Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 11:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kleur code
BerichtGeplaatst: za 08 jan 2022, 10:33 
Offline

Geregistreerd: wo 23 jun 2021, 22:08
Berichten: 9
Weet iemand wat de kleur code is van deze LR?


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kleur code
BerichtGeplaatst: za 08 jan 2022, 10:55 
Offline

Geregistreerd: wo 23 jun 2021, 22:08
Berichten: 9
En weet iemand welke type deze auto is?
Ik heb hem gekocht. Staat in iran. Wil hem daar op laten knappen.

En waar is het chassis nummer van deze LR te vinden

Alle informatie is zeer welkom.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kleur code
BerichtGeplaatst: za 08 jan 2022, 11:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Ik denk dat Pastel Green het dichtste in de buurt komt, zeker op de laaste foto in de zon.
serienummer op de rechtervoorpoot
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kleur code
BerichtGeplaatst: za 08 jan 2022, 12:18 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
er zijn mensen die er voor betalen om hun wagen er zo te laten uitzien.
lijkt wel of hier een potje Iraanse leger verf is opgedaan.
en inderdaad. rechtervoorpoot op het chassis net voor het wiel.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kleur code
BerichtGeplaatst: za 08 jan 2022, 12:34 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Het is een Series III, short wheelbase (dus 88) en daarop een Station-Wagon opbouw met tropendak.
Wat me opvalt: ze hebben heel aardige bescheiden "wheelbrows" toegevoegd.

Gezien het gebrek aan "patina" zijn de velgen hetzij een keertje nieuw gelakt, of gewoon gewisseld tegen nieuwere - hier is overigens niks tegen (roestige velgen zijn geen aanbeveling, en bij tientallen tegen oud-ijzer-prijs te krijgen).

Overigens, als het om authentiek etc. gaat dan is denk ik de auto met dit authentieke patina meer waard is.
Na een spuitbeurt - als die tenminste goed is uitgevoerd - ziet de auto er glanzender uit als nieuw in de showroom - doe je het iets beter dan neem je in ieder geval geen hoogglans ... maar dat kan iedereen. Het patina van jaren dat krijg je alleen na vele jaren, de originele lak krijg je nooit meer.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kleur code
BerichtGeplaatst: za 08 jan 2022, 12:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
klopt s3.
Ik vraag mij trouwens af als je je afvraagt wat voor model dit is wat je dan op de hals haalt om hem daar te laten opknappen.
Hij lekt behoorlijk, niet te zien wat voor motor erin ligt en de conditie ervan.
Zo te zien (of optisch bedrog) is het achterste deel van chassis verbogen en waarschijnlijk nog meer rot.
Persoonlijk zou ik hem hierheen halen en zelf (laten) opknappen, dan weet je wat er gedaan is en kom je niet voor verrassingen te staan.
Ik zie al een hoop dingen die er niet fabriek af opzitten (wat geen probleem is) en is vaak een teken dat er al meer aan gedaan is, de vraag is altijd hoe dat gedaan is. Ik ben benieuwd hoe dat dit afloopt, hou ons op de hoogte.
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kleur code
BerichtGeplaatst: za 08 jan 2022, 15:50 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Je kan natuurlijk zeggen dat de lekkage ook bij het authentieke patina hoort ...
... maar ik denk dat dat lekken, en een rot chassis tot de problemen nummer één hoort.

En dan nog een vraagje aan de kenners:
Heeft een Series III wel de "diepe" sills, of is dit een kenmerk van de Series II => III overgangsperiode.

