Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 15:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2015, 15:41 
Gegroet Landrover Drivers,

Sommigen kennen mij mogelijk via andere fora. Ik ben een Vlaamse Landrover-rijder sinds 2000. Oorspronkelijk had ik een serie III 88 waarmee ik alle niet verharde paadjes uit mij omgeving heb verkend. Sinds de aankoop van een Defender 110 in 2006 ben ik vanonder de kerktoren weg geraakt en trek ik er geregeld met wat vrienden op uit voor enkele dagen offroad plezier, veelal in Frankrijk. Afgelopen jaar toevallig ook enkele roadbooks gereden in Noord Brabant.

Het valt me op dat er hier zelden foto's of verslagjes verschijnen van mensen die hun Landrover gebruiken waarvoor hij oorspronkelijk was bedoeld, namelijk het rijden op moeilijk terrein.
Zelden zie ik "reportages" over reizen naar de woestijn of IJsland, korte trips in de ons omringende landen, roadbook-avonturen in Nederland, zelfs zelden foto's van terrein bezoekjes.

Misschien heb ik wat gemist door de aard van dit forum dat niet is onderverdeeld in aparte rubrieken? Ik kom hier zo af en toe eens loeren ...
Maar ook op het LRCH-forum, waar ik al een tijdje ben geregistreerd en zelf al wat foto's van onze tripjes heb geplaatst, zie ik zelden zulke dingen van anderen.
Ben ook geregistreerd op het Modderpoel-forum. Daar ook zelden LR rijders die aan "greenlanen" doen;

Vandaar mijn vraag. WAAR zitten de LR-rijders die reizen en/of greenlanen ? Ik wil ze graag "virtueel ontmoeten".
Zijn er nog andere fora die ik eventueel niet ken waar zulke zaken wel aan bod komen?
Ik wens door anderen te worden geïnspireerd, ervaringen en eventueel ook roadbooks of tracks uit te wisselen.

Wees gegroet,

Christiaan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2015, 22:48 
Christiaan
greenlane is vrij moeilijk in Nederland
ik ga zelf altijd naar de UK
he ook 2 roadbooks ( uitgewerkte routes van LRO magazine)
ben benieuwd naar de lanen in Belgie !


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2015, 00:38 
Wij doen ongeveer 100 - 150 Greenlane & Overland dagen per jaar.

Maar aangezien ik dat voor m'n bedrijf doe mag ik daar geen reclame voor maken.

Er wordt heel veel gereisd - Noord Africa is op het moment niet zo makkelijk.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2015, 09:21 
hoe heet je bedrijf ? ( zonder reclame te maken natuurlijk)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2015, 12:03 
Wij werken vanuit de Allier in Frankrijk : thegreenlanecompany(.com) Makkelijke naam en zegt precies wat we doen smiling smiley Behalve het Greenlanen doen we ook papierwerk voor (Intercontinentaal) Overlanden en dergelijke.

Greenlaning - niet te verwarren met "öffroaden" - is een aangename bezigheid maar ligt steeds meer onder vuur. In vrijwel geheel West Europa is het moeilijker aan het worden en dat heeft vooral te maken met de beeldvorming en het gedrag van enkelingen. Er komen steeds strengere regels om legaal georganiseerde ritten te kunnen doen en dat maakt het er niet makkelijker op. Kans is groot dat we uiteindelijk in Rusland enkel nog maar terecht gaan kunnen voor de ritten zoals we die zouden willen doen.

Geniet ze !



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/05/2015 10:06 door Hybrid In France.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2015, 13:39 
T valt niet mee om legaal te lane maar zo nu en dan lukt het nog wel




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2015, 13:53 
In België zijn er zeker nog roadbooks te rijden, zelfs in Vlaanderen.
Zoals jullie allemaal waarschijnlijk wel weten, mag je in Wallonië (Ardennen) niet in rijden op de onverharde wegen in de bossen (decreet Ltugen)
Ondanks dat verbod hebben wij in februari nog een leuk roadbook gereden in Waals Brabant.

In Engeland ben ik nog nooit gaan greenlanen. Heb wel wat roadbooks verzameld uit de magazines, vooral Total Offroad.
Ik ben er van overtuigd dat het de moeite is om het Kanaal over te steken.
Het enige wat mij tot hiertoe heeft weerhouden, is de vrees om moeilijk bivakplaatsen te vinden gezien de aard van het landschap (meer open, minder bossen)
In Frankrijk lukte ons dat tot hiertoe al elke keer. Het zijn onze ervaring in Normandië die mij doen denken dat het in Engeland veel moeilijker zal zijn.

