Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 16:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: keuze stress.
BerichtGeplaatst: do 24 feb 2022, 10:39 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
wat zullen we doen.
op de plane naar de zon voor een week.
met de boot en de 109 of de Megane een huisje huren in Noorwegen?
of net als vorig jaar kijken waar de 109 of de Megane ons brengt.
dwz. Denemarken of Frankrijk of Spanje.
De Zon lijkt me op dit moment erug lekker.(wilden rond juni gaan)
maar Noorwegen is erug mooi.(ben daar een keer of 200-300 geweest ivm. werk en vakantie)
en ja, ik kan ook mijn geld maar 1x uitgeven. dus alles doen kan net niet.
vorig jaar zijn we een weekend duitsland/Brabant geweest met de kinderen en de 109.
weekje Texel. met de 109
2 weekjes rond rit Frankrijk het hogere gedeelte dwz. de Pyreneeën en ergens tegen de Alpen aan.
mooie lege campings( zie foto witte vlekje in midden is onze caravan). was ook erg prettig.

maar toch........ lekker in de zon op een vulkanisch strand in de tropen? lijkt me ook wel wat.
Tja, wat te doen. luxe probleempje.
Afbeelding
Afbeelding

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuze stress.
BerichtGeplaatst: do 24 feb 2022, 11:13 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Tja, ik zou het wel weten ... Frankrijk   :ugeek:

Noorwegen is prachtig, da's waar, maar het is ook duurrrrr

Als je dan ook nog warmte en zon wilt dan ga je beter naar het zuiden (of anders eventueel naar Zweden).

Binnen Frankrijk zou ik het niet weten, maar dat is vooral omdat er nog zoveel moois is.
Ik was vorig jaar in juni in Haute Maurienne, had het geluk van prachtig weer (normaal moet je net iets zuidelijker in de Franse Alpen zijn voor het mooie weer) ... en daar waren net buiten de natuurparken nog genoeg wegen die goed genoeg waren voor de LandRover ;)

Maar goed, er is beginnend in de Vogezen en/of Jura al heel veel te beleven.
Op weg naar de Pyreneeën kan je ook prima in de rustiger delen van Auvergne stranden.

In mijn ogen loont het wel iets langer op een plek te blijven: de eerste 2-3 dagen en dan weer verder is het recept om veel te missen, het is de methode die maakt dat je uiteindelijk in het vliegtuig stapt naar ver weg.

O ja, qua €uro's: Je krijgt mijns inziens in Frankrijk het meeste vakantie voor je €uro's, zeker als je de fancy veelsterren campings mijdt. Er zijn genoeg campings waar je voor een heel bescheiden bedrag alle ruimte krijgt.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuze stress.
BerichtGeplaatst: do 24 feb 2022, 11:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Denk eens na over Corsica, supermooi eiland. oostkust is toeristisch met zandstranden, westkust is wat ruwer mer rots en kiezelstranden. In het midden bergen met sneeuwtoppen. klimaat is mooi, kan soms erg warm zijn maar meestal komt rond 4 uur de mistral op en geeft wat verkoeling.
je rijdt 1 uur verder en zit in een andere flora/ fauna. Tip: pak gewoon de nachtboot in genua. overtocht duurt lang en dan kun je beter slapen in een hut.
En gewoon de luxe auto, ik denk dat de 109 geen meerwaarde heeft daar.
Of gewoon naar terschelling.
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuze stress.
BerichtGeplaatst: do 24 feb 2022, 12:24 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Sorry, kan je niet helpen een keuze te maken.
Als ik weer thuis kom moet ik eerst de stress verwerken van mijn overwintering.
Al die keuzes, naar het strand, en dan welke? Eten, welke supermarkt, waar haal ik water? Moeilijk moeilijk :? :?
Werd mij vroeger vertelt dat vakantie ontspanning betekent :( net als sinterklaas en de kerstman een groffe leugen :evil:
Huisje huren in een bungalowpark, leuk al die schreeuwende kinderen :cry:
Thuis blijven gaat ook niet, krijg je stress van verveling :roll:

Wens je heel veel sterkte in deze stressvolle situatie :mrgreen: :mrgreen:

Ps
èèn land valt al af Oekraine :twisted:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuze stress.
BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2022, 11:59 
Offline

Geregistreerd: wo 08 nov 2017, 21:06
Berichten: 22
Sowieso niet met het vliegtuig.
Met de/ Laro is toch veel leuker?
En een stuk minder vervuilend.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuze stress.
BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2022, 12:50 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Houston schreef:
Sowieso niet met het vliegtuig.
Met de/ Laro is toch veel leuker?
En een stuk minder vervuilend.

