Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 13 aug 2022, 05:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Verstuivers
BerichtGeplaatst: za 05 feb 2022, 22:54 
Offline

Geregistreerd: wo 19 aug 2020, 08:07
Berichten: 40
Hallo,
Ik heb mijn verstuivers getest (200tdi). Ze sproeien allemaal goed. Maar verstuiver 1 ging open bij 190 bar, 2 bij 190 bar, 3 bij 200 bar, 4 bij 180. Is dat goed?
M.v.g. maarten


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: zo 06 feb 2022, 22:38 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 117
Eerste vraag die dan bij mij op komt is: waarom je verstuivers testen? Als daar een reden voor is, kunnen we meedenken wat het kan zijn. Persoonlijk haal ik verstuivers er pas uit bij verergerende rookontwikkeling of slechter starten terwijl de gloeipitten verder goed zijn. Dan breng ik ze naar Stokking in Gouda en krijg ik ze weer spic en span terug, keurig op de bijbehorende druk afgesteld (met de rekening erbij). Ik heb geen 200tdi, maar bij mijn machines staat de benodigde druk op de verstuiver zelf. Zal bij jou dus niet zo zijn, maar er is er vast wel 1 op dit forum die het weet.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: zo 06 feb 2022, 22:47 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 117
Hmm, even googlen en hopla: 1e trap 200bar, 2e trap 280 bar.
Bron: Vis.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: zo 06 feb 2022, 23:45 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 278
Met Albert eens. Wat zijn idd de klachten? Stokking is expert op dit gebied. Zeker nu de verstuivers er toch uitliggen kan je goed compressie meten of cylinder lektest doen.
Maar hoe is het verdere onderhoud geweest. Schone filters, goede dieselaanvoer? Klepspeling? Timing van de motor? 200TDI staat er om bekend erg taai te zijn dus het moet goed te krijgen zijn.

groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2022, 10:09 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 734
Wachten tot je motor rookt voor je verstuivers controleert is slecht voor de motor en in deze tijd een misdaad tegen het milieu. Dat we oldtimer rijden en geen uitlaatgastest hebben betekent niet dat we het milieu moedwillig moeten vervuilen, bezorg oldimers geen slechte naam want dan kan het snel weer afgelopen zijn met onze vrijstellingen.
Sorry voor de harde woorden maar ik vind dat het duidelijk gemaakt moet worden dat iederéén zijn verantwoording heeft.
Verstuivers controleren hoort gewoon bij onderhoud :geek:

@ Maarten, denk dat je zelf wel begrijpt dat ze alle vier gelijk horen te zijn.
Het verschil is niet zorgwekkend en je je zal het niet zo merken maar nu je ze er toch uit hebt :idea:
Opnieuw afstellen is niet zo duur, je hoeft tenslotte geen norzels te vernieuwen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2022, 12:44 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 117
Nou, nou, Jamaar, zo kan het wel weer :lol: . Mijn 300tdi wordt gewoon elk jaar netjes apk gekeurd, en haalde de laatste keer 50% van de toegestane roetwaardes :) . Voor mijn beide tractoren houd ik het op rookONTWIKKELING. En dat is wat anders dan roken. De ene moet ik handmatig aanslingeren, nou dat wil niet hoor, als de verstuiver niet in orde is, dan blijf je lontjes er in zetten :cry: . En de ander rookt iets bij koude start, zodra hij warm is, niet. Zit daar verandering in, dan hup naar Stokking 8-)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2022, 18:55 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 734
Ach zo een lontjes ding had ik ook, tweetakt diesel, twee cilinder, weet niet meer hoeveel liter, +/- twee emmers van 20 liter
110 pk bij 450 rpm, was alleen een beetje zwaar 4,5 ton.
Starten met 30 bar perslucht. Uitlaat diameter 30 cm, carter inhoudt dacht 50 liter :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Geweldige motor 8-) 8-) B&W uit Denemarken.


Laatst bijgewerkt door Jamaar op di 08 feb 2022, 16:00, in totaal 1 keer bewerkt.

Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: di 08 feb 2022, 07:31 
Hallo,
Ik ben mijn motor aan het reviseren vandaar dat ik mij verstuivers test. Die 200 bar wist ik, maar het ging mij vooral om het verschil.
M.v.g


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: di 08 feb 2022, 10:02 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 734
Reviseren betekent in mijn ogen dat ALLES weer in fabrieks specs berijk moet zijn, dan is het niet netjes als je die verstuivers zo terug zet.
Laat ze afstellen, dan heb je de komende 100k km rust. :geek:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: di 08 feb 2022, 14:30 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1557
Jamaar schreef:
Laat ze afstellen, dan heb je de komende 100k km rust. :geek:

Je hebt na het checken/afstellen in ieder geval geen reden maar om aan de verstuivers te twijfelen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: di 08 feb 2022, 22:17 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 278
dag,

Hypocriet naar de uitlaat kijken is tegenwoordig natuurlijk in de mode. Windmolens zijn pas echt mooie dingen. Lekker als je er als vogel een opdonder van krijgt.
Velden midden in de natuur met zonnepanelen ? Prachtig hoor. En hele lappen daken van distributie centra en bedrijfshallen(waar je de opgewekte stroom zo rechtsstreeks het machien in kan laten gaan!) leeg laten? ja joh, we hebben ruimte genoeg joh in Nederland met 17 miljoen of meer mensen.

Gas en kernenergie kunnen zomaar groene energie zijn in de EU als het uitkomt! Maar als je in Nederland gas gebruikt ben je een zondaar en ga je je er blAUW VOOR BETALEN, terwijl het 50 km verderop uit je bodum onder je huis vandaan word getrokken voor Duitsland en je zelf je Bibbers en scheuren mag betalen.

FF terug naar de verstuivers.

Tja, een verantwoording hebben we allemaal. Natuurlijk ben ik het met Jamaar eens dat hij niet ONNODIG hoeft te roken. Ook dat het juiste onderhoud dit meestal voorkomt. Schoon luchtfilter en als er een turbo op zit maar nog geen intercooler deze er op de juiste wijze bij plaatsen . alles scheelt.

Tja, en een ouder type solide dieselmotor , of hij nu in een tractor of weet ik waar inhangt gaat decenia lang mee en spaart het mileu nu eenmaal doordat er van de huidige generatie motoren al 4 versleten zijn als de "musumwaardige (dat vind men hem als hij 4 jaar oud is al)" slechts op de helft is en voor weinig weer in uitstekende staat te krijgen is.

Een auto recyclen en een nieuwe fabriceren belast het milieu ook hoor! Maar ja, daar verdiend men nu eenmaal grof aan !

Mensen die geen monteursverstand hebben en dus zonder enige afstelmiddelen en (diesel) kennis aan hun brandstofpomp jojoen in de hoop 2 km harder te gaan met een roetwolk verprutesen het idd voor de goeden.

En ja, de toyo yaris D4D van mn dochter van 2017 is een schoolvoorbeeld van betrouwbaar en schoon! Maar je word er in ons goede vaderland wel heel stiekum via je portemonnee mee weggepest! We zijn inmiddels zo ver dat er voor het eerst in 20 jaar minder dan een miljoen rijdende diesels bij de RDW geregistreerd staan.

Neemt ook niet weg dat het in mijn beleving zeker oneerlijk is om in Servie 7 dorpen en 3 meren te vervuilen om Lithium voor accu's te delven. Met een diesel graaf machine natuurlijk! Dit omdat onze regering in Den Haag het braafste jochie van de EU klas wil zijn en wij per see elektrisch moeten gaan rijden. Liefst natuurlijk via rekeningrijden!

Mwa, nu kan het wel weer eens. 2 weken Corona hebben mij blijkbaar een zuurpruim gemaakt.

Eens zal ik nog (zo rookvrij mogelijk)rijden met mn oude 109. De verstuivers van de Indenor zijn al getest!

groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: di 08 feb 2022, 22:30 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 278
OH Jamaar,

Reviseren is altijd met humor zo'n ruim begrip. De een vind een kwast verf al een hele revisie. Reviverven haha. De ander zal zn cilindergaten en zuigers op ovaalheid gaan meten en gaan kotteren etc.

Mijn voorkeur is altijd om er zolang er gangbare (al geproduceerde)vervangingsdelen zijn om die eerst op te gebruiken. De goedkoopste hergebruik route die bij een ander ook weer opruimt.

