Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 04:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 28 nov 2020, 17:48 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Toen samenscholing gewoon was.

Soms met mensen met de zelfde afwijking....


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 nov 2020, 18:06 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Ja, Ja, dat wordt nog wennen .... straks blijkt ineens dat je niet de enige bent, dat er meer zijn met dezelfde afwijking.

Straks, ja straks ... dan liert die LandRover-virus-epidemie weer op. Alleen is het de vraag wanneer "straks" is.

Tegen dat LandRover virus is geen vaccin, tegen Corona/Covid19 komt het eraan.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 dec 2020, 00:13 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Marc-my-Words schreef:
Ja, Ja, dat wordt nog wennen .... straks blijkt ineens dat je niet de enige bent, dat er meer zijn met dezelfde afwijking.

Straks, ja straks ... dan liert die LandRover-virus-epidemie weer op. Alleen is het de vraag wanneer "straks" is.

Tegen dat LandRover virus is geen vaccin, tegen Corona/Covid19 komt het eraan.


Helaas ben je het "vaccin" wat het landrover bestand bijna uitgeroeid heeft alweer vergeten!
ONZE REGERING! :evil: :evil: :evil: niets heeft ons zo erg getroffen als de afschaffing van de 25 jaar oldtimer regeling. Deze injectie om de staatskas te spekken heeft ons bijna uitgeroeid :cry:
Direct daarna, forum ingestort, garages faliet en oltimer onderdelen leveranciers verdwenen. Zeer veel oltimers naar het buitenland gevlucht. Gelukkig zijn somige LR virussen resistent :P :P


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 dec 2020, 12:02 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Jamaar schreef:
niets heeft ons zo erg getroffen als de afschaffing van de 25 jaar oldtimer regeling.


Ach, deze achterlijke actie (gesteund door de stuntelaars die ook een sleutelrol in de toeslagen-affaire speelden) is al bijna 10 jaar oud, ... de jaren tikken rap voort, en binnen enkele jaren zijn die toen 25 jarige oldtimers 40 jarigen geworden.

De hard-core liefhebbers herken je dan vanzelf.
Toentertijd toen de 1985-1986 auto's nog "oldtimer" werden waren er toch wel heel veel "gelegenheidsliefhebbers".

Overigens ligt de echte schuld niet bij dit besluit maar bij de autolobby.
De autolobby die als eerste graag nieuwe auto's verkoopt, liefst een soort wegwerp-auto's, iedere paar jaar een nieuwe.
De autolobby die op geen enkele manier het aantal gereden kilometers wil inperken, de autolobby heeft daarbij heel slim de publieke opinie met fake-arguments bespeeld en zo de discussie over kilometerbeprijzing helemaal stuk gemaakt (het is nu ongeveer net zo onbespreekbaar als toentertijd de hypotheek-aftrek).
Inmiddels komen er heel voorzichtig weer enkelen die het woord "kilometerbeprijzing" in de politieke arena durven te noemen.

Bedenk dat de oldtimer-regeling bedoeld was om de onredelijkheid van de MRB bij nauwelijks kilometers te compenseren, net als het kwart-tarief voor campers. Deze speciale uitzonderingstarieven waren dus een uiterst grove/primitieve vorm van kilometerbeprijzing.
Het domme is dus dat "tante Truus" die jaarlijks (ruim) minder dan het gemiddelde kilometrage wegrijdt met succes voor het autolobby-karretje werd gespannen terwijl deze "tante Truus" (en de talrijke ooms, neven en nichten etc) jaarlijks de veelrijders aan het subsidiëren zijn.
Dus een gevalletje van penny-wise and pound-foolish.

Volgens mij zijn we uiteindelijk bijna allemaal beter af met een kilometerbeprijzing. De keuze voor de een of andere manier van vervoer wordt hiermee een stuk eerlijker, zeker als de lease-auto-sector ook zijn knopen eens gaat tellen (en/of de belastingdienst in de inkomsten-sector eens gaat narekenen welke voordelen gratis worden weggegeven).
Wie nu een auto koopt die legt een grote som neer, betaalt dan ook nog een vast bedrag en mag daarna bijna ongelimiteerd rijden (waarbij je dan eventueel nog een beetje accijns betaalt). Of te wel: iedere keer dat je de auto laat staan worden de overige kilometers duurder.
Omgekeerd betaal je voor het OV naast een instap-tarief verder ± per kilometer, en die in kilometerprijs zit alles, per kilometer is het OV dus duur. (En zelfs een fiets is niet gratis, als je alle kosten voor een wat betere fiets meerekent kom je op een serieuze kilometer-prijs.)
Het gekke is dus dat wie elektrisch rijdt ... in de trein een forse kilometerprijs betaalt en wie die "vieze diesel" toch al voor de deur heeft staan aan variabele kosten per kilometer misschien wel minder kwijt is (voor wie een Tesla voor de deur heeft wordt dit plaatje nog doller, heb je een Tesla dan stap je zelfs niet meer op de fiets). Of te wel: met dit soort prikkels staan er ten tijde van de eerste corona-vaccinaties al net zulke files als voor de corona-crisis, en tegen de tijd dat iedereen gevaccineerd is zijn de >1000km files een dagelijks fenomeen.