Precies, zelfs als je alléén in de LandRover zit en 1:10 diesel verstookt kom je qua vervuiling beter uit als een lijnvlucht (dwz een lijnvlucht incl. het voor- en na-vervoer).

Een charter-vlucht is wellicht iets gunstiger (omdat die met een hogere bezettingsgraad vliegen) maar zit je niet alleen in de auto dan doe je het heel gauw beter. NB Qua vervuilen moet je ook rekening houden met de plek waar de vervuiling plaatsvindt: de uitstoot in de hogere luchtlagen is uiteindelijk nog kwalijker, zelfs al ruik je de kwalm op neusniveau eerder.

Wat betreft de vakantie-voetafdruk levert een sea-side-resort ook een heel veel grotere impact als het kamperen op een eenvoudige camping municipal of a-la-ferme. Laat je nu met het vliegtuig meestentijds weer in zo'n resort belanden ... vliegen is dus snel dubbel "fout".


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuze stress.
BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2022, 13:55 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
Houston schreef:
Sowieso niet met het vliegtuig.
Met de/ Laro is toch veel leuker?
En een stuk minder vervuilend.


:lol: :lol: tja, maar denk eens aan al die mensen die werkloos worden als niemand meer vliegt.
gaan allemaal thuis zitten, steun trekken, de verwarming aan, etcetc.
fabrikanten die failliet gaan ,piloten, grond crew.etc.
en hoe komen dan de prularia uit china dan mij mij thuis???
toch niet met de boot he? moet ik nog langer wachten als 2 week.
al die all-in resorts die moeten sluiten in die 3e wereld landen. nog meer economische vluchtelingen hier in NL.
brrrr.
Wist je dat als een gasturbine aangedreven schip/tank/raket, etc. meer uitstoot heeft als een groot dorp?
en daar rijden/varen/vliegen er op dit moment een paar van rond in oost europa.

en ik moet er niet aan denken om met de 109 naar Hawaii te rijden. zo lang is mijn snorkel niet.
en volgens de mensen die achter mij rijden? heb ik net zo,n streep vuile lucht achter me als een vliegtuig.
en zo kan ik nog uren doorgaan.
Btw, als ik 1x in de 15 jaar met het vliegtuig op vakantie wil? zal me mijn reet oxideren wat de uitstoot is

maar ik begrijp wat je bedoeld hoor. :D

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuze stress.
BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2022, 15:42 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
sjaak109 schreef:
.... maar denk eens aan al die mensen die werkloos worden als niemand meer vliegt.
gaan allemaal thuis zitten, steun trekken, de verwarming aan, etcetc.
fabrikanten die failliet gaan ,piloten, grond crew.etc.
....

Ik denk dat die werkeloosheid ruimschoots gecompenseerd wordt door de reparatie- en onderdelen-business, op het moment dat je wat meer kilometers met de LandRover maakt.

Ik schaam me ook geenszins als ik op de fiets stap: Een paar wat betere banden voor die fiets kosten net zoveel als één band voor de LandRover. Dat zorgt weer voor een heleboel werkgelegenheid. Om maar niet te spreken van de puddingbroodjes en tom-poucen die maken dat ik de pedalen rond krijg.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuze stress.
BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2022, 16:23 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
De meeste stress komt bij mij op als ik hoor dat er toeristische vluchten naar de rand van het heelal gemaakt worden, waar is de mensheid dan mee bezig :? :cry: :cry: :cry:
En er mag binnenkort geen aardgas meer gebruikt worden, houtkachels in de ban maar een toerist de ruimte in mag :shock:

Neem het niet meer zo nauw met de milieu als dit zo doorgaat :evil: :twisted:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuze stress.
BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2022, 16:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
En ik denk dat je keuze stress wel meevalt. Ik moet ook kiezen: ga ik met de 101, de 88" of de c1. En als ik de s3 pak zet ik dan de truck cab erop of cabrio of stawagdak? en als ik het laatste pak ga ik dan nog een hondenrek ertussen maken. En moet die dan vouwbaar zijn. en in 2 of in 3 delen. En ga ik nog een rek op het dak bouwen. En pak ik dan mijn 2 surfboards op elkaar en ernaast een rek voor de inflatable kano en sup. En is mijn plan om een reservewiel swing achterop te maken voor een 2e reservewiel wel zo'n goed idee. Ga ik ooit nog passend werk vinden? And why do men have nipples?
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuze stress.
BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2022, 16:47 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
Jaaaaaah er is weer leven op de prik.

