Mee eens, Nico. Ik ben ook niet zo van al die toevoegingen. Je kunt het ook te glad maken en dan kraakt je bak nog veel erger omdat je synchromeshen het niet meer oppakken.
En dat meebetalen van de belasting.....
Als bedrijf moet je voor je privegebruik een deel van de waarde van de auto bij je inkomen optellen en daar dan dus belasting over betalen. Bij zo'n oud hok is dat gelukkig wel de dagwaarde, maar de belastingdienst gaat toch niet accoord met een dagwaarde van E1,00 voor een Defender van 24jr oud. Mijn Mazda die ik hiervoor reed, stond serieus voor E1,00 dagwaarde op de afrekening. Goedkoper zal ik nooit meer rijden
. Ik tel nu meer bij, maar ik maak met de Land Rover ook iets meer kosten en die mag ik dan weer aftrekken.
Trouwens, als ik eerlijk ben, die gekke Defender schakelt echt heel veel beter dan die Mazda ooit gedaan heeft
. De bak van de Mazda was vanaf het begin een zoekpuzzel. De derde versnelling zat al die jaren wel tussen de 1 en de 5, maar je wist nooit precies waar. Bovendien, als je te snel schakelde zei hij knak, schakelde je te langzaam dan zei hij: krrrrrrrak. Neemt niet weg, dat het een prima karretje was, hij heeft me 23 jaren daar gebracht waar ik heen wilde
Ben overigens wel benieuwd hoelang het allemaal nog goed gaat met onze oude torretjes, we hebben in Nederland toch te maken met regeringsmensen die net als computers regelmatig hun actieve geheugen wissen, en dat maakt het allemaal niet betrouwbaar.