GatheRRoveR schreef:
Sylvester schreef:
Een bekrachtigde koppeling past moeilijk in een LHD, je schijnt het e.e.a te moeten verbouwen. Maar we blijven zoeken naar een oplossing.
Ik zou de specs opvragen van deze kit, de link in mijn eerdere bericht is per slot van rekening LHD en voor een Puma!
Ik heb er geen ervaring mee Er zijn ook veren setjes voor defenders maar of die op een puma passen
Googel is je vriend
Kijk ook even op de
LOF website, daar zeggen ze dat hun verbeterde master-cilinder een lichtere koppeling geeft, en de andere veer ook nog eens 45% verbetering.
Er staat ook een BAS4CARS review-Utubetje bij dus zou je eens bij Bas4Cars kunnen informeren, een andere review zegt "featherlight".
En dat terwijl mijn ervaring is dat de Puma koppeling al lichter wegtrapt in vergelijking met die van de Td5.
Met 10 jaar Td5 oefening is mijn linker knie de sterkste van de twee geworden (ik moet op de rechter letten).
Ik ken de redenen om naar een lichtere koppeling of zelfs een automaat te kijken niet ... er zijn evenwel heel eenvoudige oefeningen om een wat zwakke knie net een beetje te versterken/verbeteren.
Als je gewoon zo nu en dan (in de rij voor de kassa, bij het koffiezet-apparaat etc.) even wat lichte evenwichtsoefeningen doet op twee benen of beter (maar ook voorzichtiger) op één been dan ben je vrij snel een stuk verder.
Een versleten knie (of een overgewicht) verhelp je er niet mee, maar een net iets effectievere coördinatie geeft een stabielere beweging en daarmee minder correctie en dus ook minder (over)belasting.