Hoi,
Je geeft aan dat de pomp 1,5 L/min geeft. Wat levert de pomp als deze enige weerstand ondervindt?
Wat je zou kunnen proberen is het volgende:
De retourleiding, waar die aan de tank is gekoppeld, is voorzien van een stukje rubber slang met klemmetjes. Doe dit stukje vervangen door een wat langer stuk doorzichtige benzineleiding (ongeveer 1 meter). Laat de plaat boven de tank weg en zorg dat je de leiding kunt zien door deze met een stuk touw ergens aan jet dashboard vast te maken. Op deze manier test je het hele circuit vanaf de pomp tot en met de terugstroom naar de tank.
Als het goed is, met draaiende motor, moet je de benzine zien stromen. c.q. moeten er af en toe luchtbelletjes langskomen.
Is dat niet het geval, heb je ergens een verstopping of weerstand in het leiding circuit.
Als de doorstroming stationair wel goed is, kijk dan eens als je dan naar de derde en vierde versnelling gaat. Dan moet dat ook nog steeds het geval zijn. Valt de doorstroming in de retourleiding weg, is er toch iets met de pomp of leidingen aan de hand.
Ik heb het eens met een vette Amerikaanse V8 gehad, waarvan de binnenmantel van een van de benzine leidingen in elkaar klapte bij hogere toerentallen, lees doorstroming. Deze had echter wel een mechanische pomp (zoals gebruikelijk bij die motoren van die tijd). De Holley carburateur droogde dan zeer snel op bij plankgas
Succes en sleutel ze,
Jos
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".