Frankrijk blijft voor mij het topland voor meerdaagse roadbook tripjes. Zo gaan we geregeld rijden in de omgeving van Charleville (Ardennes), Verdun (Meuse), Joinville (Haute Marne) en Morvan.
Sinds 2013 trek ik 1 keer jaar wat dieper Frankrijk in. Limousin en Auvergne kwamen al aan bod; Dit jaar staat er een volgend deel van een 1000 km lang roadbook in de Auvergne op het programma.
De meeste van de routes die wij rijden komen uit franse tijdschriften. Die verzamel ik al enkele jaren. Intussen zijn dat bijna 400 roadbooks of in totaal meer dan 32.000 km.
Daarnaast gebruiken we ook gps-tracks wat confortabeler is.
Wij maken soms zel ol wel eens nieuwe tracks.

Commerciële organisaties zie ik soms als een bedreiging van mijn hobby. Om "uit de kosten te geraken", willen zij zo veel mogelijk deelnemers op hun ritten. Helemaal logisch, maar de locals vinden het niet leuk wanneer er 40 wagens langs hun erf passeren ...
Wij rijden altijd met maximum 5 wagens. Eigenlijk is dat zelfs 2 te veel. Maar onze "formule" is zo succesvol dat veel mensen met ons mee willen gaan. Fotoverslagjes op andere fora maakte verschillende mensen enthousiast. Als er al eens een plaatske vrij kwam, kon er iemand nieuw mee. Tot hiertoe viel dat voor iedereen zo goed mee dat sommige "nieuwe" zich kon integreren in "de groep".

Enfin aan liefhebber zeker geen gebrek dus.Dat is niet de reden waarom ik hier iets postte.
Omdat ik steeds op zoek ben naar nieuwe mogelijkheden, wens ik in contact te komen met andere liefhebbers.
Ik wil zelf ook graag geïnspireerd worden door anderen.

Om u een idee te geven van hoe wij het doen, post ik hieronder enkele links :

[www.modderpoel.nl]

[www.modderpoel.nl]

[www.modderpoel.nl]

[www.modderpoel.nl]

[www.modderpoel.nl]

[www.modderpoel.nl]

[www.modderpoel.nl]

[www.modderpoel.nl]

[www.modderpoel.nl]

[www.modderpoel.nl]

[www.modderpoel.nl]

[www.modderpoel.nl]



Wees gegroet,

Christiaan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2015, 14:25 
Er kan in UK veel meer dan gedacht wordt - we doen er regelmatig reizen.

Zeker, er zijn soms halve dorpen op de paden te vinden en daar hebben wij allemaal last van - en dat zijn niet enkel commerciele clubs die dat doen. De franse bladen hebben routes in vrijwel elk nummer en vrijwel elke route daarin is niet altijd even correct dus weet waar je rijdt. Iedereen moet het helemaal zelf weten maar doe je huiswerk voor je op pad gaat. Er komt in steeds meer landen een "Zero Tolerance" beleid als je bent waar je niet mag zijn - ook al staat er geen bord.

Geniet ze !


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2015, 22:53 
Wij trekken zo nu en dan op met oa een zuiderbuur.
Deze bivakkeert volgens mij ook op xrover.be

In de UK posten ze ondanks dat er daar meer gelegenheid is om te greenlanen zo min mogelijk foto's ivm tegenbewegingen. Niet dat de groepen het doen, maar stel dat er een auto op een foto staat die een kuil ontwijkt en een randje groen stuk rijdt kan die gelijk weer als anti reclame gebruikt worden.

En de meeste oude landrover rijders hebben vet aan hun handen of genieten onderweg van hun laro en hebben helemaal geen tijd voor computers.

(Ik had net één schone vinger om dit bericht te kloppen)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 mei 2015, 14:21 
@ Hybrid in France : de verspreiding van roadbooks via de franse magazines kan inderdaad nare gevolgen hebben. Enerzijds bezorgt het een aantal liefhebbers zoals wij de mogelijkheid om op eigen houtje roadbooks te rijden, anderzijds kan het afsluiten van paden het gevolg zijn door te frequent gebruik of onaanvaardbaar gedrag. Daar ben ik me van bewust!
Heb zelf al veel van die roadbooks gereden, bijna altijd met algemene tevredenheid! Het gebeurd wel eens dat er een stuk is afgesloten. We zoeken dan ter plaatse een omleiding, wat perfect mogelijk is met dat type RBs omdat het geen bolleke-pijl systeem is. Hoort erbij en kan zelfs plezant zijn!
Heb zelfs ondervonden dat het soms interessanter is om oudere RBs te rijden in plaats van RBs die slechts enkele maanden geleden werden gepubliceerd.
In het eerste geval is dikwijls "het stof al weer gaan liggen" en lijkt het er op dat die RB in de vergetelheid is geraakt.
Tot hiertoe nog nooit echte problemen gehad in Frankrijk. We worden wel eens aangesproken maar rustig en beleefd uitleggen wat we doen en eventueel verontschuldigen wanneer we onwetend een privéweg hebben gebruikt ... helpt meestal.

@RobSLaro : Het is eigenlijk al ver gekomen he dat we moeten gaan opletten wat we op het internet gooien, want stel je voor dat er een groene extremist zich aan zou storen ...
Verder heb ik begrepen dat dit eerder een "sleutel" forum is. Ik kon maar proberen he.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 139 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.