Interessant is dat mijn vieze diesel tot een van de "schoonsten" hoort, niet vanwege de Euro-veel klassering maar omdat ie veel stilstaat (en dan is ie niet eens stuk). Mijn vieze diesel verbruikt minder als dat ultra moderne 1:30 autootje van de schoon-geweten-rijder ... omdat die schoon-geweten-rijder 40.000 km/jaar rijdt, iedere paar jaar een nieuw schoon-geweten-auto koopt (en daarnaast ook nog eens een paar maal per jaar in het vliegtuig stapt)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 dec 2020, 16:16 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Marc-my-Words schreef:
Jamaar schreef:

Interessant is dat mijn vieze diesel tot een van de "schoonsten" hoort, niet vanwege de Euro-veel klassering maar omdat ie veel stilstaat (en dan is ie niet eens stuk). Mijn vieze diesel verbruikt minder als dat ultra moderne 1:30 autootje van de schoon-geweten-rijder ... omdat die schoon-geweten-rijder 40.000 km/jaar rijdt, iedere paar jaar een nieuw schoon-geweten-auto koopt (en daarnaast ook nog eens een paar maal per jaar in het vliegtuig stapt)


Haha wat een smoes, maar ik ga hem gebruiken als ik weer een lange steile helling opkruip met een mooi rookpluim uit de auspuf :mrgreen:

Maar ik ben wel in om tussen kerst en nieuwjaar een rondje te rijden en naar elkaar te zwaaien achter glas of op gepaste afstand.
Weet iemand nog een leuk rondje? Kan hier rond Schagen wel wat uitzetten, alleen zijn hier de klinkerweggetjes al een zeldzaamheid. :?
Maar wel leuk een stukje omringdijk en mijn favo (zie : http://laroprik.nl/viewtopic.php?f=9&t=2001459#p2007755 een achtergebleven oud gebied.

Cheerz Rob


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 dec 2020, 18:40 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
(En zelfs een fiets is niet gratis, als je alle kosten voor een wat betere fiets meerekent kom je op een serieuze kilometer-prijs.)

Als je zo rekent dan had ik eens een paar teva flipflops die duurder liepen dan een auto, ze kosten 70 gulden, waren na 200 km versleten dus 0.35 gulden cent per km.
Ben terug gegaan naar de winkel, die heeft ze naar teva gestuurd. Geen garantie geval volgens teva maar van de winkel heb ik de helft van het geld terug gekregen :D


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 dec 2020, 19:02 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Jamaar schreef:
(En zelfs een fiets is niet gratis, als je alle kosten voor een wat betere fiets meerekent kom je op een serieuze kilometer-prijs.)

Als je zo rekent dan had ik eens een paar teva flipflops die duurder liepen dan een auto, ze kosten 70 gulden, waren na 200 km versleten dus 0.35 gulden cent per km.
Ben terug gegaan naar de winkel, die heeft ze naar teva gestuurd. Geen garantie geval volgens teva maar van de winkel heb ik de helft van het geld terug gekregen :D


Dat ken ik van die Teva's (ook dat van de Teva-garantie, da's "levenslange garantie", zodra je een klacht hebt is het leven voorbij).
Ooit waren ze niet al te duur en best duurzaam, inmiddels zijn ze steeds mooier en duurder en in ruil gaan ze eerder stuk.
Tussentijds nog wat andere uitgeprobeerd, er waren goede Lizards, maar de verkrijgbaarheid daarvan was weer zwak.

Ik heb nu - al weer een aantal jaren - Decathlon sandalen, die houden het veel langer uit en zijn ongeveer de helft van de Teva-prijs.


O ja, ik had op een gegeven moment Teva's waar de inwendige zool-plaat en het rubberen buitenwerk niet dezelfde "gedachten" hadden, met zo'n zoolopbouw krijg je zelfs al problemen als je nauwelijks een stap loopt ... maar wel de LandRover koppeling ermee wilt intrappen.


Anyway terug bij de kilometerkosten: Als je een beetje nette fietsbanden koopt, dwz banden waarmee je op een vakantiefiets geen slecht figuur slaat, dan betaal je voor de fietsbanden verhoudingsgewijze een godsvermogen. Ik kocht laatst twee kwaliteits-fietsbanden en het zelfde geld tel je neer voor een hele 235/85x16 die een veelvoud aan gewicht kan dragen, en misschien wel 100.000 km meegaat .... zelfs als je verrekent dat de LandRover op één band niet ver komt - dus na een factor 4 - zijn mijn fietsbanden per kilometer een stuk duurder.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 74 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.