Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 00:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Droomreis
BerichtGeplaatst: vr 18 dec 2020, 18:12 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Via via kwam ik dit tegen:
https://www.journaldu4x4.com/missions-berliet-tenere-camion/
Zo kan (kon) je bijvoorbeeld naar Peking of Marokko een (over) georganiseerde reis boeken en dan als bij de ANWB (we zijn er bijna) achter elkaar aan rijden.

Hoe zien jullie vakantie plannen er uit?

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Droomreis
BerichtGeplaatst: vr 18 dec 2020, 18:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
september met de s3 de pyreneeen van oost naar west rijden/ greenlane. Waarschijnlijk aan de Spaanse kant.moet nog wel even gaan sparen voor de brandstofkosten....
Voor de rest heb ik nog wat greanlane ritjes in Nederland gepland staanmet de 101. En ik had met de carnavalsvakantie naar oostenrijk willen gaan (camping pakken met de 101 en te gaan snowboarden) maar dat valt waarschijnlijk af.
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Droomreis
BerichtGeplaatst: za 19 dec 2020, 09:52 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
die pyreneeen zou ik ook nog wel een keer willen doen, vorig jaar met de dacia al een stukje gedaan. en het was er erug mooi.
jammer genoeg waren net op de grens overgang tussen Frankrijk en Spanje boven op die berg een paar bomen op het pad gevallen. was leuk keren, 1 kant paar 100 mtr. naar beneden ander kant een rotswand.
Dacia had trouwens geen problemen met het wegdek(wat er niet was) zaten hierop de foto boven de wolken op zo,n 1300 meter. was zo,n smokkelpad.

frankrijk kant
Afbeelding

Spanje kant
Afbeelding

en Noorwegen staat ook nog op de lijst. Daar ben ik al 100en keren geweest, ook voor werk, maar dat land blijft trekken.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Droomreis
BerichtGeplaatst: za 19 dec 2020, 19:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
hmm vakantie plannen? wat zijn dat???

Even zonder gekheid, ben ik al blij als ik ergens komende zomer zonder mondkapje mee te hoeven nemen een uitstapje naar duitsland kan maken.
In de praktijk zal ik veel van vakantie in mijn werkplaats bezig zijn met de reviesie van het torretje in mijn 109...

Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Droomreis
BerichtGeplaatst: za 19 dec 2020, 21:32 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
sjaak109 schreef:
die pyreneeen zou ik ook nog wel een keer willen doen, vorig jaar met de dacia al een stukje gedaan. en het was er erug mooi.
jammer genoeg waren net op de grens overgang tussen Frankrijk en Spanje boven op die berg een paar bomen op het pad gevallen. was leuk keren, 1 kant paar 100 mtr. naar beneden ander kant een rotswand.
Dacia had trouwens geen problemen met het wegdek(wat er niet was) zaten hierop de foto boven de wolken op zo,n 1300 meter. was zo,n smokkelpad.


De volgende keer een goede zaag en een paar bijlen in de Dacia leggen.
Die lagen vroegehh ook al bij mij in de Renault (Dacia en Renault, 't blijft in de familie).
Ik herinner me lang geleden, een hoosbui/onweerspassage in NO-Polen, nabij Rusland, en ineens lag er een boom over de weg. Ik stop, pak de bijl ... en aan de andere kant stopt een Lada met Russisch kenteken ... de man stapt uit, kijkt naar de boom, naar mij en naar de bijl ... en zonder ook maar een mondelinge communicatie was het duidelijk: Hij wilde graag de bijl even vasthouden ... het was heel snel gepiept, boom zover gekleineerd dat we verder konden (o ja, voor wie twijfelde: die bijl heb ik nog steeds, nu in de LandRover).

En ... als je nu toch in (of door) Frankrijk komt koop een "Serpe" en/of een "Serpe Italienne":   Tegen een boom is een Serpe misschien niet opgewassen, voor het rap kort en klein slaan - en ook voor het los slaan - van takkenzooi is een Serpe ideaal. Wel even het leren handvat goed in het vet zetten, dat werkt veel lekkerder (koop geen Serpe met een houten handvat).

