Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 15:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2015, 22:14 
Heren,

Gezien mijn brandstof aanvoer probleem wil ik een Facet brandstofpomp ( extern ) aanschaffen. Keus te over........maar welke hoeveelheid moet deze minimaal kunnen leveren voor de V8 3.5/3.9 met SU HIF 44 carb,s.
Is de maat aansluitingen 1/4 bij de brandstofleiding?

Alvast bedankt,

Mvgr Michel WaZ

Ps ik wilde een PB sturen naar een medeprikker maar ik blijf inloggen .........werkt dit niet meer?

RRC '86 V8



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/06/2015 20:15 door Michel WaZ.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 00:57 
Ik heb zoiets:
[www.lrseries.com]
Ik heb een heel goedkope versie deze moet alleen mijn voortank naar achteren kunnen overpompen.
Ja het is een kwart aansluiting.

Ca 40 liter in 20 minuten, is denk wel genoeg, toch?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/06/2015 22:59 door RobSLaro.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 08:54 
ja die ken ik wel, zit er nu ook onder maar ik vertrouw dit pompje niet meer. Ik lees over Facet brandstofpompen dat deze meer als voldoen.
Echter welke Facet pomp moet ik hebben om de juiste minimale hoeveelheid benzine te kunnen leveren ,of het staat in psi ( echt waar ) of in gallons.

Bedankt voor je reactie Rob,

Groet Michel WaZ

[www.hurxkens.nl]

RRC '86 V8



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/06/2015 06:58 door Michel WaZ.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 10:05 
Ik zou hier even kijken, heb je veel druk nodig?
Volgens mij niet..
[www.carbuildersolutions.com]
[www.carbuildersolutions.com]
UK galon is niet het zelfde als een US galon!

Groet, Rob


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 10:20 
Budget Parts Gouda verkoopt de originele die er ooit door Land Rover voor is bedacht.

G-J.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 11:01 
Goedemorgen,

Ik zal eens even kijken op hun site. Bedankt voor de tip!

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 11:05 
Goedemorgen Rob,

De eerste link gaat hem niet worden denk ik.......113 ltr p/u is te weinig denk ik.
Ik ga even verder googelen op deze,

[www.carbuildersolutions.com]

Die Zijn er ook nog met een hogere opbrengst, ik duik hier nog even de boeken in of ik wat kan vinden over de minimale opbrengst.

Wederom bedankt voor je reactie,

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 14:12 
Michel,

Ik heb deze [www.johnrichardssurplus.co.uk] net aangeschaft als vervanger voor het mechanische pompje op een 2.5 4 cylinder. Deze moet het op een V8 ook doen.

Working pressure 3.0 to 4.5 psi (0,2-0,3 bar)
Flow rate 30 U.S. gallons/min (113 ltr/min)

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 14:48 
Die 30 gallons per minuut is een drukvoutje denk ik Wim.
Zal wel per uur moeten zijn. Volgens de specs van Facet zelf iig wel.

Groet.
Eric.





Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 18:44 
Tja , je motor zal zo'n aanvoer nodig hebben smileys with beer dorstig typje


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 20:11 
Volgens Facet levert de Red Top pomp 159 liter per uur en dat is geschikt tot 240 PK.

Kijk hier eens:
[www.ltec-shop.nl]

Ik heb zelf de replica red top in gebruik en die werkt prima in combinatie met een getunde 4 liter met Edelbrock carburateur (ongeveer 220 PK).


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 20:20 
Eric,

Klopt helemaal. Iets te gemakkelijk de typefout van Richards overgenomen.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2015, 08:59 
Blokje lijkt idd handig.wat betreft schakelen is het nou goed dat pompje altijd draait als je op gas rijdt of is geschakeld beter, pompje altijd uit en aan alleen op moment dat je wil rijden op benzine.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 56 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.