Droom zo altijd nog van een mooie OM 603 of OM 606 in het vooronder.

groetjes.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2022, 00:58 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 734
Droom zo altijd nog van een mooie OM 603 of OM 606 in het vooronder.


Zijn natuurlijk goede motoren maar....... niet voor offroad.
Zijn korte slag en dat betekent dat de pk's in hoge toeren komen, dan ga je te snel zodat er dingen stuk gaan.
Ook kom je in zwaar zand niet van zijn plaats behalve richting Australië.
Ik droom van een motor met hoog koppel bij lage toeren :? shit die staat er bij mij in :mrgreen: :mrgreen: :lol: :P


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2022, 13:16 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1557
Jamaar schreef:
Droom zo altijd nog van een mooie OM 603 of OM 606 in het vooronder.


Zijn natuurlijk goede motoren maar....... niet voor offroad.
Zijn korte slag en dat betekent dat de pk's in hoge toeren komen, dan ga je te snel zodat er dingen stuk gaan.
Ook kom je in zwaar zand niet van zijn plaats behalve richting Australië.
Ik droom van een motor met hoog koppel bij lage toeren :? shit die staat er bij mij in :mrgreen: :mrgreen: :lol: :P


Het kan nog beter, vervang de Perkins door een stoommachine:
Het hoogste koppel bij de laagste toeren, en daarbij een enorme elasticiteit ... dat wel ten koste van een laag rendement.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2022, 14:50 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 734
Marc je denkt de verkeerde kant op, een elektro motor heeft zijn koppel over het hele berijk.
Stoom machines voor in een auto zooooo 19e eeuws :cry: maar voor het milieu maakt het niet veel uit, alle bij kunnen ze op kolen of kernenergie werken
Kerncentrales zijn tenslotte nucleaire aangedreven stoommachines :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2022, 20:59 
Offline

Geregistreerd: wo 19 aug 2020, 08:07
Berichten: 40
Hallo,
Nog even een vraagje. Bestaat er voor een 200tdi een stale koppakking?
M.v.g.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2022, 21:02 
Offline

Geregistreerd: zo 08 apr 2018, 11:17
Berichten: 69
waarom zou je een stalen koppakking willen hebben ?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2022, 21:21 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 734
Maarten, misschien beter een nieuw topic te starten, hier zijn we al behoorlijk afgedwaald :lol: mede mijn schuld :oops:
We zijn ook nieuwsgierige aagjes, zie Gerbens vraag en zijn ook altijd geïnteresseerd in hoe de raadgevingen verwerkt worden oftewel wat ga je met je verstuivers doen?
Helaas weet ik niets over koppakingen :)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: do 10 feb 2022, 20:33 
Offline

Geregistreerd: wo 19 aug 2020, 08:07
Berichten: 40
Hallo,
Ik laat mijn verstuivers testen, bedankt allemaal!
M.v.g


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: za 12 feb 2022, 20:19 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 278
Dag,

Motor revisie is een vak apart en het luisterd nauw, fouten kosten meestal smerig veel onnodig geld!
Wat er allemaal voor soorten koppakkingen voor 200TDI zijn dat weet ik niet. Dat weten revisie bedrijven ongetwijfeld!
Vroeger kwam ik veel bij Harry Vos in Sliedrecht. Maar die is zachtjesaan wel met pensioen denk ik en was nog erg druk. Is wel een fan van ouderwetse engelse `meuk`
Denk dat gerenomeerde merken de juiste materialen gebruiken bij originele specificaties. Ga je tunen dan word het natuurlijk weer anders.
Wat ook belangrijk is ? De juiste dikte ertussen. Vlak je een kop dan veranderd de compressie ruimte, dus de verhoudingen. Dus zal er een dikkere pakking tussen moeten. De kleppen mogen natuurlijk nooit de kop van de zuiger gaan raken . Laat je dan de klepzittingen weer uitfrezen en slijp je de oude kleppen op nieuw in dan komen die natuurlijk weer iets dieper. De hoogte van de kop van de zuiger kan bv veranderren met andere zuigers/drijfstangen of het slijpen van de krukas en andere overmaat lagerschaaltjes.
Wat ook belangrijk is dat de kopbouten vervangen worden als dat voorschrift is (rek)' . Tevens dat het bovendek van de motor vlak is en schoon. Ook dat de schroefraad van de boutgaten van de kopbouten goed schoon is en diep genoeg. Meestal zijn de nieuwe bouten al licht ingeolied. Bij terugplaatsen van oude bouten ook wat schone motorolie eraan. Liever geen dik vet! Anders klopt het moment van aanhalen van de kop voor geen ene (newton)meter en dan zal de koppakking niet de dichtheid hebben die je wenst.
Als er vragen onstaan help ik gerust online. Ik heb er wel een aantal in allerlei maten(van 1 tot 12 cilinders) en soorten open gehad. Ben zelf door schade enb schande wijzer geworden, niemand die me ooit iets uitgelegd heeft!
Bij twijfel afblijven en uitbesteden. Groeten van Nico die geen ene reet uitvoerd vanwege een trombose been / ontstoken ader in zijn rechtse pootje (erfenisje Covid).