Als je werkelijk de weg kent in dit soort verre landen, en ook een intermediair hebt die van de hoed en de rand weet ... dan is garage-werk wellicht goed (of zelfs beter) daar in ver weg. Maar het moet dan wel echt extreem betrouwbaar-goed garage-werk zijn.   Zo niet dan is het duurkoop -- dan moet later alles alsnog over gedaan en soms zelfs nog meer dan oorspronkelijk nodig was.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kleur code
BerichtGeplaatst: za 08 jan 2022, 16:35 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Voor je die weer laat rijden ALLE olie niveaus controleren.
Als dit de parkeerplaats is waar hij langere tijd gestaan heeft lekt voor en achter differentieel, versnellingsbak, tussentussenbak en hoog en laag bak. Oftewel alles :? :shock: vermoedelijk zit er geen olie meer in de wiel lagers want daar zie ik geen drup :mrgreen:
Kan op de foto's niet goed zien of het vogelpoep schade is of dat meerdere zandstormen het mooi blank alu laten zien.
Als je hem laat spuiten dan wel eerst met speciale aluminium primer, schat dat ze daar in die buurt geen ervaring met alu hebben dus er op staan dat dat ook gebeurt :!:
Roest van het chassis kan mee vallen als hij niet in de buurt van de zee geweest is, woestijn is meestal kurkdroog.
Ook belangrijk voor je er geld in steekt, kijk of het chassis nog recht is, die auto's worden werkelijk afgeracht, kuilen van 1/2 meter diep met 80 kmh is normaal rijgedrag op een piste vaak gepaard met overbelading :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kleur code
BerichtGeplaatst: za 08 jan 2022, 16:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
De sills bestaan uit 2 delen, het voorste en net na de deur het achterste. Voor zover ik weet en terug kan vinden is dit mij de late 2a en 3 hetzelfde panel.
Ik denk idd dat het overal ter wereld goede restaurateurs zijn, mits je er met je neus op staat te kijken.
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kleur code
BerichtGeplaatst: za 08 jan 2022, 17:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
De sills van een series 2 en de grill van een series 3. Een foto van het dashboard lijkt me wat dat aangaat wel interessant.
Lijkt me ergens een soort van overgangsbouwjaar.

De verf op de body: NIETS aan doen, tenzij er ergens aluminium aan het rotten is en dan alleen die rot aanpakken. Je gooit meer waarde weg dan je er mee terug wint als je die verf gaat aanpakken.

Was er niet ooit een Iraanse licentie bouwer van Landrovers? Staat me iets van bij zo uit mijn hoofd...

Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kleur code
BerichtGeplaatst: za 08 jan 2022, 21:00 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Weet niet wat met sills bedoeld wordt maar het is GEEN s2 s2a of zo, alles is s3 en ook geen overgangs iets.
Ik heb een late s2a ambu en veel omgebouwd naar s3 en de verschillen zijn duidelijk :geek:
Alhoewel de scharnieren van de achterdeur wel op de s2 kunnen duiden maar ik weet niet hoe die bij s3 er uit zien.
Mogelijk is de hardtop later opgebouwd met s2 delen, misschien weet iemand anders iets over de achterdeur scharnieren. :?:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kleur code
BerichtGeplaatst: za 08 jan 2022, 22:04 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Met "Sills" doel ik op de langrekte (en kwtsbare) "blik"stroken onder de zij-deuren.
Bij de Series II waren die oorspronkelijk hoog, bij de Series III "laag" ... en hoe het met de overgangsperiode zit weet ik niet.
Nu kan er natuurlijk makkelijk door de jaren aan de auto geklust zijn, of er is sprake van licensie-bouw of assemblage en eigen lokale inzichten.
Duidelijk is dat het front van de auto Series III kenmerken heeft.

PS De achterdeurscharnieren zie je zelfs bij de laatste Defender nog. Het enige verschil is dat die bij de latere Defender niet meer stelbaar zijn (ik ben zo'n pechvogel met niet stelbare schanieren en een te laag hangende achterdeur).


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kleur code
BerichtGeplaatst: zo 09 jan 2022, 07:00 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Marc-my-Words schreef:
Met "Sills" doel ik op de langrekte (en kwtsbare) "blik"stroken onder de zij-deuren.
Bij de Series II waren die oorspronkelijk hoog, bij de Series III "laag" ... en hoe het met de overgangsperiode zit weet ik niet.
Nu kan er natuurlijk makkelijk door de jaren aan de auto geklust zijn, of er is sprake van licensie-bouw of assemblage en eigen lokale inzichten.
Duidelijk is dat het front van de auto Series III kenmerken heeft.

PS De achterdeurscharnieren zie je zelfs bij de laatste Defender nog. Het enige verschil is dat die bij de latere Defender niet meer stelbaar zijn (ik ben zo'n pechvogel met niet stelbare schanieren en een te laag hangende achterdeur).


Dat met die sills heb ik over het hoofd gezien, dom want ik heb onder de ambu één hoge en één lage. De lage van een s3 is omdat daar een side pipe zit :D
Misschien is het een zeer vroege s3 maar denk eerder dat de sills een keer vervangen zijn. Spiegels zijn ook niet s2 of s3 maar ja die rij je er ook makkelijk af :lol:
Niet alleen front s3, deur scharnieren, moterkap ophanging en vergrendeling, voor zijruit vergrendeling, voorruit scharnieren, dat alles is niet bij een late s2a. Bij de achter raampjes lijken wel weer s2 slotjes te zitten. Waar de achterlichten weg komen weet ik niet, nummerplaat verlichting is daar kennelijk ook niet nodig :mrgreen:
santana is het ook niet.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kleur code
BerichtGeplaatst: zo 09 jan 2022, 22:08 
Offline

Geregistreerd: wo 23 jun 2021, 22:08
Berichten: 9
Dank voor alle nuttige informatie.
Ik heb de auto gekocht om een keer per jaar, alsnog daar ben, er gebruik van te maken voor korte ritjes.
Ik hou van oudere auto’s maar ben absoluut niet thuis in LR’s.
De overweging was om een nieuwe auto kopen en daar neer te zetten met alle nadelen van dien (lenen aan neefjes, waarde vermindering etc :) of deze.