Jeroen jij hebt het nog zwaarder als ikke. ,k zou niet in je schoenen willen staan.
pfff wat een keuzes. (op werk na dan)
Corsica heb ik ook in mijn favorieten gezet. ziet er erg mooi en apart uit.
alleen de reis er naar toe is/lijkt me erg lang. zit stiekem al te kijken om campertje te bouwen van mijn 109.
2 pers bed past er in. voortent past op mijn 109 op het dakrekrail. wc kan in voortent. koelbox op stroom heb ik.
alleen hoe komen wij 2 oudjes in ons bedje gekropen?

oke dan maar met raket de ruimte in.... ku... heb het geld niet.
ja is raar geregeld in de wereld, zolang ik de luxe heb om te dubben over wat ik met vakantie zal doen? heb ik het goed toch?
en milieu? is ook maar een emotie denk ik. 8-) net als eten en drinken.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuze stress.
BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2022, 17:03 
Offline

Geregistreerd: ma 10 jan 2022, 12:34
Berichten: 12
Woonplaats: Noordwijkerhout
Ik zie de keuzestress niet helemaal.
Als je naar het zuiden wil, kan je het ene jaar in de Laro, het andere jaar met het vliegtuig of met een ander vervoersmiddel.

Ik doe het gewoon anders, als ik ergens naartoe wil doe ik het gewoon.
Of het nu een keer per jaar is of meerdere keren.
Ik ga sowieso meerdere keren op vakantie per jaar.

Gewoon doen wat je leuk vind, je leeft maar een keer, geniet daar gewoon lekker van.

_________________
Series 2 1959 88inch
101FC 1976 aan het restaureren
101FC 1976 APK waardig aan het maken
90 300TDI 1988
110 SW 1984
RCC 3,5 efi 1989
RR L322 5.0 SC 2010
P38 in opslag
Discovery 5 3.0 TDV6 2019
Voorheen bekend als Benlaro :shock:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuze stress.
BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2022, 17:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
De 109 is op corsica echt geen meerwaarde. zeker aan de westkust waar je aan het kronkelen ben over de wegen. In de c1 kwam ik vaak niet verder dan zijn 3 (veel haakse bochten en smalle wegen). Wat wel een meerwaarde was de airco. Ook als je op een camping staat en boodschappen nodig had was je vaak een half uur aan het rijden (tenzij in het oosten bij de steden). Dus losse tent is handig. Op doorreis kies ik met annemieke vaak een simpel hotel/motel of zoiets. Vroeger pakte ik nog wel een camping maar kwa kosten maakt dat niet zoveel meer uit. heel de dag doorrijden, in de buurt eten, slapen en de volgende dag weer vroeg verder. (met de 101 pak ik camperplaatsen en dan rij ik ook niet zoveel op een dag). Koelkist is makkelijk op corsica, kijk niet raar op als ie het elke dag rond 16 uur het niet doet. Ga hem ook niet uit elkaar halen zoals ik, de netspanning valt dan onder de 200V omdat iedereen zijn airco aanzet of zoiets, mijn koelkist snapte dat niet :D .
Weet nog wel een paar mooie campings. Vaak is het als je aankomt op een camping: wat voor kleur is je auto? zoek maar een plekje.
Echt super mooi eiland
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuze stress.
BerichtGeplaatst: di 01 maart 2022, 17:19 
Offline

Geregistreerd: wo 08 nov 2017, 21:06
Berichten: 22
sjeroens schreef:
En ik denk dat je keuze stress wel meevalt. Ik moet ook kiezen: ga ik met de 101, de 88" of de c1. En als ik de s3 pak zet ik dan de truck cab erop of cabrio of stawagdak? en als ik het laatste pak ga ik dan nog een hondenrek ertussen maken. En moet die dan vouwbaar zijn. en in 2 of in 3 delen. En ga ik nog een rek op het dak bouwen. En pak ik dan mijn 2 surfboards op elkaar en ernaast een rek voor de inflatable kano en sup. En is mijn plan om een reservewiel swing achterop te maken voor een 2e reservewiel wel zo'n goed idee. Ga ik ooit nog passend werk vinden? And why do men have nipples?
J.