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: za 12 feb 2022, 20:32 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 278
OOOH, wat ik vergat te schrijven(omdat het bij mij een automatisme is) maar wat erg belangrijk is! Werk zuiver met de tijdstippen van krukas/ nokkenas etc. Torn de motor na revisie dan ook altijd eerst HANDMATIG 2x(dus 720 graden) of meer met de hand(sleutel of ratel) op krukaspoelie moer rond.
Je voelt dan als het goed is ook 4x een compressie moment.

Mocht je een fout gemaakt hebben en de boel slaat vast dan is er nog niets kapot.
Doe je het met de startmotor dan komt "het klapje"van 2,2 kilowat van een klein tandwieletje naar een grote starterkrans meestal wat vervelender aan.

Ooh ja, als de zuiger in de motor cilinder 1 op arbeid staat, zorg dan dat ook de nokkenas in de kop cilinder 1 arbeid is en de brandstofpomp idem.

Als ik voor demontage geen fabrieks merkpunten op de motor meer kan vinden (aangelopen poelies etc). dan maak ik ze zelf of met scherpe centerpons. vlijm scherp klein beiteltje etc.
Wit lakstiftje is leuk maar zwarte smeerhanden eroverheen kan wel eens wat wegvagen. een zon streepje is wat dik en onzuiver.

Als 1 van de genoemde essentiele onderdelen 360 graden mis staat dan gaat hij niet het vermogen leveren wat je wilt. Als hij uberhaupt al aan wil slaan.

Heel veel succes.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: za 12 feb 2022, 20:34 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1557
nico1970 schreef:
Groeten van Nico die geen ene reet uitvoerd vanwege een trombose been / ontstoken ader in zijn rechtse pootje (erfenisje Covid).

Beterschap ... zorg dat dat been weer goed rond kan schoppen .... je mag wat mij betreft oefenen op al die mensen die zeggen dat Covid een niemendallerig griepje is.
Het klopt dat het voor sommigen echt niks is, zeker als het gaat om jeugdigen en om de o-mikron variant gaat, maar het is net als met een veiligheidsgordel: 999 keer doe je die voor niks om, dwz je doet 'm om voor die ene keer dat ie ook echt nodig is.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: za 12 feb 2022, 21:25 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 734
Nico er kan altijd een teflon slang ingebouwd worden.
Een vriend van mij heeft dat en hij heeft zijn been behouden.
Is zijn geluk want hij had net een andere camper gekocht en dat is geen automaat, dan heb je ze toch allebei nodig :mrgreen: :lol:
Maar goed ik wens niemand die ellende van operaties toe :?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: zo 20 feb 2022, 11:21 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 278
Jamaar ,
Echt bedankt voor je medeleven.
Van verstuivers naar een teflon leiding in een been. Dat is denk ik de topper in het afdalen van een Topic aller tijden haha.
Voorlopig ff twee dagen aan een infuus gehangen en nu thuis met pillen als bloedverdunners en anti biotica om de proppen verder op te lossen.
Medische techniek gaat wat minder rigoreusch als dat wij Land Rover serie rijders sleutelen.
Voorlopig dus ff een kuil in de bank zitten en allerlei technisch kattekwaad verzinnen voor als het weer gaat.