Ik laat hem dus daar opknappen. Het is een woestijn klimaat zonder zee in de buurt. En de auto zal binnen staan onder een afdak.

Ik zal nadenken over overspuiten. Maar daarvoor moet ik hem zelf van dichtbij zien.

Mijn grootste zorg is het chassis. Van wat ik begrepen heb is ie op 1 plek beschadigd en later een stuk op gelast. Hetgeen niet goed gedaan is (zie andere post).

Voor de rest is alles daar verkrijgbaar.

En ja. Inderdaad bouwde Iran onder licentie vele modellen in jaren zeventig in de tijd van Shah van Perzië. Dus goede tijden. (Chevrolet Nova, buik, dyane, etc). Iraanse modellen wijken altijd ietjes af van standaard. Bijv: een Iraanse dyane heeft 1 zijraam extra!

Ik hou jullie op de hoogte.


Nog 1 vraag: heeft iemand een documentatie waarin de verschillende modellen en hun kenmerken uitgelegd staat????


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kleur code
BerichtGeplaatst: zo 09 jan 2022, 22:09 
Offline

Geregistreerd: wo 23 jun 2021, 22:08
Berichten: 9
Dank voor alle nuttige informatie.
Ik heb de auto gekocht om een keer per jaar, alsnog daar ben, er gebruik van te maken voor korte ritjes.
Ik hou van oudere auto’s maar ben absoluut niet thuis in LR’s.
De overweging was om een nieuwe auto kopen en daar neer te zetten met alle nadelen van dien (lenen aan neefjes, waarde vermindering etc :) of deze.

Ik laat hem dus daar opknappen. Het is een woestijn klimaat zonder zee in de buurt. En de auto zal binnen staan onder een afdak.

Ik zal nadenken over overspuiten. Maar daarvoor moet ik hem zelf van dichtbij zien.

Mijn grootste zorg is het chassis. Van wat ik begrepen heb is ie op 1 plek beschadigd en later een stuk op gelast. Hetgeen niet goed gedaan is (zie andere post).

Voor de rest is alles daar verkrijgbaar.

En ja. Inderdaad bouwde Iran onder licentie vele modellen in jaren zeventig in de tijd van Shah van Perzië. Dus goede tijden. (Chevrolet Nova, buik, dyane, etc). Iraanse modellen wijken altijd ietjes af van standaard. Bijv: een Iraanse dyane heeft 1 zijraam extra!

Ik hou jullie op de hoogte.


Nog 1 vraag: heeft iemand een documentatie waarin de verschillende modellen en hun kenmerken uitgelegd staat????


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kleur code
BerichtGeplaatst: ma 10 jan 2022, 08:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Leesvoer:
http://www.dlrr.nl/voertuiginformatie
Kolom ernaast staan de modellen met de kenmerken. Pin je er niet op vast, er zijn niet altijd vaste waardes, soms is het bij land rover pakken wat er op de plank ligt.
Je motor is een 12v 2.25L benzine motor, gezien de leeftijd 3 keer gelagerd.
Ziet er allemaal origineel uit. er zijn hier en daar wat nieuwe electra draden getrokken. Single line brakes, volgens mij zijn dan je remmen rondom hetzelfde.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kleur code
BerichtGeplaatst: ma 10 jan 2022, 11:59 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
sjeroens schreef:
.....
Ziet er allemaal origineel uit.

Wel een heel creatieve dop op het radiator-overloop-vat.

Een beetje als de oude schicht van OBB: met pleisters en levertraan.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kleur code
BerichtGeplaatst: ma 10 jan 2022, 19:54 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Deksel op koppeling ontbreekt
Geen rembekrachtiging, avontuurlijk :shock:
Accu bevestiging :?:
Zitten de slangen wel op de kachel aangesloten? Lijkt doorverbonden maar ik weet niet zeker of wat ik op de foto zie de kachel aansluitingen zijn.
:mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 83 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.