Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 16:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 01 jun 2021, 19:47 
Offline

Geregistreerd: zo 14 sep 2014, 17:48
Berichten: 99
Vanwege een te zware koppeling ben ik me aan het oriënteren op de ombouw naar een automaat. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Groet Sylvester.

_________________
Groet Sylvester. 8-) Puma 110 Xtech 2008 TDCI 2.4


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jun 2021, 20:25 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
 
Hmm ... je zou eens moeten kijken of er auto's zijn met een MT82 handbak die ook met automaat geleverd worden.
Je wilt immers graag een versnellingsbak die aan het Fordblok past en liefst eentje waar de tussenbak ook weer netjes op aansluit.

Misschien eens vragen aan Ashcroft (of bij de "concurrent" het LRCH forum).

Er bestaan overigens ook opties om de koppeling lichter te laten werken, tot en met een bekrachtigde koppeling.
Wie was het hier ook al weer die een verbeterde koppelings-master-cilinder naar de andere wereld trapte ?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jun 2021, 20:58 
Offline

Geregistreerd: zo 14 sep 2014, 17:48
Berichten: 99
Ik heb een firma in Bergeijk gevonden die dit blijkbaar kan, ik wacht op antwoord van hun.
Groet Sylvester

_________________
Groet Sylvester. 8-) Puma 110 Xtech 2008 TDCI 2.4


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jun 2021, 23:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
heeft op het lrch forum niet eens iemand een koppeling bekrachtiger gefabriekt?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jun 2021, 23:13 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Geen aandelen en ik ben ook niet die man met die grote voeten die een “LOF” stuk trapte (hoewel ik wel in de buurt was :P )

https://eu.paddockspares.com/l-o-f-powerslave-for-td5-discovery-and-defender.html
https://eu.paddockspares.com/lof-power-master-cylinder-for-series-3-and-defender-s.html

Hoewel dit niet de vraag is…. Zou de volgende een optie zijn?
https://eu.paddockspares.com/red-booster-servo-clutch-kit-defender-puma-lhd.html

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jun 2021, 16:13 
Offline

Geregistreerd: zo 14 sep 2014, 17:48
Berichten: 99
Een Puma is inderdaad om te bouwen naar een automaat, maar helaas is de prijs mij te hoog, ong. 15000 eurtjes en dat is boven het budget. Misschien dat de tips van GatheRRover soelaas brengen. Vast mijn dank voor de tips.
Groet Sylvester.

_________________
Groet Sylvester. 8-) Puma 110 Xtech 2008 TDCI 2.4


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jun 2021, 20:08 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
fenix2 schreef:
heeft op het lrch forum niet eens iemand een koppeling bekrachtiger gefabriekt?

Of ie het werkelijk gefabriekt heeft weet ik niet - het was bij mijn weten Edward, en hij rijdt al langere tijd met automaat Disco's.

Er was in ieder geval sprake van de zoektocht naar een koppelingsbekrachtging en daarvoor "moest" je kijken naar de bekrachtigers die in diverse Engelse auto's werden gebruikt ... dat zou qua prijsstelling aantrekkelijker zijn.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jun 2021, 22:49 
Offline

Geregistreerd: zo 14 sep 2014, 17:48
Berichten: 99
Een bekrachtigde koppeling past moeilijk in een LHD, je schijnt het e.e.a te moeten verbouwen. Maar we blijven zoeken naar een oplossing. :D

_________________
Groet Sylvester. 8-) Puma 110 Xtech 2008 TDCI 2.4


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jun 2021, 23:21 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Sylvester schreef:
Een bekrachtigde koppeling past moeilijk in een LHD, je schijnt het e.e.a te moeten verbouwen. Maar we blijven zoeken naar een oplossing. :D


Ik zou de specs opvragen van deze kit, de link in mijn eerdere bericht is per slot van rekening LHD en voor een Puma! :oops:

Ik heb er geen ervaring mee ;)

Er zijn ook veren setjes voor defenders maar of die op een puma passen :? :?:
Googel is je vriend :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 jun 2021, 11:12 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
GatheRRoveR schreef:
Sylvester schreef:
Een bekrachtigde koppeling past moeilijk in een LHD, je schijnt het e.e.a te moeten verbouwen. Maar we blijven zoeken naar een oplossing. :D

