Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 17:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Limp mode
BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2021, 09:32 
Offline

Geregistreerd: wo 23 sep 2020, 20:02
Berichten: 3
Het volgende probleem doet zich voor.

Sinds enige tijd houdt de disco td5 in boven een bepaald toerental (ongeveer 2700 tpm).
De fut is er dan uit en alleen door gedoseerd gas te geven kun je nog rijden.
Tijdens mijn reis naar Portugal (waar de auto nu staat) heb ik op het laatste stuk meegemaakt dat plots de temperatuur in het rood stond en de motor in een soort van noodloop kwam.
Dit heb ik hierna niet meer gehad, de auto is verder rijdbaar alleen zou ik toch graag van de limp modus afkomen.
Ik heb reeds verschillende zaken gecontroleerd zoals slangen naar de waste gate, slangen naar de radiateur / interkoeler, de MAF sensor losgehaald, dit allemaal zonder resultaat.
Ik heb 4000 km geleden zo'n beetje alles vervangen (stuurpomp, waterpomp, brandstofpomp, brandstoffilter, membraam brandstofpomp op het blok, alle olieen en filters, egr afgedopt, etc etc) dus dit kan het mijns inziens niet zijn.
Zijn er mensen met suggesties, dan hoor ik dat graag.
Overigens is mijn vermoeden de waste gate membraam of de solenoid, maar hoe kan ik deze testen ?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Limp mode
BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2021, 10:39 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Dag Rem277,
Een Td5 heeft als groot voordeel dat je 'm kan (laten) uitlezen.   Als de man achter het uitlees-apparaat ook nog een beetje weet wat je mag verwachten, dan heb je dubbel voordeel.   De belangrijkste winst is dat je niet aan het zoeken en vervangen blijft.
Misschien langs een (betere) dealer gaan ?
Dan is er natuurlijk wel het probleem "Waar vind je de betere dealer?".
In het verleden beschreef een toen actief LRCH-forum-lid in Portugal dat hij voor de dealer naar Spanje ging ... dat dit een altijd geldig advies is lijkt mij overdreven, maar het geeft wel aan dat het kan lonen om even te sonderen of er bij de dealer een monteur rondloopt met feeling voor de Td5.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 65 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.