groeten Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: zo 20 feb 2022, 11:34 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 278
Marc,

Ook bij jou bedankt voor je medeleven. Nog een keer afdwalen in het verstuiver topic. Dus trombose zijn proppen en die vernevelen niet
Ik heb echt geen idee welke variant ik afgelopen tijden onbewust of getest gehad heeft. Als Covid misschien echt in China of elders uit een lab komt zijn het wel een stel bizarre rotzakken.
Mn been was laatste jaren nooit een pracht en de (nu bijna ontploffende)spataderen van jarenlang staand werk en beulen in de vrachtauto's (naven met trommel wegen zon 75/95 kg en veerblaadjes zijn ook niet licht) zullen de ader nou geen goed hebben gedaan.
Het is gelukkig mn rechtse. Gasgeven en remmen zullen niet de zwaarst bedienbare pedalen worden. Heb de grootste rembekrachtiger van heystee iggen en hij krijg een goede vacuumpomp.
Covid en trombose zijn vriendjes van elkaar. Nu alles in het leven maar eens resetten. Na twee dagen ziekenhuis weet ik weer hoe mijn schuur eruit moet gaan zien haha. Zal met de opruiming en indeling van mijn 0,6 m3 gereedschapkar beginnen. later muurtjes witten , Transit afmaken, Land Rover erin. Dan leren Foto's hier te krijgen , dan kunnen jullie mn knappert zien.

Zo, later en groeten Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: zo 20 feb 2022, 12:24 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1557
In het kader van het grenzeloos afdwalen:
Mijn opa is bijna 80 geworden met een trombose-been, hij had het zolang ik bewust op deze aarde rondliep, en dus wellicht sinds de Spaanse griep. Die opa was waarschijnlijk nog een stuk ouder geworden ware het niet dat ie van chagrijn overleed, mijn enige oom, zijn oudste zoon was ruim een jaar eerder op slechts 50 jarige leeftijd overleden ... daar kon hij niet mee leven.

En qua benen: Wees maar tevreden met de wat mindere aantrekkelijkheid.
Ik was in mijn jonge jaren gezegend met fraai gevormde benen en had zo nu en dan last van "me-too-tjes" ... en dan met name van ongevraagde en ongewenste aandacht van het wat betreft die aandacht mijns inziens "foute" geslacht.   Waarbij ik me afvraag of ik dan wel blij geweest was wanneer ik bij herhaling besprongen zou worden door het "andere geslacht", een zekere wederzijdse subtiliteit - en dus instemming - is naar mijn mening te verkiezen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: do 24 feb 2022, 13:33 
Offline

Geregistreerd: wo 19 aug 2020, 08:07
Berichten: 40
Nog even terug naar die verstuivers. Waar kan ik aan ruil verstuivers komen voor mijn 200tdi? Omgeving veluwe. De diesel specialist vond de norzels toch wat minder.
M.v.g. maarten


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: zo 27 feb 2022, 20:43 
Offline

Geregistreerd: zo 08 apr 2018, 11:17
Berichten: 69
rare specialist , als die aan jou moet vragen waar hij nozzles kan vinden .... de losse nozzle's zijn te vinden op e-bay (wel opletten dat je de originele Bosch koopt . (nr van de nozzle heb ik even niet bij de hand)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verstuivers
BerichtGeplaatst: zo 27 feb 2022, 23:44 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 734
Gerben schreef:
rare specialist , als die aan jou moet vragen waar hij nozzles kan vinden .... de losse nozzle's zijn te vinden op e-bay (wel opletten dat je de originele Bosch koopt . (nr van de nozzle heb ik even niet bij de hand)


Was ook mijn gedachten.
Ruilverstuivers heb je eigenlijk niet. Verstuivers worden gereinigd, norzels vernieuwend als nodig, afpersen en klaar is kees of marie. Geen M V discriminatie :roll:
Elke diesel specialist weet waar de norzels te bestellen zijn als hij ze niet op voorraad heeft.
Volgens mij zit er in Harderwijk een bosch specialist, ben ik in de vorige eeuw, 88 geweest :mrgreen:
https://buchli.nl/contact/ google :ugeek:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.