Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 13:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Advies / hulp gevraagd
BerichtGeplaatst: wo 23 jun 2021, 22:18 
Offline

Geregistreerd: wo 23 jun 2021, 22:08
Berichten: 9
Hallo. Ik ben Bahram. Nieuw op dit forum en nieuw in LR wereld. Ik ben volledig een leek qua dit merk.

Ik heb op afstand een mooie LR uit 1975 in Iran gekocht. Met de hoop die helemaal mooi te (laten) en daarvan gebruik te maken als ik in Iran ben voor de vakanties.

De auto is helemaal in de originele staat. Er is nooit aan gesleuteld. Daarom vond ik hem een mooi aankoop.
Echter;
Vandaag is de auto bij een technische keuring geweest (via m’n neefje). En ik kreeg deze foto. Ik ben er best wel van geschrokken. Baal er enorm van. Ook al had er rekening mee gehouden dat op afstand een auto kopen altijd risicovol is.

Ik weet zeker dat hier kenners zijn die me kunnen vertellen hoe “erg” dit is. Aub serieuze reacties waar ik iets aan heb.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 jun 2021, 08:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Ik kan de foto niet helemaal plaatsen.
zo te zien zijn het de shackles van de voorkant. De bouten zijn van de beugel naar de voorkant.
Als het goed en degelijk doorgelast is kan je er nog mee rijden. Het ziet er niet echt stevig uit, mede omdat er plamuur op het voorste gedeelte zit.
Ik vermoed dat de bus die erin zat niet meer goed was en dat er een nieuwe (met plaat en al) er "nieuw"is ingezet.
Mijn advies: kaal maken en inspecteren.
Jeroen

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 jun 2021, 08:01 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
welkom Bahram,

zo als ik het zie op de foto? los plaatje er onder gebakken? zul je een lascursus nodig hebben. of iemand die het voor je wil doen.
en als het chassis op deze plek weg is zal het op meerdere plekken weg zijn. is gemakkelijk te repareren maar is wel veel werk.
zie link hier onder. en er staan nog meer voorbeelden op dit forum.
kan het niet mooier maken sry.

viewtopic.php?f=9&t=2001500

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 jun 2021, 08:47 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Dit vereist verdere inspectie.
Lijkt er op dat het chassis gebroken is en opgelapt.
Kan een aanrijding of een diepe kuil met hoge snelheid in combinatie met al roest geweest zijn.

Op zich zijn landrovers heel makkelijk te repareren inclusief het lassen aan chassis.
Dus je vraag, hoe ernstig is dit, ja het is ernstig en ja het is simpel te herstellen zodat het weer origineel uit ziet.
Maar dat vereist wel een vakkundige lasser en geen bak en braad man die hier aan het werk was.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 jun 2021, 09:27 
Offline

Geregistreerd: wo 23 jun 2021, 22:08
Berichten: 9
Dank jullie wel
Mannen. Ik ga wat meer info opvragen


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 jun 2021, 21:59 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Hallo,

Auto op afstand kopen(eigenlijk blind) kan eigenlijk alleen als je er ter plaatse een betrouwbare doorgewinterde monteur(familielid zonder bindingen met verkoper) met bekendheid van de problems van het merk een uitgebreide inspectie en proefrit aan laat doen. Of de prijs moet er zo naar zijn dat je nog een paar duizend aan tegenvallers kan repareren.

Tja, Dit is wel te repareren hoor. Het is best dik(2mm) staal daar. Ik heb geen idee wat in Iran de meest gebruikte goedkoopste lasmethode is. Met een electrode is het wel erg dun daar. Tig(ben ik te bibberig voor) , migmag en antiek autogeen(aan mij niet besteed) kunnen zeker. Dus zelf las ik mig mag.

Net wat anderen ook al zeggen, goede lasser opzoeken met de juiste apparatuur. lasnaden goed schoonmaken!
FF heel de omgeving (schat zon 30 cm lang in) goed schoonmaken met de naaldenbikker of roterende roestborstel. en met een felle lamp goed controleren op haarscheuren. Daar zijn ook bepaalde spuitbussen voor met contrast. Het is zonde als je er 1 vergeet dicht te lassen en je later weer opnieuw moet beginnen. Als het heel erg tegenvalt(serieus doorgerot)kan je altijd nog een nieuw stuk koker (met de bus er opnieuw ingelast) ertussen lassen. Kan je op de verbindingen ook nog een koker in doen(mannetje vrouwtje pricipe eraan maken).
Beter een nieuuw groter stuk ertussen waar je een mooie lasnaad op kan leggen als dat je in het half ingevreten dun geworden materiaal waar de gaten in vallen met lassen blijft knoeien.
Het lijkt me dat arbeid nog betaalbaar is in die regio .

succes Nico.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jun 2021, 23:14 
Offline

Geregistreerd: wo 23 jun 2021, 22:08
Berichten: 9
Dank je Nico voor het uitgebreide advies.
Ik zag de auto op de MP van Iran staan. En was er gelijk weg van. Vanaf nieuw tot 2j geleden dienst gedaan bij een overheidsinstantie. Dat wil zeggen goed onderhouden.
Hij is helemaal origineel en in eerste lak. Dus behoorlijk kaal aan de buitenkant :). Geen deuken en zo.

