Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 18:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 13 maart 2016, 14:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 sep 2014, 21:50
Berichten: 4
Hallo allemaal,

Dit verhaal speelde zich af zo'n 20 jaar geleden, toen ik en mijn vrienden nog meer geïnteresseerd waren in oude Honda brommers dan in auto's.
Ik was al wel fan van de Camel trophy, dus ik had wel een zwak voor land rovers.

Op een dag kwam een kennis naar ons toe met het volgende; zijn collega had nog wat oude brommer onderdelen liggen, of wij interesse hadden. Natuurlijk hadden wij interesse en we spraken af op een zaterdagmorgen bij het metaal constructie bedrijf waar zij werkten.

Toen ik bij het bedrijf aan kwam bleek ik de enige van mijn vrienden te zijn die was op komen dagen. Ik werd voorgesteld aan de collega, die bezig was om een citroen motorblok aan te passen voor een propeller zodat hij dit in een zelfgemaakt vliegtuigje kon bouwen. Ik kon meteen merken dat dit een “aparte vogel” was.

We zouden met z'n drieën in zijn auto naar een loods achter de boerderij van zijn ouders rijden, waar de onderdelen lagen. Zijn auto bleek een oude Renault 4 bestel auto te zijn, waarin hij achterin een motor takel had gemaakt, want hij haalde nog wel eens een motorblok op. Ik zat voorin en bij mijn voeten zat een groot roestig gat in de onderplaat. Tijdens de rit zag ik vol verbazing iets richting het gat rollen en via het gat naar buiten verdwijnen. Het laatste stuk van de rit moest ik mijn ogen dicht doen, want hij wilde absoluut niet dat ik wist waar die loods precies was.

Bij de loods aangekomen, bleek het om een toch wel hele grote loods te gaan. Via een deur gingen we naar binnen en de loods stond prop vol met spullen. Het eerste wat ik zag was een zeilboot, hij wilde die opknappen en er een wereld reis mee maken. Langs de wanden stonden allemaal stellingen met motorblokken, volgens mij waren het er wel honderden. Achterin stond volgens mij nog een mooie zwarte Triumph Herald. Voordat we bij de brommer onderdelen kwamen, zag ik nog twee oude land rovers, half uit elkaar, staan. Volgens mij waren het twee series IIa's. Hij vertelde dat ze uit Duitsland kwamen en ik denk dat ze ex-BAOR waren. Toen we eindelijk bij de brommer onderdelen waren, bleek dat het niet veel bijzonders was en wilde hij er veel te veel geld voor hebben.
Ik kreeg het gevoel dat hij zijn spullen helemaal niet wilde verkopen. Hij wilde alles nog opknappen, maar volgens mij zou hij daar een paar levens voor nodig hebben om dat allemaal te doen.

Zonder spullen, maar met een bijzondere ervaring, ging ik weer naar huis.

Om de zoveel tijd komt deze herinnering weer naar boven en vraag ik me af, of die land rovers er nog steeds staan. Ik heb al geprobeerd om contact te zoeken met die kennis, maar ik heb hem al 15 jaar niet meer gezien. Ik heb al ge-googled naar zijn naam maar kan helaas niets vinden. Het bedrijf waar ze toen werkten bestaat ook niet meer. Volgens mij was die loods ergens ten noorden van Apeldoorn, in de buurt van Emst.

Ik hoop dat iemand dit toevallig bekend voor komt en mij kan vertellen wat er met die lr's is gebeurd?

gr.Jasper


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 88 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.