X en Y chromosomen, that's why.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuze stress.
BerichtGeplaatst: di 01 maart 2022, 17:20 
Offline

Geregistreerd: wo 08 nov 2017, 21:06
Berichten: 22
benlaro1 schreef:
Ik zie de keuzestress niet helemaal.
Als je naar het zuiden wil, kan je het ene jaar in de Laro, het andere jaar met het vliegtuig of met een ander vervoersmiddel.

Ik doe het gewoon anders, als ik ergens naartoe wil doe ik het gewoon.
Of het nu een keer per jaar is of meerdere keren.
Ik ga sowieso meerdere keren op vakantie per jaar.

Gewoon doen wat je leuk vind, je leeft maar een keer, geniet daar gewoon lekker van.


Ik vraag me gewoon af he; heb jij ook kinderen, toevallig?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuze stress.
BerichtGeplaatst: di 01 maart 2022, 17:51 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Houston schreef:
benlaro1 schreef:
Ik zie de keuzestress niet helemaal.
Als je naar het zuiden wil, kan je het ene jaar in de Laro, het andere jaar met het vliegtuig of met een ander vervoersmiddel.

Ik doe het gewoon anders, als ik ergens naartoe wil doe ik het gewoon.
Of het nu een keer per jaar is of meerdere keren.
Ik ga sowieso meerdere keren op vakantie per jaar.

Gewoon doen wat je leuk vind, je leeft maar een keer, geniet daar gewoon lekker van.


Ik vraag me gewoon af he; heb jij ook kinderen, toevallig?

Interessante vraag.

Op basis van wat ik om me heen zie zou ik zeggen: Ja ...
.... want paradoxalerwijze zijn mensen met kinderen vaak onredelijk optimistisch.

Omgekeerd zie ik dat zij die geen kinderen hebben (of niet meer omdat de kinderen inmiddels volwassen zijn) vaak meer bezorgdheid mbt de toekomst hebben.

Fundamentalisten die mijn dan vragen naar hoe ik de LandRover kan verantwoorden (dat mogen ze van mij vragen, ze krijgen zelfs een antwoord) ... die krijgen van mij dus het antwoord dat ik geen kinderen heb, en dat dat op twee punten goed doorwerkt: 1º ik hoef niet bezorgd te zijn voor mijn nageslacht, en 2º dat de milieuwinst die ik realiseer door tzt "uit te sterven" groot is, de milieuruimte die een nieuwe wereldburger inneemt is enorm, en ik maak een beetje plek.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuze stress.
BerichtGeplaatst: za 05 maart 2022, 11:38 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Het zal zeker stres worden na de afgelopen jaren.

Het was zo lekker rustig in het voor en naseizoen.

Dit jaar denk ik wel richting het zuiden, hoever en wanneer weet ik nog niet maar vermoedelijk via Zwitserland, of ik dan weer afsla richting de Frans Italiaanse grens en daar een paar steenslag routes zal pakken?
We zien het wel, ik heb dan alles mee.

Dus eerst maar weer een keer “kortebroeken vakantie” , later maar weer eens richting Noorwegen oid.

En vliegen houd ik niet van, net als muggen. Wij gaan gewoon in HET meest milieu-vriendelijke voertuig.

Lekker dieselen :mrgreen:

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuze stress.
BerichtGeplaatst: za 05 maart 2022, 19:47 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
GatheRRoveR schreef:
Het zal zeker stres worden na de afgelopen jaren.

Het was zo lekker rustig in het voor en naseizoen.

Dit jaar denk ik wel richting het zuiden, hoever en wanneer weet ik nog niet maar vermoedelijk via Zwitserland, of ik dan weer afsla richting de Frans Italiaanse grens en daar een paar steenslag routes zal pakken?
We zien het wel, ik heb dan alles mee.

Dus eerst maar weer een keer “kortebroeken vakantie” , later maar weer eens richting Noorwegen oid.

En vliegen houd ik niet van, net als muggen. Wij gaan gewoon in HET meest milieu-vriendelijke voertuig.

