Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 09 nov 2024, 13:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2015, 22:36 
Ik heb een hoofdremcilinder met Girling nummer 64677249 en zoek een nieuwe.

Volgens het onderdelenboek is het partnr. NRC6096
Volgens Paddock is Girling nummer 64677249 partnr. 90577520
Volgens Paddock is partnr. NRC6096 Girling nummer 74660213
Volgens LR Direct is partnr. NRC6096 voor Series 3 V8 model 109
Volgens LR Series is partnr. NRC8690 voor een 109 en 110
Volgens LR Direct is partnr. NRC8690 voor een 109 en 110
Volgens John Richards is partnr. NRC8690 voor een 109 met metrische draad en heeft deze Girling nummer 74680213

Wie weet het nog?

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 jul 2015, 00:54 
64677249 Bij Landro
[www.landro.nl]
Groet, Frans


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 jul 2015, 00:58 
Het gaat er om of je metrische of een UNF aansluitingen hebt
Normaal is voor NL 109 voertuigen dat ze een bekrachtigt dual systeem hebben, maar dit systeem tot 1980 staat in het optional equipment parts boek na en vanaf 1980 staat in het gewone partsboek
Als je even Googled met de parts nummers en er plaatjes bij zoekt zal blijken dat je een tankje hebt met ronde voor en achterkant en UNF draad in de cilinder dit is part nummer 90577520
Part nummer NRC6096 heeft een hoekig tankje met metrische draad.
Dus als jij nog het bandje met het lucas nummer op de cilinder hebt zitten met nummer 64677247 heb je UNF draad en dus 90577520 nodig.
Maar ik zou zeker het type draad van jou cilinder controleren.

Succes Leendert


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 jul 2015, 12:37 
Als ik het goed lees in de handtekening dan is de laro van voor 1980. dus dan moet je uit gaan van UNF. er even vanuit gaande dat het remsysteem origineel is.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jul 2015, 04:50 
Frans,

Dat lijkt me toch geen originele Girling te zijn.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jul 2015, 04:57 
Leendert,

Het lijkt dus echt de 90577520 te moeten zijn. Origineel moeilijk te krijgen. De prijzen lopen op tot 750,- Euro bij LRDirect. Een alternatief zou dus zijn de draadnippels aan de leidingen te vervangen door metrisch en dan de NRC6096 te gebruiken.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jul 2015, 12:57 
Het zal wel geen origineel zijn maar dan kun je er wel 11 stuks kopen voor de prijs van origineel.
Ik heb deze zelf jaren geleden gemonteerd en tot op heden geen klachten.

Groet, Frans


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.