Bij wijze van ondertiteling: Een "Serpe" heet in het Nederlands wel een "Hiep" -- het verschil is dat je een Serpe in Frankrijk in vele maten en soorten gemakkelijk koopt - je vindt ze al bij de Hypermarché - in Nederland moet je zoeken of de weg weten om een Hiep te vinden.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Droomreis
BerichtGeplaatst: za 19 dec 2020, 22:16 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Heb altijd een sandvik 55 of 60 cm hardpoind handzaag in de auto.
Wie de arcane bomen in Marokko kent weet dat dat zeer hard hout is.
Af en toe vind je een hele boom, die hang ik dan achter de auto en sleep hem naar ons camp, soms zijn ze te lang en te zwaar dan is het ter plekke doorzagen.
40 tot 50 cm dik, met afwasmiddel smeren koste het me nog 1 uur en 30 min. Met bijl had het zeker langer geduurd en verbruik je veel meer kracht. Vandaar dat ik alleen een wat kleinere bijl mee heb, voornamelijk om houtbokken mee te splijten.
Maar goed, heb die 3 maanden dat ik daar ben niets beters te doen dan hout voor het kampvuur te verzorgen :P moest na dat jaar wel een nieuwe zaag kopen wand ook hardpoind wordt bot.
En niets is vervelender dan een botte zaag, nou ja, met de botte bijl hakken is ook niet leuk
Sindsdien koop ik regelmatig een nieuwe zaag.

Kettingzaag gaat bij mij niet mee, benzine stinkt in de auto en als je illegaal hout "vind" wil je geen herrie maken :|


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Droomreis
BerichtGeplaatst: za 26 dec 2020, 14:30 
Offline

Geregistreerd: zo 28 sep 2014, 20:39
Berichten: 42
Gezien de verschrikkelijke warmte in de afgelopen zomer gaan we komende zomer naar het frisse Schotland.
Groet, Willem Tata-D2.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Droomreis
BerichtGeplaatst: do 04 feb 2021, 15:24 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Tja ... wat zegt het "Outbreak Management Team" ?
Ze verwachten alleen maar meer uitbraken, en tegelijk avondklok (dus minder inbraken).

Geeft de Laro-Prik je ook voorrang bij een vaccinatie-prik.
Er zitten nogal wat hobbels in het pad naar de vaccinatie: Die hobbels neem ik graag.

O ja, als je nu toch een vaccinatiepaspoort hebt (en dat heb ik vanwege de TBE-vaccinatie) meen het dan mee.
Je weet nooit of het later van pas komt.


PS Weer een berichtje om de ongepaste ongein buiten beeld te helpen


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Droomreis
BerichtGeplaatst: do 04 feb 2021, 15:42 
Offline

Geregistreerd: di 16 apr 2019, 12:54
Berichten: 76
Forumtijd klopt ook niet echt meer de werkelijke tijd... staat nog op zomertijd? ;)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Droomreis
BerichtGeplaatst: do 04 feb 2021, 17:39 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
HPS schreef:
Forumtijd klopt ook niet echt meer de werkelijke tijd... staat nog op zomertijd? ;)


Voor mij is de zomertijd de "werkelijke" tijd, dwz mijn horloge staat nog steeds op zomertijd.
In de LandRover is het wel wintertijd, maar ik kan nauwelijks wachten op die zomertijd.

Ik hoop dat we nu eindelijk weer eens een doortastend "Europe" hebben en men nu eindelijk de wintertijd afschaft (we hoeven niet meer met die malle eilanders te rekenen, weer een voordeeltje van de Brexit).

O ja, iedereen die nu met het gezever over de "natuurlijke tijd" komt of zelfbenoemde "chrono-biologen" wil citeren:
Zodra we volgens de "natuurlijke tijd" gaan leven ben ik ook tevreden ... maar dat is een revolutie waar nog veel meer weerstand tegen zal ontstaan.
Kijk maar eens naar het alledaags spraakgebruik: Daar hebben we het over een "nine-to-five" job.
Die "nine-to-five" job heeft natuurlijk niemand, maar het geeft al aan dat die imaginaire werkkring al één uur naar achter is verschoven.
Bovendien haast iedereen zich 's ochtends naar zijn werk, en 's avonds lijkt de dag niet op te kunnen (nu ja, voorlopig moeten we wel voor 21:00 uur thuis zijn).
Of te wel: ons dag-nacht-ritme is nu al een uur of 3 a 4 verschoven ten opzichte van het "natuurlijke" patroon.

Overigens is het opvallend dat hoe korter de dag 's avonds is, en ook hoe korter de 's winterse daglengte is hoe liever men jaarrond zomertijd heeft. Zo zijn bijv. Duitsland en Zweden grote voorstanders van de jaarrond-zomertijd.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 88 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.