Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 17:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ] 

Waar word jij blij van?
Range Rover Evoque 2%  2%  [ 1 ]
Land Rover Discovery
 2%  2%  [ 1 ]
Range Rover Classic
 7%  7%  [ 4 ]
Land Rover Freelander 0%  0%  [ 0 ]

Land Rover Defender 11%  11%  [ 6 ]

Land Rover Series I 18%  18%  [ 10 ]
Land Rover Series 2 20%  20%  [ 11 ]
Land Rover Series 3 25%  25%  [ 14 ]

Land Rover 101 Forward Control
 11%  11%  [ 6 ]
Land Rover Santana 4%  4%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 55
Auteur Bericht
 Berichttitel: Waar word jij blij van?
BerichtGeplaatst: za 13 maart 2021, 11:20 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Ik zie de laatste week weer wat meer "Land Rovertje" op de weg.

Bij sommige moet ik toch altijd even achterom kijken, zeker als de Land Rover groet plaats vindt.

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 maart 2021, 11:32 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Ik word van 6 opties blij maar dat mag dus niet :evil: :twisted: :evil: :twisted:
Series 1, 2, 3, defender op het randje vanwegen ecu, santana en forward control.
Ik hou van schroevendraaier en hamer reparaties :geek:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 maart 2021, 17:18 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Tja, ik word ook blij van meer dan die beperkte keuze van 3.

Er zijn ook prachtige blijmakende Volvo's van TP21 tot en met de TGB 4x4 en 6x6.
Er zijn ook blijmakende Franse 4x4's ik denk dan aan bijv. de Auverland, maar ook een Renault Goelette 4x4.
En ook een echte mooie Willys ... doet mij dan denken aan: "Waar 'n Willys is een weg"


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 maart 2021, 21:26 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Mijn voorkeur is ook de “oer” auto waar je zelf nog wat aan kan doen.
Electronica is leuk maar niet als de auto wat ouder wordt.

Zelf knipoog ik nog wel naar een 4L, alleen dat plaatwerk :cry:

Quatrelle" of "Quatre ailes", dat 'vier vleugels' betekent

Onder andere door deze film :mrgreen:
4 latas
https://www.imdb.com/title/tt8242160/ Jean Reno speelt weer een geweldige rol!

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 maart 2021, 23:44 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
GatheRRoveR schreef:
...
Quatrelle" of "Quatre ailes", dat 'vier vleugels' betekent


Ik weet niet beter dan dat "Quatrelle" klavertje vier betekent.

Verder geen gekke keuze de R4, de tegenhanger van de 2CV.

Overigens heb ik heel wat kilometers in de R4 mogen meemaken (ik reed nog niet zelf).
De leukste kilometers waren ooit in Bretagne. De eigenaar/chauffeur van de R4 was ongelukkig op zijn rechter hand gevallen .. en de paraplu-schakel-handelingen waren geen pretje dus schakelde ik op afroep (als altijd al "meerijdende" meerijder was het niet zo moeilijk in te schatten wanneer er op- of teruggeschakeld moest.
Weinig later tijdens een stage in Midden-Frankrijk gelachen over (maar ook met) een Canadese stagiar: Hij had weken nodig om te wennen aan de bochtige Franse wegen waarover je met wel 100 km/u reed in een auto die weinig meer was als een koektrommel.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart 2021, 09:34 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
heb er (r4) op curaçao in de jaren tachtig mee gereden. dat ding kwam soms verder als de landcruisers van de mariniers.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart 2021, 10:48 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Heb op mijn eerste reis in marokko met de ambu een beregende bergtoer gemaakt en alle waarschuwingen van de plaatselijke bevolking genegeerd. Dom, zeer dom. Maar op de piste was een spoor te zien dus in mijn gedachtegang berijdbaar want IK HEB EEN LANDROVER. Heb ik geweten, mijn vriendin moest achter naast de auto lopen om hem in het spoor te drukken anders waren we in de afgrond gestort. Maar dat spoor dan, er had vlak voor ons een auto gereden die moeiteloos naar boven gereden was, is te zien want het vertoonde geen slingers of glij sporen.
Tja je raad het misschien al, een verdomde R4 :oops:

Heb ook meegemaakt dat er van een berghelling een lawine stenen over de weg lag en dat met een paar man een R4 er ongeveer overheen gedragen werd. Maar daar heb ik de R4 verslagen, ik ben er zonder hulp over gekomen.
En ja ook ik heb een R4 gehad, wat een luxe na mijn besteleend :lol: kon weer over de 100kmh rijden :shock:
Mijn eerse auto was een daf 44, een beest in het terrein, heb heel wat in de duinen rond het circuit zandvoort rondgekrost, zanduin op zanduin er onder, die auto deed het moeiteloos daar is mijn verslaving voor ofroad rijden begonnen en het maakt mij niet uit met wat voor auto, ik zoek zijn grenzen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart 2021, 11:39 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Jamaar schreef:
Tja je raad het misschien al, een verdomde R4


Tja ... je weet natuurlijk niet hoe lang het dan goed gaat met zo'n R4.
De bodemplaat kan heel veel hebben maar op een gegeven moment is die toch stukgehamerd (of geroest).

Verder ken ik het wel: In de Pyreneeën zie je dan een schaapherder met een Citroen C15 ergens waar verder niemand komt.
Of soms nog doller een of andere toerist (maar die doet zoiets meestal maar twee keer: de eerste en laatste keer).

Of in de binnenlanden van Polen waar de Fiat 126 overal kwam: met zijn wielen linke en rechts boven het linker of rechter tractor-spoor komt zo'n klein Fiatje ongeveer overal, het enige waar ze niet van hielden was water.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart 2021, 17:37 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 170
De mooiste in mijn ogen wordt niet genoemd: Series2B Forward Control.
Wel gestemd trouwens, op de Series.
Niet eens op mijn eigen Defender :oops:
Terwijl die van mij niet eens een ecu heeft...


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart 2021, 17:57 
https://thunderalley.nl/?page_id=182#53 ... nault-4-tl


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart 2021, 18:01 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
albert schreef:
De mooiste in mijn ogen wordt niet genoemd: Series2B Forward Control.
Wel gestemd trouwens, op de Series.
Niet eens op mijn eigen Defender :oops:
Terwijl die van mij niet eens een ecu heeft...


Tja, ik denk dan ook aan de Santana Forward Control's die als pakezels door de bergen reden.
Jammer genoeg is de keuze beperkt tot 10 item's waar je slechts 3 van mag aankruisen.

De bezwaren tegen een ECU snap ik overigens niet.
Na het uitlezen - als het meezit - precies weten wat er mis is is toch best handig.
Ik zou wel bezwaren hebben tegen een 100% can-bus Defender ... maar de ECU doet niks anders als de motor aansturen.
O ja, ik ben er nooit aan begonnen, maar als je de juiste man kent is bijv. een Td5 heel fraai tot grote hoogten te tunen.
Wellicht kan je het ook jezelf aanleren, maar dat is mij teveel hokus-pokus.

PS Als je als Defender-eigenaar niet ook op de Defender stemt ... wie moet dat dán doen ?   De Series-rijder die beter wil ?


Laatst bijgewerkt door Marc-my-Words op zo 14 maart 2021, 19:14, in totaal 1 keer bewerkt.

Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart 2021, 18:58 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 170
@ Marc:
De vraag was: waar word jij blij van? Ik heb het opgevat als: wat zie jij het liefst rondrijden, dat was ook een beetje de insteek van de rode tekst daaronder.
Ik ben elke dag blij om met de Defender op pad te zijn, maar de Series vind ik mooier. Vandaar dat ik niet op mijn eigen type heb gestemd. Had ik 4 keuzes kunnen maken, dan had ik dat wel gedaan. En wie er dan wel op moet stemmen? Waarom zijn de Defenders dan zo duur? Niet omdat anderen ze foeilelijk vinden, denk ik.
Wat betreft de ecu: die zit er bij mij niet op, heeft er ook niet opgezeten en ik hoef hem ook niet. Ik heb geen bezwaren tegen zo'n ding, maar ik red me prima, en waarschijnlijk zelfs beter, zonder.
Met hamer en sleutel :D


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart 2021, 19:30 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
albert schreef:
.... wat zie jij het liefst rondrijden, dat was ook een beetje de insteek van de rode tekst ...


Klopt, het is een complexe vraag. De "categorieën" zijn ook niet 100% ...
Bij Defender vul ik de categorie zelf met: incl de "Defenderoïden" aan.
Bij Santana denk ik aan het hele scala, maar met name aan de eigenwijze doorontwikkelingen in Spanje (maar dan wel vóórdat Iveco de zaak overnam)

En .. het zal vloeken in de kerk zijn maar Series 2 en Series 3 zitten in mijn brein toch wel erg dicht bij elkaar ... om even een stevige kei in de vijver te gooien: De verschillen tussen Series 2 & 3 schat ik kleiner in als die tussen de Defenderoïden en de latere Defenders.