Uit enthousiasme en afgaand op originaliteit gekocht. Voor omgerekend €3000. Rekeninghoudend dat er wat kosten qua spuit werk en motorisch eea om de hoek komt kijken. Hij schijnt top 60km/h te gaan.

Toen kwam die foto over de balk. :((
Zoals gezegd ben ik echt een leek op LR gebied. Ben er meer van de Italianen.

Jullie adviezen helpen me enorm.

Dus als ik het goed begrijp moet er zeker iets aan die balk gedaan.

Misschien een domme vraag: Wat ik me afvroeg: is het niet raadzamer om een plaat te zetten en als sok om de balk te lassen. Of moet echt een stuk balk vervangen te worden? In dat geval is het allemaal zelf te maken of zijn er kant en klare stukken te kopen?

Ik heb om betere foto’s gevraagd. zodra ik die heb dan post ik ze.


Gr
Bahram


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 jun 2021, 08:08 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
nee nooit om de balk heen lassen(plaat op plaat). komt vocht tussen en dan rot het 2x zo hard weg.
chassis moet je slechte stukken uitslijpen en dan nieuw staal er in lassen.
als ik deze fot zo zie? gok ik dat de rest ook zo slecht is. en als het een los plaatje is wat ik zie dat er onder geplakt is?
zou ik er van wegblijven. zeker voor dat geld. ze zijn op dit moment veels te duur deze wagens, maar voor 5000-6000 kun je hier in NL denk ik al best wat kopen wat wel rijd. al blijven het oude dingen met hier en daar een rotte plek.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 aug 2021, 23:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 aug 2021, 22:03
Berichten: 9
Bahram112 schreef:
Hallo. Ik ben Bahram. Nieuw op dit forum en nieuw in LR wereld. Ik ben volledig een leek qua dit merk.

Ik heb op afstand een mooie LR uit 1975 in Iran gekocht. Met de hoop die helemaal mooi te (laten) en daarvan gebruik te maken als ik in Iran ben voor de vakanties.

De auto is helemaal in de originele staat. Er is nooit aan gesleuteld. Daarom vond ik hem een mooi aankoop.
Echter;
Vandaag is de auto bij een technische keuring geweest (via m’n neefje). En ik kreeg deze foto. Ik ben er best wel van geschrokken. Baal er enorm van. Ook al had er rekening mee gehouden dat op afstand een auto kopen altijd risicovol is.

Ik weet zeker dat hier kenners zijn die me kunnen vertellen hoe “erg” dit is. Aub serieuze reacties waar ik iets aan heb.

Je zal iemand lokaal moeten zien te krijgen die dit voor je kan maken, lijkt me niet onmogelijk maar ik weet niet hoe goed je daar ingevoerd bent.
Zijn er ook liefhebbers clubs in de regio waar de auto staat? Misschien iets op internet? Is de auto toegelaten op de weg?
Ik ga er vanuit dat je op je eerste vakantie wel naar een werkplaats kan rijden of je neef kan vragen?
En de minst leuke oplossing is de auto met verlies weer verkopen?

_________________
Groeten, Erik


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2022, 00:15 
Offline

Geregistreerd: wo 23 jun 2021, 22:08
Berichten: 9
Hallo mannen. Ik ga binnenkort naar Iran. Dan kan ik persoonlijk het chassis deel inspecteren.
Vanuit mijn professie ben ik goed bekend met lassen. Zelf doe ik het liever niet tenzij het niet anders kan (Mig/mag).
Ik kan wel op zoek gaan een goede lasser met apparatuur. Hopelijk vind ik er eentje met een goede Fronius. Zal wel een uitdaging worden mezelf kennen. Kritisch :-).

Ik heb alvast twee vragen. Kunnen jullie me daarmee helpen?
1) welke ral kleur heeft het chassis? Welke verf kan ik het beste meenemen?
2) welke ral kleur heeft mijn auto (zie foto). En welke lak/verf raden jullie me aan? Hoe liter heb ik nodig als ik de gehele auto wil spuiten. En hoeveel liter als ik ook de binnenzijde wil spuiten?

Alvast dank
Bahram


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2022, 00:26 
Offline

Geregistreerd: wo 23 jun 2021, 22:08
Berichten: 9
Hierbij de foto’s.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 94 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.