Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 21:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 3.9 V8 revisie of ruil?
BerichtGeplaatst: do 29 okt 2015, 09:40 
Offline

Geregistreerd: wo 28 okt 2015, 17:37
Berichten: 9
Woonplaats: Groningen
Goede morgen,

Na een dikke 10 jaar van vele modderpoelen, zware aanhangers en andere uitdagingen heeft mijn v8tje de geest gegeven. 2 drijfstanglagers einde oefening, krukas niet zo mooi meer, cilinderwand aardig gekrast etc... Blok is nu uit de auto en bij nadere inspectie en demontage op de intensive care is de conclusie dat hij wel op is... :cry: :cry:

Dan de vraag; wat nu..

Gebruikt blok ergens vandaan halen zie ik niet zo zitten. Vaak zijn ze ( heb ik van horen zeggen ) in nagenoeg dezelfde staat; slecht.

Resterende opties zijn dan; het blok naar een lokaal ( noord NL ) revisiebedrijf brengen, blok van een bekende NL LandRover onderdelen leverancier betrekken of mij wenden tot Engelse revisiebedrijven gespecialiseerd in LR voor een ruil onderblok.

Ook bij mij groeien de euries uiteraard niet op de rug of in de tuin dus wat zouden jullie doen? Iemand hier een mening over? Ervaringen?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 okt 2015, 10:17 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 15:04
Berichten: 48
Bij Turner koop je de onderblokken al voor een 1250 pond.

http://turner-engineering.co.uk/html/V8blocks.html

Maar dan zal je ook nog een nieuwe krukas moeten hebben.
je kan vaak ook een volledig onderblok met krukas en nokkenas kopen.
Dan heb je ook gelijk nieuwe zuigers enz.

Ligt er ook aan of je de rest kan hergebruiken.

Als je de boel laat reviseren ben je ook zo een paar duizend eurotjes kwijt.

3.9 blokken zijn nog wel te vinden tweedehands, maar ja, dan weet je nooit wat je krijgt

_________________
Rangerover classic 1989 3,5 efi
Rangerover L322 2005 4,2 supercharged
90 1988 300TDi
Serie II 1959
101 FC 1977 3,5 V8
Dagelijkse auto Discovery SDV6 3.0 2015
Rover P6 V8 1970
Daimler souvereign 6 cil 4,2 lt
Alfa Giullia 1967 2.0 lt


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 okt 2015, 18:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 13:14
Berichten: 109
Je moet een beetje mazzel hebben. Ze zijn of bij 300.000 op de klok nog goed of bij 125.000 al helemaal op.
Voornaamste is dat je weet hoe er mee gereden is, en dat kan je van een blok van minstens 18 jaar oud gewoon niet weten. Helaas.
Onze V8 loopt als een zonnetje, met 230.000 op de klok. Mocht die ooit de geest geven schrijf ik waarschijnlijk de V8 af en moet er ergens nog een 300tdi opduiken of een leuke td5 die er met wat passen en meten wel in te krijgen is. Al vermoed ik dat het met slijtage wel meevalt met nog geen 3000km per jaar :)
Reviseren is geen heksenwerk, maar als het na 25.000 km toch niet goed genoeg was wordt t wel duur.

Gereviseerde kopen van een club als Turner, of een ander bedrijf geeft je in ieder geval de garantie dat er gekwalificeerde handjes aan gewerkt hebben.
Tja, dat kost geld... en hopelijk een langere gebruikstijd. Maar niemand heeft ooit gezegd dat autorijden en hobbies gratis zijn, toch?

Als je twijfelt over naar een diesel overstappen, eerlijk gezegd, dat zou ik doen. Zuiniger, sterker en betrouwbaarder. Doorgaans.

_________________
Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 okt 2015, 11:23 
Overstappen naar diesel is geen optie, zo eentje heb ik al :mrgreen:

Heb wat info opgevraagd bij RPI, ACR en Turner. Prijzen vergelijkbaar al zijn de specs wat wisselend, dat wel. Alleen onze NL-leverancier zit beduidend lager. Rest te duur of een kwaliteitskwestie?


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 dec 2015, 11:51 
Offline

Geregistreerd: wo 28 okt 2015, 17:37
Berichten: 9
Woonplaats: Groningen
Uiteindelijk via NL leverancier een onderblok betrokken... Snelle levering, goede service en blok zag er goed uit.

Blok zit inmiddels weer in de auto.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 301 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.