Om het plaatje nog wat verder in te vullen:
Het liefst zie ik die Defender(oïde) maar dan wel met een "wit" dak en velgen, gewone lak en zonder al teveel bling-bling ... dus gewoon een goed gebruiksding. En dan verder ben ik blij met veel, maar toch het meest met de meer eigenzinnige "typen".


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart 2021, 20:01 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
S2 en S2A lijken van voren totaal niet op S3 met het plastic gruwel wat LR op de S3 gesmeten heeft. Met de S3 gril kan je niet bbq :evil: :cry: Ok de late S2A heeft de koplampen in de spatborden en lijkt daardoor op de S3. Maar technisch is het verschil best heel groot. Interieur ook totaal anders. Vind de S2 veel sympathieker.
Denk dat je je erg vergist Marc met wat LR veranderd heeft na de 2A maar daarvoor moet je bijde goed kennen en dat doe ik helaas na heel veel veel veel reparatie arbeid :?

Plons, dat was die kei :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart 2021, 20:15 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 170
Hmm,

De verschillen tussen een 110 (Defenderoïde) en een Puma zijn ook aanzienlijk qua motor, dashboard, luchtkleppen, deuren, ramen, v-bak.

Plons :D


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart 2021, 21:22 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
albert schreef:
De verschillen tussen een 110 (Defenderoïde) en een Puma zijn ook aanzienlijk qua motor, dashboard, luchtkleppen, deuren, ramen, v-bak.


Precies.
Zelfs tussen een Td5 en een 2,4 "Puma" zijn de verschillen aanzienlijk ... zo groot zelfs dat ik nog steeds, bij tijd en wijle, terug verlang naar die Td5, althans naar een aantal van de traditionele kwaliteiten van de Td5. (En op een zelfde manier ken ik iemand met een mooie Td5 en een minder mooie 300Tdi en toch houdt hij vast aan de 300Tdi wegens een paar specifieke 300Tdi kwaliteiten.)

Verder ben ik het helemaal eens: Het plastic Series 3 frontje ... daar kan ik zo in meegaan ... dat is bepaald geen ontwerp-hoogtepunt.
Ik verbaas me er eigenlijk over dat er niet al lang een goede verfraaiingsset is ... voor de Defender is er allerlei troep om 'm lelijker te maken.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 maart 2021, 00:13 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Ik word blij van een serieöide, de defender is een afgeleide van de series.

Omdat ik onderweg niet computer afhankelijk wil zijn (wie neemt niet zijn laptop mee op reis) voor reparaties blijf ik bij het predikaat “kiss” omdat het een oud barrel is en blijft. (Dat de dagelijkse woon-werk auto al die gadgeds heeft zal me een würst zijn, die blijft thuis)

Na mijn S3 met plastic frontje (wat een grove fout is maar ook wel weer eigenzinnig) en een ninety (ook niet als keuze in het lijstje) ben ik overgestapt naar een serieöiede.
En voor je popnageltellers zal het vloeken in de kerk zijn maar ik vind dat de mooiste creaties :idea:
Het oude en de comfortabele combineren, otw in plaats een rondje om de kerk , er ook mee naar het buitenland op reis gaan zonder oorproppen en andere hulpmiddelen :shock:
Echte series rijder hebben haar op hun ......

De mooiste hybride is denk ik wel een series1 met een td5 erin. Ik weet het is een monster maar wel het beste van 2 werelden :mrgreen:

En boven alles, welke serieöiede die je tegenkomst is “origineel”? Dat zijn er gelukkig toch maar zeldzaam weinig!

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 maart 2021, 08:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Dus het moet dus zijn:
Omcirkel met een dikke stift het model waar je blij van word.
Je mag meerdere omcirkelen, mits met een andere kleur.
Afbeelding

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 maart 2021, 13:38 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
GatheRRoveR schreef:
....
Zelf knipoog ik nog wel naar een 4L, .....


