Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 08:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gezocht probeersel
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021, 12:30 
Offline

Geregistreerd: do 08 aug 2019, 10:31
Berichten: 8
iaat maar


Laatst bijgewerkt door westfries109 op ma 01 maart 2021, 09:15, in totaal 1 keer bewerkt.

Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gezocht probeersel
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021, 12:38 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Westfries, ik heb geen boventallige remklauwen, maar ben wel nieuwsgierig naar wat je als probeersel in gedachten hebt.

O ja, de gemiddelde Defender (als die al bestaat) heeft vier verschillende remklauwen.
    (links en rechts, voor en achter ... vóór veelal geventileerde schijven)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gezocht probeersel
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021, 14:44 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Waarom van een defender? Je kan toch alles nemen wat in de buurt komt van de afmetingen die je zoekt.
Houd er wel rekening mee dat schijfremmen een kleiner kontact vlak hebben wat je dus moet compenseren door hogere druk.
Misschien op de sloop naar een 4 zuiger klauw zoeken dan kan je op 45% helling parkeren :lol:

Neem aan dat je zo iets gaat gebruiken? Kan je ook op je achterremmen aansluiten, heb je de transmissie handrem niet meer nodig, idéé?
Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gezocht probeersel
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021, 15:09 
Offline

Geregistreerd: do 08 aug 2019, 10:31
Berichten: 8
:o


Laatst bijgewerkt door westfries109 op ma 01 maart 2021, 09:15, in totaal 1 keer bewerkt.

Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gezocht probeersel
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021, 15:19 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Sorry Evert, ik heb nog even gekeken maar ik heb niets meer liggen.
Ik heb een schoonvader waarvoor ik alles dat ik niet kwijt wil moet verstoppen, anders beland het in zijn oudijzer bak :lol:

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gezocht probeersel
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021, 17:56 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
westfries109 schreef:
Bedankt !!!!

Nu weet ik weer waarom ik hier nooit meer kwam


Vreemde reactie, ben gewoon benieuwt en een idéé opperen mag niet?
Vraag dan niet hier maar zet een advertentie op markplaats, heb je geen gezeur.
Persoonlijk zal ik nooit mensen afzijken die goed bedoeld iets aandragen maar wie ben ik?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gezocht probeersel
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021, 19:26 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
westfries109 schreef:
Nu weet ik weer waarom ik hier nooit meer kwam

Evert, Misschien helpt het als je die "Nu weet ik weer waarom ik hier nooit meer kwam" enige toelichting geeft.

Als je in anderhalf jaar in totaal 6 berichten hebt geschreven dan ben je wellicht een man van weinig woorden.
Er wordt hier zo nu en dan aardig "gekletst" ... maar ik zie daar zelden iets kwaads in, eerder belangstelling.

Het is dan ook een forum met het idee dat we door het uitwisselen van ideeën uiteindelijk iets wijzer worden.
Daarom ook mijn vraag naar de aard van het probeersel.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gezocht probeersel
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021, 22:07 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 170
Evert, westfries109, gaf al aan dat hij nieuw ging bestellen als niemand iets had liggen voor weinig. Dat zal hij nu dus wel aan het doen zijn.
Maar ook ik begrijp de reactie niet zo. En misschien is het voor zijn gemoedsrust beter om hier niet terug te keren. Jammer, maar ook dat is toegestaan, denk ik.

Ik bood een half jaar terug eens een bedrag op bijna nieuwe rock sliders en kreeg toen ook een soortgelijke reactie. Het bedrag zal wel te laag zijn geweest, maar meld dat dan ook gewoon.

