Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 18:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 26 nov 2015, 23:01 
Offline

Geregistreerd: ma 15 sep 2014, 21:30
Berichten: 4
weet iemand binnenbanden uit te halen voor geklonken series velgen? liefst in Limburg.....

velg 5.5 x 16
band 235 x 85 x 16 (ja, is inderdaad best breed voor een 5.5)

na wat rondgelezen te hebben, zouden volgens zeggen (internet praat), 7.50 x 16 moeten passen...


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 nov 2015, 23:28 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1859
Ga eens langs bij een landbouw-mechanisatie-bedrijf - die heb je zeker en vast ook in Limburg.
7.5x16 komt ook wel voor als trekker-voorband, of onder een aanhanger.

Bijkomend voordeel: je krijgt direct een zware kwaliteit en een dik ventiel.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 nov 2015, 11:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:56
Berichten: 263
Woonplaats: Buchten
Sjwets, jij bent toch Marcel? uit Jabeek waar ik van de zomer een setje deurstijlen voor iemand heb opgehaald. Of heb ik het mis?
Als ik het niet mis heb, zou je me dan nog eens je telefoonnummer en e-mail adres willen sturen, want dat ben ik kwijtgeraakt met de vervanging van een telefoon. Ik had je, zoals afgesproken, een uitnodiging willen sturen voor het Sajeltreffen, maar was dus je gegevens kwijt. Mijn e-mail adres is w.m.janssen at vodafonethuis.nl
Als de auto hierboven op de foto die Series is waar je toen in reed, dan heb je verdomd mooi en snel werk geleverd.

_________________
Wim Janssen

Land Rover Series III 109 Stawag 3.5 V8 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 88 2.25 petrol 1959 "The Mrs"
https://drive.google.com/drive/folders/14J9sYGyyRKChvAsBWMzFAmgO623B-MWr?usp=sharing


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 nov 2015, 13:59 
Offline

Geregistreerd: ma 15 sep 2014, 21:30
Berichten: 4
Dat ben ik idd... :)

Had geen zin meer in weer een jaar sleutelen en restaureren dus heb idd even gas gegeven.

Viel wat tegen met de lak,.. 4e keer was de lak op zich wel goed,,geen blazen meer, maar wilde deze niet drogen... 6 dagen de terrasverwarmer er naast gehad en toen was die stofdroog. Drama.

Dus moeten er nig wat stofdeeltes uitgepolist worden...en de binnenkant heb ik nog niet gedaan. Maar ben al redelijk content met het resultaat.

De neus bevalt prima al viel dit natuurlijk ook wel weer wat tegen met verwijderen...

Maar goed,..dit alles terzijde. Zie dat ik je ook kan mailen.

Had ook op internet gezien dat jij zlf ook al eens nieuwe binnenbanden had gezocht,...en gevonden....

Heb een fijn nieuw setje wielen geregeld, maar die binnenbanden zijn bagger.
2 zijn lek, 1 binnenband mis ik,... 2 zijn op zich ok,,,,als je de ventielen maar laat zitten.
Enz.enz.

Dus zoek ik nieuwe, die passen, met de juiste dikkere ventiele (denk tr15 oid).


Nu zit er 7.50 r16 in, maar denk dat die te klein zijn voor 235x85r16... En lees dat 235 eigenlijk te groot is voor 5.5 velgen.

Heb nog geen troctorbedrijf gevonden die iets heeft (en open was in het weekend)..


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 nov 2015, 16:25 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1859
Tja, 235/85x16 is vlgs het boekje te breed voor 5,5 inch velgen, maar onder een Series zal je het verschil in stabiliteit wel niet merken.
Iets meer ballon geeft ook wat extra comfort. En ... hele volksstammen rijden op deze "foute" combinatie.

Qua binnenbanden: Misschien een trekker-bedrijf zoeken, eventueel een tractor-bedrijf, een troctor-bedrijf zal moeilijker zijn.
O ja, in 235/85x16 gaat rekenkundig eerder een 8,5x16 binnenband, maar vaak zijn de banden voor een bredere range geschikt.
Het best heb je een zo groot mogelijke maat die nog net glad te monteren is, die gaat het minst gauw lek.

Marc


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 nov 2015, 20:02 
Offline

Geregistreerd: ma 15 sep 2014, 21:30
Berichten: 4
8.5 dacht ik ook ondertussen al aan,...

Nu nog vinden,..

In ieder geval vast bedankt voor de reacties.

Mocht er nog iemand een adresje hebben, dan houd ik me aanbevolen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 nov 2015, 20:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:56
Berichten: 263
Woonplaats: Buchten
Marcel,

Ik kom al tientallen jaren bij Bosman banden (Buchten) en het zou me verbazen als hij ze niet voor je kan bestellen.

_________________
Wim Janssen

Land Rover Series III 109 Stawag 3.5 V8 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 88 2.25 petrol 1959 "The Mrs"
https://drive.google.com/drive/folders/14J9sYGyyRKChvAsBWMzFAmgO623B-MWr?usp=sharing


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 nov 2015, 20:25 
Offline

Geregistreerd: ma 15 sep 2014, 21:30
Berichten: 4
Zal meteen ff bellen (niet vandaag ...)

Thnkx.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 dec 2015, 22:00 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1859
Marc-my-Words schreef:
Tja, 235/85x16 is vlgs het boekje te breed voor 5,5 inch velgen, maar onder een Series zal je het verschil in stabiliteit wel niet merken.
Iets meer ballon geeft ook wat extra comfort. En ... hele volksstammen rijden op deze "foute" combinatie.

Qua binnenbanden: Misschien een trekker-bedrijf zoeken, eventueel een tractor-bedrijf, een troctor-bedrijf zal moeilijker zijn.
O ja, in 235/85x16 gaat rekenkundig eerder een 8,5x16 binnenband, maar vaak zijn de banden voor een bredere range geschikt.
Het best heb je een zo groot mogelijke maat die nog net glad te monteren is, die gaat het minst gauw lek.


Vorige week een 7.5x16 band losgehaald en daar zat een 7.5-8.5x16 binnenband in (zelfs eentje die bedoeld zou zijn voor een wide-bed). Ondanks de overmaat had deze binnenband toch een lekje/poreusiteit ontwikkeld - ook al was het velgbed heel proper - 't lekje stelde niet veel voor, maar was toch lastig.

Marc


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 300 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.