Het mooie is dat je met een (echte) LandRover ook in 4L kan rijden :ugeek:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 maart 2021, 21:57 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Jamaar schreef:
S2 en S2A lijken van voren totaal niet op S3 met het plastic gruwel wat LR op de S3 gesmeten heeft. Met de S3 gril kan je niet bbq :evil: :cry: Ok de late S2A heeft de koplampen in de spatborden en lijkt daardoor op de S3. Maar technisch is het verschil best heel groot. Interieur ook totaal anders. Vind de S2 veel sympathieker.
Denk dat je je erg vergist Marc met wat LR veranderd heeft na de 2A maar daarvoor moet je bijde goed kennen en dat doe ik helaas na heel veel veel veel reparatie arbeid :?

Plons, dat was die kei :mrgreen:
albert schreef:
Hmm,

De verschillen tussen een 110 (Defenderoïde) en een Puma zijn ook aanzienlijk qua motor, dashboard, luchtkleppen, deuren, ramen, v-bak.

Plons :D

Om nog eens in die vijver te roeren:
Als ik de Defender en de Defenderoïden even op één hoop gooi dan kom je afhankelijk van je ruimdenkendheid tot wel 10 of meer verschillende af-fabriek motorisaties.
Op andere punten haal je die 10 of meer versies meestal niet maar ik durf te zeggen dat tussen de eerste Defenderoïden en de laatste Defenders de diversiteit die van de Series 2, 2a en 3 overstijgt (je hebt minstens de Santana Series 4 nodig om in de buurt te komen).


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 maart 2021, 08:59 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Als ik deze poll mag beinvloeden. :evil: :twisted:

Nu zal ik als ik een defenderoïede kado krijg deze zeker niet afslaan, maar als ik toch nog is een series 107 tegen het lijf loop ben ik bang dat ik weinig weerstand kan bieden. :lol:

Ik vind dit model wel het summum :mrgreen:


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 maart 2021, 09:55 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
GatheRRoveR schreef:
Als ik deze poll mag beinvloeden. :evil: :twisted:

Nu zal ik als ik een defenderoïede kado krijg deze zeker niet afslaan, maar als ik toch nog 'ns een series 107 tegen het lijf loop ben ik bang dat ik weinig weerstand kan bieden. :lol:

Ik vind dit model wel het summum :mrgreen:


Tja, een 107 StationWagon. Het is weliswaar niet de oervader maar dan wel de oermoeder (feministen onder ons mogen de volgorde omdraaien, voor genderneutralen heb ik geen oplossing).   Het is ook de LandRover van mijn jeugd, dwz de LandRover van de iconische serie "Bij Luipaard op schoot" -- de Series 2 is rekenkundig meer de LandRover van mijn jeugd.   Die "Bij Luipaard op schoot" serie heeft bij mij de kiem gelegd (Daktari was het niet dat was de opgeleukte en niet serieus te nemen navolger/naäper).

Geweldig voor de "hep" zo'n 107 StationWagon - maar dan toch vooral museaal - die Defender(oïde) is toch echt een stuk praktischer - rijdt maar eens in twee dagen naar de Pyreneeën, of in één dag naar Tsjechië, Zweden ... (dan laat je waarschijnlijk zelfs liever die "oïde" staan en ga je voor de "echte").

Anyway, misschien is het juist omdat ik ze allemaal min of meer ken, en omdat in in de 80-er jaren ook de Santana Series 4 tegenkwam (en toen de modernismen maar moeilijk kon waarderen) dat ik nu de Defender toch graag z'n eigen waarde toe ken.   Misschien is het juist ook dat eerste wenkbrauwen-fronsen bij de Series 4 dat ik óók de Santana's graag wil waarderen. Hetzelfde geldt voor de ForwardControls, zie je die voor het eerst dan denk je aan een ongeluk (bij een 101 denk je vooral "wat is dat") ... .   Het is juist die veelvormige maar tegelijk consequent tijdloze ontwikkeling die ik nog eens extra waardeer.

PS   Ik had de Series 1 óók aangevinkt als ik vier vinkjes had mogen uitdelen
      Het is nu aan de oplettende lezertjes om te raden welke drie vinkjes ik zette.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 maart 2021, 16:30 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
GatheRRoveR schreef:
Als ik deze poll mag beinvloeden. :evil: :twisted:

Nu zal ik als ik een defenderoïede kado krijg deze zeker niet afslaan, maar als ik toch nog is een series 107 tegen het lijf loop ben ik bang dat ik weinig weerstand kan bieden. :lol:

Ik vind dit model wel het summum :mrgreen:


Wellicht is dit al weer een steen in de vijver ... maar ik heb redenen te twijfelen aan de 107.

