Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 01:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: ontstekeng??
BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2015, 13:46 
met de defender 110 v8 1984 gestrand zwarte rook daarna vuur uit de uitlaat, bij later in zien bleek dat de verdeelkap er los opzat, er op gezet en hij liep weer maar niet fatsoenlijk, rook en stotteren of dat hij op 4 cilinders loopt. hoe kan ik dit het beste aanpakken.
groet john


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ontstekeng??
BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2015, 15:13 
Zat alleen de verdelerkap los of is de hele ontstekingsunit verdraaid? Als alleen de verdelerkap losgeweest is dan kan ik me zo voorstellen dat de rotor en de contactpuntjes binnenin de verdelerkap wat schade zouden kunnen hebben. Even goed inspecteren op putjes, inbranding van de contactpuntjes of andere beschadigingen.

Daarnaast ga ik er vanuit dat de kap van een v8 er net als die van een 4 cilinder er maar op 1 manier recht op kan, en niet per ongeluk 90 of 180 graden gedraaid op de ontsteking gezet kan worden.

verder kan ik me zo voorstellen dat als 1 of meerdere cilinders een tijdje niet meegedraaid hebben maar wel brandstof toegevoegd hebben gekregen dat dit hetzelfde effect geeft als wanneer je bij het starten de motor verzuipt..dan loopt die ook een tijdje niet soepel. evt even één voor één alle bougies eruit en even schoonpoetsen als ze nat zijn of onder de roet zitten.

Succes!

Series III 109 2.25b Carawagon (Pluimpje)


Pluimpjedrama by WouterSlaman, on Flickr


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ontstekeng??
BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2015, 17:00 
bedankt voor de reactie, heb hem vorig jaar van lpg naar benzine om gebouwd, toen is er een elektrische ontsteking op gezet, daar kan volgens mij niet veel aan fout gaan lijkt mij.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ontstekeng??
BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2015, 20:44 
Met loszittende verdelerkap kan best wel e.e.a. defect raken. Rotor krijgt een paar flinke tikken en rotorkap ook. Goed nakijken en evt. vervangen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ontstekeng??
BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2015, 21:14 
John z'n verdelerkap is er onderweg vanaf geschoten, waarschijnlijk de 2 veren niet sterk genoeg, de ontsteking is vrij nieuw maar zou wel een imitatie kunnen zijn, een originele is onbetaalbaar, dan ben je zomaar tussen de 500 en 1000 kwijt als je 'm al kunt vinden. Evt nieuwe rotor plaatsen, nwe verdelerkap en de verdeler goed controleren. Ook de veren die de verdelerkap op de verdeler houden zou ik 2 sterkere plaatsen (die heb ik nog wel) En de tip die ik John al gegeven heb is om de carburateurs goed synchroon te zetten en afstellen. Zo mooi vind ik de motor niet lopen. Het zijn SU's dus wel makkelijker dan de originele SZ's. Ik werk niet graag aan de Rover V8, ben ondertussen "omgedieselt", maar wil John helpen als het nodig is. Ik hoor het wel.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 54 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.