Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 14:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 13 sep 2019, 19:16 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 21:49
Berichten: 27
Ik ben momenteel bezig om de mastercylinder te vervangen van de koppeling van mijn Ninety uit 1985.

Dit is het model zonder de “Clutch assist spring”

Heeft ooit iemand het complete pedaal vervangen door een moderne versie waar deze veer wel op zit?

Zeker in de file is het nogal zwaar koppelen en iedere verbetering is welkom.

Groet Laurens


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 sep 2019, 22:01 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Ben wel heel benieuwd :? Is er een oplossing?????

Volgens mij is er een set voor de td5 pedaal.
Ik heb dit vergeleken met de ninety, (1985 defender) die zijn niet gelijk.
Voor de ninty / one-ten heb ik geen set kunnen vinden.

Al eens gedacht om om te bouwen naar een TD5 rem en koppeling...

:mrgreen: dus ik volg even ;)

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 okt 2019, 16:55 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 21:49
Berichten: 27
Even een update betreffende de upgrade van het koppelingspedaal.

Ik heb gelijk de hele zaak vervangen.
1 x 550732G Clutch master cylinder-S3 - TRW Lucas (Origineel)
1 x SKB500280 Pedal clutch (Upgrade) is een moderner pedaal met de speciale veer.
Daarnaast de koppelingsleiding vervangen omdat de wartel niet los wilde en inmiddels rond was gedraaid door het klooien.

Vandaag alles ontlucht (blijft een XXX klus)
Het pedaal gaat erg soepel. Alleen de eerste helft van de slag gaat heel licht en het tweede gedeelte geeft pas druk. (Maar een stuk lichter dan voorheen)
Ontkoppelen gaat goed alleen grijpt de koppeling erg vroeg. Met andere woorden: Als ik het pedaal helemaal intrap, schakelpook
in eerste versnelling, dan kan ik het pedaal 1,5 cm omhoog laten komen en grijpt de koppeling al in. Heb al meerdere keren ontlucht. Het is totaal anders dan wat ik gewenst was dus wellicht is het een kwestie van wennen.

Wellicht dat mensen met een 300TDI Defender dit kunnen bevestigen. Het pedaal zou namelijk uit dat type komen.

Groet Laurens


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 89 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.