Het zou maar zo een 109 kunnen zijn.   Wat zeker is is dat de wheel-arches zijn aangepast aan de te grote banden.
't Zijn bovendien waarschijnlijk ook nog eens one-ton velgen.

Misschien is er beter: quick Series identification guide (zonder de 107<>109 verschillen)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 maart 2021, 00:14 
Tja,

Als monteur wet je te veel wat er loos en lek kan zijn aan leuke oude auto's . Dus vooral leuk van een ander haha.
KIjk af en toe Weeler Dealers en Fantom Works en je weet genoeg
Natuurlijk zijn er meer auto's leuk als alleen Land Rover.
Zelf het rijbewijs gehaald op een Daf YAL 4440. Dat wil zeggen een diesel vrachtauto met een laadvermogen van 4 ton. 4x4 . eigen gewicht 7 ton.
En dan gesleuteld en gereden met LR serie 3.
En heel veel andere oudere benzine Daf varianten bouwjaren vanaf 1954. De M38A Nekaf heel beperkt meegemaakt. De Daf Ya 66 ook nog zien rijden.
Dat geef je een beeld van betrouwbaarheid contra lawaai en luxe en brandstofverbruik.
De oer G van MB ? Stevig karretje hoor.
Buiten het 4x4 gebeuren is de eenvoud en solide constructie van een golf 1 en 2 en diverse mercedessen voor kilometer vreters erg goed.
Onverslijtbare motorblokken. De 5 cilinders moet je van houden. De OM603/606 6 in lijn met turbo vind ik te gek . Wel met mechanische dieselpomp!
Lijkt me gaaf om er eens eentje met een R380 in een serie te bouwen. De pasplaat ertussen van Diesel Meken kost echter een vermogen.
Maar van een willy's dkw munga of een vw iltis (en licenties) kan ik ook genieten.
Tja en doe eens gek, Als ik een Alfa Romeo 2,5 V6 van half/eind jaren 80 hoor brullen vind ik dat ook machtig. Dat hij hinnikt van blijdschap bij iedere pomp? tja, gevalletje hoort erbij.
Recent nog een 2CV verhandeld. De style en concept is gaaf, de constructie dan helaas weer ff minder. Vooral chassis wat bij de voetenbak knakt geeft enorm veel werk.. Toch blij dat ik hem zelf niet uit elkaar gehaald heeft. Is vermoedelijk echt een oefening natte krantenpapier lassen.
R4? Fantastisch, wereldauto maar dan voor de boodschappen en geen ruig gebruik.
Wat ik ook aaibaar maar toch solide vind is een Chevrolet B3100 pick up. Van zo rond 1954. En dan gewoon helemaal origineel. Dus liever 6 in lijn dan 8 die van elkaar vervreemd zijn.

meuren maar weer , groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 maart 2021, 00:39 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Oh ja,

De lampjes in de midden vind ik wel schattig. Maar dan ook helemaal poppehuis autootje. Dus met smalle 6,5x16 bandjes, een zeilen huif geen opsmuk.

Heb dus zelf een late S2A van Novenber 1969. Het klopt idd dat de lampen vanaf juni 1969 dan in de spatborden zitten. Dus de mijne zitten daar ook. Het misstaat hem niet en zal praktiser licht geven als 2 in het middenstuk. De spatborden lijken wat minder lomp als er een lamp in zit. Soms zie je er waar ze er allebei de plaatsen lampen hebben(dus 4 koplampen) Dat vind ik wel een afknapper.
Wil niemand beledigen, heb er heel veel verwijderd maar de plastic grille van een serie 3 vind ik ook niet mooi. Ben daarom blij dat mijn exemplaar dus nog net de originele gazen grille heeft. De plaats waar vroeger de lampen zaten is ook gaas. Geeft weer mooi een extra gat voor de rijwind voor mijn intercooler. Overigens schrik je wat ze soms voor dat BBQ gaasje willen hebben.
Recent nog een Stage one bekeken op MP. Het frontje daarvan maakt hem wel weer massief richting Defender . Wat mij ff tegenhield was een dure revisie van injecties , verdampers etc. van de bizar volle V8 motorruimte om hem aan de gang te slingeren en dan heb je alsnog maar een storingsgevoelige 92 pk en een dikke gastank nodig die ruimte pikt. Kaal overzichtelijk Indenortje waar bijna niets aanhangt behalve een olie - en luchtfilter geeft ook 90pk. En op een standaard dieseltank onder je stoel rijd je al zover dat je graag gaat tanken om ff de benen te strekken.

plat.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 maart 2021, 14:12 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
nico1970 schreef:
....
Recent nog een 2CV verhandeld. De style en concept is gaaf, de constructie dan helaas weer ff minder. Vooral chassis wat bij de voetenbak knakt geeft enorm veel werk.. Toch blij dat ik hem zelf niet uit elkaar gehaald heeft. Is vermoedelijk echt een oefening natte krantenpapier lassen.

