Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 19:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2015, 17:43 
Hoi,

Ik heb een Weber carburateur gekocht voor op m'n "nieuwe" blok en daar zit een kunststof brandstoffilter (met volgens mij papieren binnenwerk) bij.

Ik wil dat eigenlijk liever niet zoals Weber voorstelt recht boven mijn uitlaatspruitstuk doen ivm evt smelten, lekkage... maar ik vraag me af: kan zo'n filter ook vóór de pomp, direct na de tank dus? Dat lijkt me namelijk een prima plek!

Groeten,
Paul


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2015, 20:26 
Ja, dat kan. Is zelfs beter omdat je opvoerpomp dan gefilterde brandstof krijgt. Vr gr Henk B


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2015, 20:54 
Ik heb twee van die filters.
1 tussen tank en opvoerpomp en 1 voor de carb.
Dat filter smelt echt niet van de warmte van het uitlaatspruitstuk tenzij je hem misschien er vlak boven plaatst.
Bij mij hangt hij ongeveer naast de hoofdremcilinder en dat geeft geen probleem.

Voordat er nu iemand roept dat twee dezelfde filters overkill is omdat wat het eerste filter doorlaat ook door het tweede filter kan.
Dat klopt,maar die dingen kosten geen drol en de 32/34DMTL Weber is erg gevoelig voor vuil dus ik doe lekker aan overkill. grinning smiley

Groet.
Eric.





Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2015, 15:26 
als je bedenkt hoe makkelijk er een vuiltje tussen de klepjes van een opvoerpomp blijven hangen en dan is de werking een heel stuk minder of 0 angry smiley dan snap ik niet dat hij niet standaard tussen tank en pomp zit
de afrika export series werden wel standaard uitgerust met een filter/water afscheider aan het chassis onder de rechter stoel
heb nu al een tijdje een gewoon filter tussen de tank en pomp, nooit meer problemen en het 2e filter is ook noodzakelijk want het 1e kan stuk gaan en met het verwisselen van het 2e zag ik er toch nog vuil in ra ra


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 48 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.