Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 21:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Handgas op serie
BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2016, 17:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 09:58
Berichten: 43
Woonplaats: nunspeet
Hoi allemaal,

Vandaag mijn serie schoongemaakt na een dagje Heerde, en bij het uit en oprollen van de lier bleek dat bij stationair draaien van de motor de alternator niet voldoende stroom maakt om de accu gevuld te houden. Met iets toeren gaat het prima. Nu is de alternator ge-upgrade van 35 Ampère naar 55 ampère. Zwaardere wil ik eigenlijk nog niet omdat dan de kabels alternator/startmotoraccu te dun zijn, en het vermogen kost van de toch al te niet ruim bemeten motortje. De accu is nog 54 ampere maar kan ik wisselen voor een van 70 (of beide in een militaire accubak !?) Eventueel een 80 ampère er bij, maar die past niet voorin onder de kap, of als paar in de accubak.

Nu heb ik nog een handgas meganischme van een 2.5Na. Past dit ergens op mijn standenstelsel of carburateur van mijn 2.25 :? Dit zou het probleem voorlopig oplossen !

Afbeelding

_________________
Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Handgas op serie
BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2016, 19:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 16:43
Berichten: 105
Alles is pas te maken zeggen ze.
Maar om het handgas van de kabel bediende 2,5NA op je stangenstelsel te krijgen zal niet mee vallen.
Het handgas en het gaspedaal moeten ook onafhankelijk van elkaar kunnen blijven werken en het gedeelte wat bij de 2,5NA op de injectiepomp zit en daar voor zorgt gaat niet eenvoudig op je carburateur passen ben ik bang.

_________________
Groet,
Eric.
Afbeelding
Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Handgas op serie
BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2016, 20:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 09:58
Berichten: 43
Woonplaats: nunspeet
Hoe werkt dat bij een originele hand gas van een Serie dan !?

_________________
Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Handgas op serie
BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2016, 22:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 16:43
Berichten: 105
Geen idee.
Ik had lang geleden wel een 110 met handgas maar op Betty zit het niet. Betty heeft ook gen stangen meer maar gewoon een kabel

Volgens het partsmanual is het serie handgas 1 stang met nog wat klein spul maar waar dat op het stangstelsel zit aangesloten weet ik niet.

_________________
Groet,
Eric.
Afbeelding
Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Handgas op serie
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2016, 22:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan 2016, 22:39
Berichten: 35
De handgas van een series zit gewoon mechanisch naar het stangenstelsel. Deze zit gekoppeld aan een plaatje die los rond de stang draait. Deze komt tegen een soort heveltje die vast op de stang zit waardoor de stang gaat draaien. Hierdoor is het altijd mogelijk meer gas te geven via het pedaal ook al is het handgas in gebruik.
Ik heb zelf een series met 2.25 defender benzine motor waarvan de carburateur met een kabel werkt. Deze werkt eigenlijk net als de gaskabel van een diesel. Buitenkabel zit vast aan een stang van het stangenstelsel en binnenkabel op een vast punt op je schutbord. Het is even knutselen maar je moet hem er op het tangenstelsel wel bij kunnen krijgen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 308 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.