelegd. Dus wil eigenlijk niet nu nog en een drukknop voor het starten en een drukknop voor het gloeien..als het ook via het contact kan..

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2022, 16:45 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1557
Hmm ... als je een volautomatische voorgloeierij hebt dan is het toch makkelijk: Op contact = stroom aan, motor nog uit, en de automatische voorgloeier start zijn cyclus ... en daarna draai je de sleutel door naar starten (en doe je dat wat eerder dan start ie waarschijnlijk ook zolang het geen enorme vrieskou is). Enige minpunt is dat ie dan ook voorgloeit als je niet start en wel stroom nodig hebt voor bijv. je radio.

Als je dit altijd voorgloeien nu vervelend vindt dan neem je dat drukknopje van Sjaak en voedt dat met de door het contact-slot geschakelde 12V.
Heb je geen voorgloei-automaat dan is een relais+tijdschakelaar een handig extraatje, die tijdschakelaars kan je veelal ook nog instellen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2022, 18:50 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 688
Woonplaats: De Zijpe
https://www.paddockspares.com/prc2670-ignition-switch-s11a-negative-diesel.html zo één?


Of een contactslot voor een diesel die net voor het starten een “gloei” stand heeft, of zoals ik die bij goed weer niet voor gloei gewoon een drukknop….. (oude series 2 startknop)

Ik weet wel dat die oude Merkedezzz dingen een trekknop hadden om te gloeien, kan ook nog :shock:

Maargoed, Rolf kennende zal hij het toch weer op zijn eigen manier doen :mrgreen: :lol: :D ;)

:mrgreen: Rob


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2022, 19:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 234
GatheRRoveR schreef:
https://www.paddockspares.com/prc2670-ignition-switch-s11a-negative-diesel.html zo één?


Of een contactslot voor een diesel die net voor het starten een “gloei” stand heeft, of zoals ik die bij goed weer niet voor gloei gewoon een drukknop….. (oude series 2 startknop)

Ik weet wel dat die oude Merkedezzz dingen een trekknop hadden om te gloeien, kan ook nog :shock:

Maargoed, Rolf kennende zal hij het toch weer op zijn eigen manier doen :mrgreen: :lol: :D ;)

:mrgreen: Rob


Dat ik het op mijn eigen manier ga doen is waarschijnlijk wel een feit... :P
Probleem is nu alleen dat ik een beetje op een dood spoor zit. De kant en klare kabelboom heeft een paar enorme pluspunten,maar helaas ook nadelen. Daar waar ik de kabelboom aan land rover stekkers moet knopen loop ik vast. Zo ook het contact slot. Ik weet echter ook niet welke pool bij het contact slot wat ik nu heb, welke functie heeft. Ik begrijp ook niet zo goed van waaruit ik het contact slot kan meten, zodat ik weet op welke pool er in welke positie van het slot stroom staat..

Het contact wat je in de link hebt, past niet op een stuurkolom. Ik heb nu een S3 contact slot wat wel op me stuurkolom past, met stuurslot. En dat wilde ik eigenlijk wel gebruiken. Maar de cijfers die bij de polen staan kan ik op het internet niet herleiden..

Begint een beetje te frustreren, alle bedrading om de auto heen voor verlichting, motor, dynamo startmotor accu massa enz enz is aangesloten en weggewerkt maar nu ben ik de afgelopen dagen niks opgeschoten....


Naja, eerst woensdag op vakantie en er nu maar ff niet meer te veel over nadenken en piekeren.. :(

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2022, 19:28 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 688
Woonplaats: De Zijpe
Ik mail je wel wat schema's
dan zie het verschil tussen Diesel en benzine.. (hopelijk klopt het met jouw contact)
Ik kan het wel slot wel voor je doormeten, dat is geen probleem

Slaap goed en alvast een goede reis.

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 apr 2022, 11:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
s3 contact slot heb je voor diesels en voor benzine, dus met en zonder voorgloeien.
Alles hangt natuurlijk ook wat voor diesel dat je hebt. degene met voorkamerinspuiting moet je namelijk altijd voorgloeien, directe inspuiting niet.
De 300tdi in mijn 101 (directe inspuiting) hoef ik eigenlijk alleen maar bij temp onder de 0 voor te gloeien (en zelfs dat hoeft niet). Dus een trek-knopje met lampje + tijdrelais.
Het grote voordeel is dat je gloeistiften veel langer meegaan en daarnaast het puntje van Marc.
Dus eigenlijk gloei ik maar 2 keer per jaar, zeker omdat ik een koelwater-motorvoorverwarmer er in heb zitten.
Eigenlijk is het enige voordeel voor mij dat door het gloeien mijn accu s'winters rustig wakker word.
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 apr 2022, 11:51 
Offline

Geregistreerd: vr 29 jan 2016, 10:42
Berichten: 7
Wat al geopperd is losse drukknop
Series Diesel contactslot heeft weer als nadeel dat deze tijdens het starten enkel spanning geeft aan de startsolenoid
en dan geen spanning meer geeft aan je dieselstopsolenoid


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 apr 2022, 18:43 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 11:00
Berichten: 24
alan-t schreef:
Wat al geopperd is losse drukknop
Series Diesel contactslot heeft weer als nadeel dat deze tijdens het starten enkel spanning geeft aan de startsolenoid
en dan geen spanning meer geeft aan je dieselstopsolenoid


Beste alan-t
Dat was bij mij ook zo totdat ik dat draadje op de juiste aansluiting aan had gesloten.
Toen werkte het perfect, nu al ruim 2 jaar.
Situatie van een 200TDI zonder turbo in Series 3 Diesel.
Groet, Eli


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.