Albert


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gezocht probeersel
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021, 23:10 
Offline

Geregistreerd: wo 03 jul 2019, 01:01
Berichten: 116
Tja,als ik me deze discussie mag mengen,het is echt een voorrecht dat er forums bestaan waar je vragen op mag stellen die beantwoord worden door mensen die over dat onderwerp meer weten dan jij of in ieder geval goedbedoelde adviezen geven.Dat die niet altijd in je straatje passen,jammer dan,maar kunnen je ook de dingen laten zien waar je zelf niet opgekomen was.In de tijdsperiode dat ik een Laro had,eerst een 6 cilinder,later een diesel,waren er nog geen forums.Wel was ik lid vn diverse clubs en verenigingen zowel voor Laro als algemeen 4x4.Nu ik in het bezit ben gekomen vn een Nuova Campagnola moet ik alles alleen uitzoeken.In heel west-europa geen forum of club te vinden,van armoei maar bij een Fiat forum aangemeld,maar daar een vreemde eend in de bijt.Ook op andere oldtimerforums gekeken maar ook daar niemand die ook maar iets weet.Heb je onderdelen nodig dan zul je naar Italië moeten,er is wel het een en ander online te krijgen en bepaalde motordelen kun je nog wel via Fiat aankomen vermoed ik en soms moet je improviseren met imitatie of iets wat er op lijkt en aanpassen,zoals ik met vernieuwen vn thermostaathuis gedaan heb en ook met bv benzineopvoerpompje.Dus beste Larobezitters ,wees dankbaar voor de mogelijkheden die jullie hebben qua onderdelen voorziening,clubs,forums etc.Wens ieder op dit forum het beste toe en hopelijk kunnen we vlug onze 4x4 weer daar voor gebruiken waar we hem voor aangeschaft hebben.Adieu


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gezocht probeersel
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021, 23:44 
Ideeën uitwisselen kan geen kwaad als je alles overdenkt wat er voor je bruikbaar is.

Dat van die hoeveelheid voeringoppervlak daar ben ik het zeker mee eens. Daarom hebben series 3 trommelremmen voor als ze helemaal tip top in orde zijn helemaal geen slechte remvertraging.
Voordat je ze goed heeft ben je wel een geduldige kundige monteur, en vaak een kratje nieuwe delen(en bier om je verdriet weg te zuipen) verder ,dat dan weer wel. Toch heb ik het als jong ventje in die leger groene overall het wel gehad hoor dat het gewoon perfect was. Ook dat de transmissierem gewoon lekvrij bleef en het perfect deed.
De dagen dat het ff minder was zullen we het maar niet meer over hebben, die zijn toch door het leger betaald.

Westfries vraagt om 1 remklauw. Ik had nog wel achter klauwen van een RRC gehad. Dus ik vermoed dat hij een schijf bij of in plaats van zijn transmissie rem wilt zetten.
Volgens mij is dit systeem er al after market voor ontwikkeld en te koop.
Op zich is er niets mis met een goed afgestelde originele transmissie rem. Meestal gaat het echter mis met de capaciteit als de keerring van de bak gaat lekken en de voeringen vet worden. Piepen zal hij dan niet meer. Niets nieuws onder de zon toch? Zelf heb ik het idee dat deze rem bij een LT230 wel wat steviger aan de maat is als bij een oude series. Moet ook wel als je de 3500 KG aanhangwagen gewicht en een Defender zijn eigen gewicht(volgeladen) op een stoepje moet stil houden Stel dat ik nu mijn originele langzame serie diffs erin houd dan krijg ik met de LT230 ook wel een stevig remmetje(zolang hij niet vet is haha).

Jamaar zijn idee dat je een hydraulisch hendel bij je achterremmen erbij zet mag in Nederland officieel niet.
Misschien dat Westfries hierdoor de opmerking plaatste. Tja, je kan er dan ook dit hele verhaal aan wijden.
Dat word wel gedaan bij Rally auto's. Zal met driften te maken hebben. Bedrijfsrem en parkeerrem horen 2 gescheiden systemen te zijn. En heb wel eens begrepen dat het zelfs mechanisch moet zijn maar dat kan best al wel weer veranderd zijn. Als ik het goed begrepen heeft zijn er nu al klauwen waar het elektrisch op de klauw zelf geregeld is(bespaar mij zoiets oei oei.). Wat wel mag is op dezelfde schijven een eigen remklauw bijplaatsen. Natuurlijk zijn eigen handremhendel en als hij hydraulisch is wel met een eigen reservoir. Er zijn ook kabel bediende bijzet klauwen. En wat natuurlijk nu de meest voorkomende is de gecombineerde achterremklauw met de mechanische handrem ingebouwd. Behalve de zuiger terugdrukken moet je hem hierbij ook gelijk indraaien om terug te kunnen stellen met blokken wisellen.
Sommige auto's als BMW en Mercedes hadden vroeger een trommeltje voor de parkeerrem in het hart van de schijf. Lucht bediend bij een vrachtauto werkt natuurlijk nog weer anders.

