Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 17:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 31 jan 2023, 15:31 
Offline

Geregistreerd: do 22 okt 2020, 22:01
Berichten: 13
De rem links achter blijft.na het remmen aanlopen.waardoor alles loeiheet word alles is ontlucht maar het blijkt toch niet goed te.werken de rem blijft aanlopen iemand een idee waardoor dit kan ..


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 jan 2023, 17:01 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
kan zijn:
* remcilinder die lekt of vast zit.
* veer verkeerd er op of klem.
* te ver afgesteld tegen de trommel?
* dat druk verdeel ding met kogeltje?, kogeltje vast zodat de druk niet weg kan? of heeft een 88 die niet?
uiteraard indien het gaat om trommel remmen maar dat zal wel op een 88.

bij mijn 109 was het na heeeeeeeeeeeeeeeel lang zoeken de remcilinder die niet terug kwam door vuiligheid.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 jan 2023, 22:07 
Offline

Geregistreerd: do 22 okt 2020, 22:01
Berichten: 13
Remcylinder is vernieuwd ook de remmen
En de veren de stelbout staat helemaal.los
En na het.remmen staat de rem.vast
Dat drukverdeel dingetje met kogel
Is dat de brake faillure valve er komt wel remolie
Uit de ontlucht nippel maar niet met veel druk


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 jan 2023, 22:44 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
richardzwart schreef:
Remcylinder is vernieuwd ook de remmen
En de veren de stelbout staat helemaal.los
En na het.remmen staat de rem.vast
Dat drukverdeel dingetje met kogel
Is dat de brake faillure valve er komt wel remolie
Uit de ontlucht nippel maar niet met veel druk

Wellicht een oude remslang ?
Als het binnenwerk van de slang opgezwollen is -- bijv. door de nieuwe remvloeistof dan kan het gebeuren dat de remvloeistof moeilijk bij de remcilinder komt < je noemt "weinig druk " >, en het teruglopen is nog moeilijker want de terugloop heeft alleen de terugstel-veren als drijvende kracht - de drijvende kracht als je remt is je rechtervoet en eventueel ook nog de rembekrachtiging.

PS Als je de remleiding afgeklemd hebt gehad tijdens het vernieuwen van een en ander, en de remleiding was al een beetje moe dat kan dat afklemmen de laatste druppel (no pun intended) geweest zijn.  Gewoon een vermoeide leiding samen met de nieuwe remvloeistof kan overigens al genoeg zijn als ik de verhalen moet geloven.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 feb 2023, 20:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
een nieuwe remcilinder...
heb je die vooraf op goede werking geprobeerd? Het kan een beetje hit-and-miss zijn met de kwaliteit van aftermarket remcilinders (ook van gerenomeerde merken) overigens doen de aftermarket cilinders bij mijn 109 het goed.

En heb je de leading en trailing remschoen wel op de juiste positie gemonteerd? als je die verwisseld, kan het ook wat aparte resultaten geven

Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 feb 2023, 20:56 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
fenix2 schreef:
een nieuwe remcilinder...
heb je die vooraf op goede werking geprobeerd? Het kan een beetje hit-and-miss zijn met de kwaliteit van aftermarket remcilinders (ook van gerenomeerde merken) overigens doen de aftermarket cilinders bij mijn 109 het goed.

En heb je de leading en trailing remschoen wel op de juiste positie gemonteerd? als je die verwisseld, kan het ook wat aparte resultaten geven

Dat zijn natuurlijk "usual suspects" maar Richard schrijft " er komt wel remolie / Uit de ontlucht nippel maar niet met veel druk "
Daarom dus mijn suggestie goed te kijken naar de aan- en afvoer van de remvloeistof.

Zwakke aanvoer onder de pedaaldruk kan heel goed betekenen dat de retour onder de druk van de veren niks wordt en dan keren de remschoenen dus gewoon niet (of nauwelijks) terug naar de normale rustpositie.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2023, 11:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Ik weet niet of je een land rover of een Santana 88 hebt? Santana 88's hebben soms aan de achterzijde ook nog een lastafhankelijk ventiel. Die blijven nog wel eens hangen, zouden in principe beide remcilinders op druk moeten blijven. Maar je zou er even naar kunnen kijken.

Zelf had ik ook met 1 nieuwe achterrem cilinder problemen. Betrof toen niet eens een b-merk. Daar had ik ook weinig druk uit. Waardoor de auto achter scheef bleef remmen, omdat alles nieuw was zocht ik de oorzaak op andere plekken maar toch toen die cilinder vervangen voor een andere, probleem opgelost.Dus je zou ook nog kunnen proberen om toch even een andere remcilinder te plaatsen.