Voor de 2CV bestaan er net als voor de LandRover ook vervangingschassis. Volgens mij zijn ze hier zelfs in Engeland mee begonnen (wie het van wie heeft afgekeken ??)   En er zijn (of waren) ook vervangingschassis die een "LandRover-inspiratie" lijken de hebben: In plaats van het bladerdeeg-principe (dwz de verschillende dunne blikken delen) een ladder-chassis opbouw van dikkere plaat.

nico1970 schreef:
R4? Fantastisch, wereldauto maar dan voor de boodschappen en geen ruig gebruik.

Tja, dat vind ik dan weer een miskenning van de kwaliteiten van de R4.   Ik deed een stage bodemkartering en we reden echt overal door. Alleen wanneer de tractorsporen te diep waren, of met twee bomen dichter bijeen als de afstand tussen de spiegels ging het niet verder.

Maar dan weer terug naar waar ik blij van word:
Echt blij wordt ik ook van de Renault 4CV, dat kleine ding met het motortje achterin.
Dat was de auto van mijn eerste vakanties -- de allereerste met grootouders en ouders en erachter een vouwwagen naar de Jura !!
Hoe dat allemaal gepast heeft en hoe de auto het haalde weet ik niet -- mijn omvang of gewicht waren toentertijd in ieder geval niet de bottleneck. De 4CV heeft het overleefd, en ging daarna nog jaren mee (o.a. naar de Dordogne en Auvergne).


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 maart 2021, 01:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
waar ik blij van word is dat ik over iets meer dan 2 weken voor 1,5 maand verlost ben van de ijsbaan bezoekers die een loopje nemen met onze voorzorgsmaatregelen. Maatregelen waardoor we van de veiligheidsregio uberhaupt open mogen voor schaatsers ...


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 maart 2021, 15:49 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
fenix2 schreef:
waar ik blij van word is dat ik over iets meer dan 2 weken voor 1,5 maand verlost ben van de ijsbaan bezoekers die een loopje nemen met onze voorzorgsmaatregelen. Maatregelen waardoor we van de veiligheidsregio uberhaupt open mogen voor schaatsers ...


Och Fen, die sportmensen zijn immuun (tot ze hun ouders besmetten).

Ik heb van naturen een enorm grote comfortzone en mij zal je dan ook niet zien op drukke plekken, behalve dan een enkele keer dat ik me ergens moet melden (werk) en dan valt het me op dat mensen wel corona-moe zijn.

Nog even dan schijnt de zon weer en in de tussentijd kruip je achter het stuur van je blauwe Fenix, een knappe kerel die dan je :mrgreen: van je gezicht krijgt.

p.s.
Ik zie hier nu geregeld een 88 mini fenix rijden?!
Toch geen familie van :shock: :lol:

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 maart 2021, 19:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Greenlaning is ook een sport!
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 maart 2021, 19:45 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Daar word ik nu blij van: de Defender(oïde) staat inmiddels weer mooi op een met de 101 FC gedeelde tweede plaats, na de Series.
Jammer dat de Santana's er nog steeds zo beroerd afkomen.

Range Rover Evoque    2%  [ 1 ]
Land Rover Discovery
  2%  [ 1 ]
Range Rover Classic    7%  [ 4 ]
Land Rover Freelander 0%  [ 0 ]

Land Rover Defender 11%  [ 6 ]

Land Rover Series I    19% [ 10 ]
Land Rover Series 2   20% [ 11 ]
Land Rover Series 3   24% [ 13 ]

Land Rover 101 FC   
  11%  [ 6 ]
Land Rover Santana      4%  [ 2 ]


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 apr 2021, 18:57 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Ook al bezorgt een teruggezette radiator kennelijk een reusachtige blijheid onder de Laroprikkers ....
.... denk ik niet dat iemand hier blij van wordt (hoogstens de chauffeur die blij is het er levend afgebracht te hebben).

Ik denk overigens dat er van de effectief 92 inch lange wielbasis van een 90 hier op z'n best 80 inch over is.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 74 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.