Lekker dieselen :mrgreen:

Zwitserland is wel een duur land (Noorwegen is nog duurder).
En ... het is in Zwitserland naar mijn ervaring toch aardig zoeken naar leuke weggetjes.
Als je hier dwz een GoogleMaps-kiekje kijkt dan zie je de weg die ik een paar jaar geleden reed niet (want kennelijk een gevallen boom, een boom die letterlijk en figuurlijk verduisterd is). Een beetje verderop een volgend kiekje.
Het was voor mij nogal verrassend, de combinatie van Zwitserse ordelijkheid samen met een "weg" die bepaald niet voor iedere auto prettig te rijden was (vooral de route die ik afdaalde richting uiteindelijk Gänzbrunnen was er eentje die ik niet met een willekeurige auto zou willen proberen, zeker niet met slecht weer).


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuze stress.
BerichtGeplaatst: za 05 maart 2022, 20:20 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Zwitserland is weinig ruimte om ergens omheen te rijden.

In Duitsland hebben ze het bordje “ Pivat “ uitgevonden maar kan je nog wel goed rijden, in het Zwitserse berggebied is het nog veel erger. Maarja naast de weg is ook meestal niks :lol:

Afbeelding

Maar via familie en dan Lac du Solliers, en dan eventueel Lac Du mont Cennis : hier in de buurt https://goo.gl/maps/FMZLp7TGmuoh4rWw5 kan je nog wel leuke stukjes rijden. De Hannibal-route loopt hier ergens. In de omgeving en om dit meer zijn meerdere afslagen en die zijn wel mooi.

De laatste keer dat ik hier was, was het te heet en verschrikkelijk stoffig maar het uitzicht WOW !

En dan eventueel doorsteken naar Italië, misschien de “ Strada Dell'Assietta & Colle delle Finestre” etc nog een keer rijden. Het is allemaal wel leuk om te doen (kan ook met een eurobox), relaxed tuffen en dan richting Fort de la Lausette en dan rustig aan richting de middellandse zee.

Of toch maar de tent in de achtertuin!

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuze stress.
BerichtGeplaatst: za 05 maart 2022, 21:29 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Ahh ... ik was daar afgelopen jaar, dwz nabij de Mont Cenis, op een plek waar Hanibal langs gekomen zou zijn.
In Frankrijk in Haute Maurienne is het hier en daar even zoeken maar er zijn daar dan nog heel leuke weggetjes vrij toegankelijk.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuze stress.
BerichtGeplaatst: zo 06 maart 2022, 06:12 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Om de keuze wat lastiger te maken, mijn marokko toer is normaal min 10.000 km. Dat betekent 1600 liter diesel.
Binnenkort een dieselprijs van 2 euro.
Ik wordt daar niet vrolijk van :cry: .Die 3200 euro moet ik dan wel over 5 maanden verdelen maar toch 640 euro per maand. Voor de helft van dat kan ik een bungalow aan het strand in Sri Lanka huren :idea: en voor de andere helft een vliegticket :mrgreen:
5 maanden in Sri Lanka zijn ook geen straf, heb dat al 2x gedaan :D


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuze stress.
BerichtGeplaatst: zo 06 maart 2022, 11:01 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Jamaar schreef:
Om de keuze wat lastiger te maken, Mijn marokko toer is normaal min 10.000 km. Dat betekent 1600 liter diesel.
Binnenkort een dieselprijs van 2 euro. Ik wordt daar niet vrolijk van.

Tja, mijn Defender rijdt tijdens de vakantie-kilometers veelal beter dan 1:10 (op de lange einden tot beter dan 1:12).
Van die dieselprijs word ik ook niet vrolijk, maar 1:10 tot 1:12 in vergelijking met 1:6,25 maakt weer veel goed.

Ik ben (nog) niet naar Marokko geweest, maar dat doe ik dan toch gauw € 1.000 goedkoper.   Natuurlijk zijn er vele zuiniger auto's maar voor nog eens € 1.000 goedkoper moet je er eentje hebben die 1:20 rijdt.


't Goedkoopst is thuisblijven. Dat doen we al te veel en te lang (om allerlei goede oen/of minder goede redenen).
Nu kan je het uitgespaarde geld uitgeven.

Normaal huren wij 's winters een huisje een stuk dichterbij ... dat scheelt kilometers, maar het huisje is duurder (de verwarming etc is wel in de huurprijs opgenomen).


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 59 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.