Waar ik wel eens aan heb zitten denken is om bij de trommelremmen achter van mijn serie gewoon zoals bij een andere personen auto met trommels achter een hefboompje aan de remschoen te doen en de kabel hiervan ook naar de handremhendel te doen of een eigen hendel erbij te geven.
Gevaar van 2 systemen op 1 hendel is het verschil in slag. de kortste slag kan wel eens te kort wezen voor zijn broertje ernaast die het dan maar weer half of nog minder doet. Zo blijven we aan de gang.

Of je zet de auto er gewoon in zijn laag in de 1e versnelling bij als het echt niet wil! Of je zet er ook nog een remmenknecht(stuk hout of iets dergelijks) tussen je rempedaal en je zit kist bij. Hoef je helemaal niets te klooien onder de auto. Wielkeggen(je schoonmoeder, een manager of boze buurvrouw kan mij het schelen) voor of achter de wielen leef je uit haha!

Maar nu weten we nog de reden niet waarom Westfries zo gereageerd heeft. Had de klauwen op route wel willen brengen hoor als hij de koffie met koek geregeld had.

OOh ondanks dat mijn huwelijk ook zo een probeersel was en jammerlijk mislukt is maak ik nog steeds geen boze opmerkingen.

Snurken met die hap, doei, groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gezocht probeersel
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021, 23:50 
Heeey 88 is je ware,

Als je een Land Rover rijdend Kan/kon houden dan lukt een Fiat toch ook wel? Ben je je hamer en het ijzerdraad kwijt haha.

Nee maar ff zonder gekheid . Is allemaal vrij basic techniek. En anders vraag maar hoor, ik klootzak ook al ff aan van alles wat draait rookt en zuipt! Durf wel ff vreemd te gaan hier met een Fiat en anders PB gerust.

groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gezocht probeersel
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021, 23:54 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Een jaar geleden toevallig op een niet landrover forum geland waar een vraag over landrover gesteld werd waarop iemand vroeg waarom die vraag hier gesteld werd en niet op het LR prikbord.
Antwoord: op dat prikbord verwacht ik geen zinnig antwoord naar mijn ervaring. Dat was de strekking, precieze bewoording weet ik niet meer, volgens mij was dat Evert
Jammer, ben ook wel eens van dit forum vertrokken maar tot nu toe laat ik de positieve ervaringen zwaarder wegen en als er tussen 10 niet relevante reacties een 1/2 staat waar ik wat aan heb, tja dan is het toch de moeite waard geweest.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gezocht probeersel
BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2021, 00:07 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Jamaar zijn idee dat je een hydraulisch hendel bij je achterremmen erbij zet mag in Nederland officieel niet.

Kijk dat is een mooi voorbeeld, een zeer nuttig stukje info wat ik niet wist. Dank Nico 8-)
En zo een heilige ben ik niet, heb best nog wat opmerkingen over mijn ex :evil: :twisted:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gezocht probeersel
BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2021, 01:35 
Offline

Geregistreerd: wo 03 jul 2019, 01:01
Berichten: 116
Nico,de techniek is het probleem niet.Maar nou je het er toch over hebt is er een ding waar ik niet goed achter kan komen.Maar als ik een PB mag versturen dan doe ik dat liever anders wordt het misschien iets te veel off topic.Nu nog achter zien te komen hoe dat in zijn werk gaat


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 77 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.