Ik zou de specs opvragen van deze kit, de link in mijn eerdere bericht is per slot van rekening LHD en voor een Puma! :oops:
Ik heb er geen ervaring mee ;)
Er zijn ook veren setjes voor defenders maar of die op een puma passen :? :?:
Googel is je vriend :mrgreen:


Kijk ook even op de LOF website, daar zeggen ze dat hun verbeterde master-cilinder een lichtere koppeling geeft, en de andere veer ook nog eens 45% verbetering.
Er staat ook een BAS4CARS review-Utubetje bij dus zou je eens bij Bas4Cars kunnen informeren, een andere review zegt "featherlight".

En dat terwijl mijn ervaring is dat de Puma koppeling al lichter wegtrapt in vergelijking met die van de Td5.
Met 10 jaar Td5 oefening is mijn linker knie de sterkste van de twee geworden (ik moet op de rechter letten).


Ik ken de redenen om naar een lichtere koppeling of zelfs een automaat te kijken niet ... er zijn evenwel heel eenvoudige oefeningen om een wat zwakke knie net een beetje te versterken/verbeteren.
Als je gewoon zo nu en dan (in de rij voor de kassa, bij het koffiezet-apparaat etc.) even wat lichte evenwichtsoefeningen doet op twee benen of beter (maar ook voorzichtiger) op één been dan ben je vrij snel een stuk verder.
Een versleten knie (of een overgewicht) verhelp je er niet mee, maar een net iets effectievere coördinatie geeft een stabielere beweging en daarmee minder correctie en dus ook minder (over)belasting.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jun 2021, 23:18 
Tja,

De redenen waarom een auto bedienen moeilijker is dan het lichaam toelaat kunnen divers zijn. Als kind van 5 meegeweest vroeger met mijn vader om een opvolger van zijn Daf 66 te kopen. Het werd een baby blauwe vw passat variant met AUTOMAAT. MIjn vader had MS.

FF terug naar de techniek. 15000 is begrijpelijk maar erg veel geld. Bij een renault master em diverse grotere peugeots is er bv een automaat robot die aan de bak gemonteerd is. Het is een mustang bak, misschien is die er van een mustang? De huidige koppeling lichter laten gaan is denk ik het goedkoopste. Mogelijk kan je iets met de oppervlaktes van de zuigers in de cilinders weizigen of zo. Of misschien kan je een losse vacuumbekrachtiger van een andere Engelse oldtimer toepassen die op het rempedaal/ hoofdremcylinder gebruikt word. boven een grotere zuiger geeft wel een iets langere slag maar kost minder kracht.


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 jun 2021, 09:55 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
boven een grotere zuiger geeft wel een iets langere slag maar kost minder kracht.

Langere slag betekend een zuiger met kleinere diameter om een zelfde volume te verplaatsen, dat kost minder kracht.
Maar een gelijk blijvent energie gebruik.
Ik heb opgelet bij natuurkunde :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 jun 2021, 10:21 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Jamaar schreef:
boven een grotere zuiger geeft wel een iets langere slag maar kost minder kracht.

Langere slag betekend een zuiger met kleinere diameter om een zelfde volume te verplaatsen, dat kost minder kracht.
Maar een gelijk blijvent energie gebruik.
Ik heb opgelet bij natuurkunde :mrgreen:


Ik zou gewoon eens kijken wat het LOF-spul doet (of eerst nog eens vragen bij BAS4CARS).
Het kan natuurlijk "wij van WC-eend zijn" maar er staat nog al wat lof op de LOF webpagina's.
En ... in vergelijking met de 15.000 hoofdprijs gaat het om een financiële rimpeling.
Als je het laat doen zit je denk ik op 1% van die hoofdprijs ...
Mochten mijn knieën of heupen (of die van mijn wederhelft*) gaan piepen ...
... dan zou ik als eerste voor die beloofde ± halvering van de koppelingskrachten gaan.
Een halvering van de krachten zou maar zo alle klachten kunnen verhelpen.
    *  mijn wederhelft heeft sinds een paar maanden een "after market" spare part in de rechter heup


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 73 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.