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 feb 2023, 22:41 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Dag,

Als ik ff nadenk? Met de oude remmen bleef er geen hangen?
Dus met de nieuwe constructie moet er iets mis zijn gegaan.
Wat Mark zegt met nieuwe remvloeistof in een oude leiding die verstopt gaat kan wel. Maar dan zou het wiel los moeten komen als je de ontluchtingsnippel open draaid. De druk die je met het pedaal erheen perst kan zo 100 bar of meer zijn. Als de slang verstopt zit moet deze olie door de veer teruggeduwd worden nadat de druk eraf is. als deze verstopt is blijft die er natuurlijk op.
Dan(nippel open) kan hij immers zijn opgebouwde druk weer kwijt. De oplopende schoen en de lossende schoen omgedraaid kan ook. Dan is je afstand tot de trommel ook kleiner als gewenst. Maar dan nog zou je als je met een draaiende trommel na je afstelling begint met dezelfde draaiende trommel moeten eindigen omdat hij immers al dichtbij genoeg zit en zelf niet meer na zal stellen(bij een zelfstellend systeem.
Ik vermoed toch dat er (terugtrek)veren niet op de juiste manier gemonteerd zijn! Dat 1 schoen gewoon geen terugtrekveer heeft. Vergelijk de manier van monteren eens met de kant die wel goed functioneerd. Je kan ook eens kijken wat er gebeurd als je met de trommel eraf de rem heel ietsje(niet zo ruig dat de boel uit elkaar spat) intrapt en weer loslaat. de segmenten moeten dan gewoon weer terug gaan. stellen ze op dan weet je dat het niet goed zit. Geen idee of je de stelnokken nog een bepaalde richting op moet draaien en of het gevolgen heeft als je dat omdraaid? Als je geen randen in de trommel heeft kan je de schoenen bv al op wijdte ztten met de trommel eraf. Als je er echt niet uitkomt met die veren wil ik wel een foto sturen hoe ze er wel in horen te ziten.

In de remdrukverdeler geloof ik eigenlijk niet zo in omdat je dan op allebei de wielen van de as problemen zou moeten hebben toch? Voor en achter zijn gescheiden bij serie 3. Niet kriuislings zoals moderne auto.

succes groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb 2023, 16:45 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
nico1970 schreef:
....
Je kan ook eens kijken wat er gebeurd als je met de trommel eraf de rem heel ietsje(niet zo ruig dat de boel uit elkaar spat) intrapt en weer loslaat. de segmenten moeten dan gewoon weer terug gaan.

Wellicht een stevige spanband er goed strak omheen slaan ?
Kan je dan de remschoenen strak tegen die spanband aan "trappen" zonder dat ze teruggaan, en gaan ze pas terug als je het ontluchtingsnippeltje kort iets opendraait dan weet je dat de remvloeistof opgesloten raakt.
Is er geen remvloeistof-drukopbouw dan weet je dat je naar de verschillende mechanische foutenbronnen moet gaan kijken.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 feb 2023, 00:13 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Moghe,

Voorlopig horen we ff niets van Richard zelf, misschien druk met wat anders of het is nog te koud haha.
Het is links achter dus als je met een lange stok of buis zelf op het rempedaal zet kun je het zelfs in je eentje nog zachtjes op het pedaal duwen en kijken wat de segmenten doen(dfus ook het teruggaan) zonder trommel. Je kan ook een rustig iemand ff laten drukken. Belangrijk is of je remsegmenten de stelnokken bij aanvang goed raken. Als je dan zachtjes remt en je laat los? Raken ze de stelnokken dan weer opnieuw? Soms zijn de stelniokken ook door de jaren heen naar de ........ gedraaid. Dan pak ik meestal ff een "nieuwe" ankerplaat.
Het moet niet echt moeilijk zijn, het is het simpelste systeem(geen elektronica die ons ver......) wat we kunnen denken. Er zit geeneens een handrem in. De paar veren die erin zitten moeten echter wel goed zitten anders werken ze niet zoals de bedoeling is. Als hij erg heet geweest is? Is de trommel nu nog wel zuiver rond?

truste Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 feb 2023, 19:57 
Offline

Geregistreerd: do 22 okt 2020, 22:01
Berichten: 13
Te koud idd en in de lappemand

De rem blijft niet.altijd hangen als ik gereden heb en stop
Op een helling en laat de rem.los dan rolt hij
Wel naar achter ook als ik de auto op blokken zet
En de wielen laat draaien en rem stoppen de wielen
En draaien na het loslaten van de rem.weer verder

Wel word de velg loeiheet
Geen idee meer wat het kan zijn

Echter het volgende probleem.doet zich aan
Iets heel anders de.ruitenwissers willen niet
Meer wissen ik hen de motor uit elkaar gehad en
Schoongemaakt en ingevet deze doet het goed
Maar.de.kabel naar de wissers lijkt vast tezitten hoe kan
Ik deze.vedwijderen ?? Eruitdraaien misschien

Iemand een idee


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 feb 2023, 20:14 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Als je het wiel waar het om gaat los van de grond hebt dan zou je toch het één en ander moeten voelen en/horen.

Een schoen die aanloopt hoor je, geef je een slinger aan je wiel en je trapt de rem in hoor je dit en stopt het wiel.
Na loslaten van de rem moet alles gewoon weer vrij zijn.

Maar heb je ook naar je lager geluisterd, of heb je die te vast aangedraaid?


Ruitenwisser,

Die kan je er bij je wissers niet uitdraaien, je moet de verloop naar je wisser uit elkaar halen (als je dat zou willen)

Google eens op : land rover series 3 wiper motor removal
https://youtu.be/gRszPBbv9AE

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 feb 2023, 20:58 
Offline

Geregistreerd: do 22 okt 2020, 22:01
Berichten: 13
Wissers
Klopt inderdaad dit zit achter mn dashboord
Als ik die veer losmaak van de motor en er aan trek
Zouden de ruitenwissers toch moeten bewegen
Of nie
Om dit allemaal te vervangen moet ik.dan het dashboord
Verwijderen of kan het simpeler


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 84 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.