Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 12:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2015, 02:26 
Hallo Prikkers,

Sinds een aantal weken heb ik startproblemen met mijn TD5 uit 2004. Ik heb het idee dat er lucht in de brandstofleiding komt.(jankend geluid brandstofpomp) Het dieselfilter is een paar maanden geleden vervangen dus ik ga er niet van uit dat dat het probleem zit. Ik heb wel voor de zekerheid een nieuwe besteld maar verwacht dat dit niet veel gaat uithalen.

Voordat ik het gelijk op een nieuwe brandstofpomp ga gooien wil ik eerst de brandplaatjes en de O-ringen vervangen. Maar wie heeft ervaringen met het trekken van de injectors en wie in Zuid Limburg heeft binnenkort eventueel een trekker voor me te leen of heeft tips hoe de injectoren op een andere manier kan verwijderen..

Alvast bedankt


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2015, 09:30 
bart is weliswaar noord limburg maar is de man om te vragen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 mei 2015, 09:50 
Ik heb nog niet zoveel TD5 ervaring, nog nooit een injector eruit gehaald confused smiley Maar Andrew Colville is dé TD5 man, zit in Weert.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 mei 2015, 13:41 
Dank voor de reacties,

Helaas is rijden geen optie op het moment aangezien hij nu echt niet meer wil starten. Ik wacht heel even tot het dieselfilter binnen is. Mocht er iemand in het zuiden omgeving Maastricht zitten kom ik wel even op de fiets langs winking smiley

Vincent


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 mei 2015, 15:37 
Vincent,

Start de wagen niet meer omdat je geen druk meer op je systeem krijgt? Je kan het systeem ontluchten door direct nadat je contact hebt gemaakt (dus voor het starten) even snel 5x je gaspedaal in te trappen. Op het dashboard zie je dan een geel motor-symbooltje knipperen en je hoort de brandstofpomp de lucht eruit drukken. Dit duurt soms wel een paar minuten, maar daarna kan je weer starten.

Ik heb de originele injectortrekker, maar ik woon in Almere en dat is wel wat ver fietsen......

Arthur


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 mei 2015, 16:01 
Hey Arthur,

Dat heb ik reeds meerdere malen geprobeerd maar dat wil nu echt niet meer. Ik krijg hem dan wel aan de praat maar zodra ik ook maar een minuut de motor afzet is het weer bekeken. Zoals ik al zei het probleem is alleen maar erger geworden op een paar weken tijd.

Toch bedankt voor je reactie (en ja Almere vind ik net iets te ver op de fiets winking smiley )


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 mei 2015, 10:59 
he vincent
wil je wel even mee helpen, heb ze er 2 jaar geleden ook uit gekregen, welliswaar niet met een origineele trekker maar zelf iets gemaakt.
woon in berg en terblijt
heb tijd de 19e of 20e
bel maar even 0653534135
gr pascal


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2015, 11:50 
Dat zou super zijn Pascal!

Ik ben al blij als ik de trekker even mag lenen hoor. Ik ga als ik alles binnen heb donderdag aan de klus beginnen. Ik woon hier onderaan de berg (amby).

Ik bel je van de week even!

Groetjes
Vincent


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.