Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 14:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2015, 08:45 
Helaas maar twee zaken zijn al verloren sad smiley

[uitspraken.rechtspraak.nl]



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2015, 09:41 
Tja, waarom verbaasd me dat nou niet?

Gisteren mijn 110" uit 1983, waar ik toch zes jaar mijn ziel en zaligheid in heb gestoken, de tuin uit gereden en op een aanhanger in de verte zien verdwijnen sad smiley

Uiteindelijk nog best een aardig bedrag voor alles tezamen gekregen maar helaas er wel een dikke €25.000,00 bij ingeschoten.

Ik had helaas niet de mogelijkheid om de proef processen af te wachten maar had daar toch al niet zo'n hoge verwachting van.

Ik ben benieuwd wat de overige proef processen gaan opleveren, maar vrees het ergste, zeker nu er al twee zijn verloren.

G-J.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2015, 10:23 
Verbaast me niet echt. in deze Demon-cratie
alleen topbestuurders hebben rechte[rs]nangry smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2015, 10:59 
ach ja....elk nadeel heeft zijn voordeel.
ik heb ca 40.000 verlies in die handel, maar nu is wel weer het voordeel dat mijn 40 jaar oude rangies meer waard zijn.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2015, 11:28 
Had ook eigenlijk niet anders verwacht, gelukkig heb ik 1 die ouder is als 40 maar de andere ga ik nu maar uit elkaar trekken....vijf jaar de tijd voor


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2015, 15:26 
Verbaasd mij helemaal niets, die processen worden alleen gevoerd omdat de organisatie erachter er leuk aan verdiend, dit is een allang gepasseerd station.

Gewoon betalen en niet zeuren,

Iedereen die eeen leuke 110 en 90 belastingvrij dacht rond te kunnen gaan rijden heeft m.i. ook wel een pakje boter op het hoofd.


GRT Huub

Die toch maar liever belastingbetalend in Nederland blijft, maar straks door milieuzones nergens meer kan rijden angry smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2015, 19:41 
ho ho.....op lpg mag je overal rijden, voor ons gelden GEEN milieurzonessmileys with beerthe finger smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2015, 19:59 
40 jaar benzine lpg is het nieuwe landrover rijden.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2015, 21:36 
Anton (Rumble) Schreef:
-------------------------------------------------------
> 40 jaar benzine lpg is het nieuwe landrover
> rijden.

Voor zolang het duurt.

Dus geniet er van zolang het nog kan.

Groet.
Eric.





Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2015, 21:45 
Idd, lees maar de eerste opzet mrb 2016............. belelasten op co2 uitstoot, alleen onder de 50gr/km ben je veilig....

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2015, 21:51 
Brief Wiebes aan 2e Kamer:

Kamerbrief inzake budgettaire opbrengst oldtimermaatregel

Quote:
Aangenomen mag worden dat een groot deel van deze extra groei het gevolg is van vervanging van eerder MRB-vrijgestelde oldtimers door MRB-plichtige personenvoertuigen. Bij de berekening is uitgegaan van 70.000 extra MRB-plichtige personenvoertuigen. Het is niet bekend door welk type auto de oldtimers vervangen zijn. Uitgaande van een gemiddeld MRB-tarief tussen € 364 (bij benzine, 1200 kg) en € 1296 (bij diesel, 1500 kg) en afhankelijk van de samenstelling van vervangende auto’s ligt het geschatte budgettaire effect van deze vervanging tussen € 25 mln en € 91 mln. De geraamde opbrengst van € 82 mln ligt binnen deze bandbreedte.

Met Land Rover groet,

Berry
beheerder [Landrover.startpagina.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/04/2015 18:32 door Berry Weijers.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2015, 22:01 
Nu vraag ik me af in welke ivoren toren die aanname gedaan is .....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2015, 22:53 
Ik dacht dat er met die afschaffing van de olsldtimervrijstelling 125miljoen binnen zou komen en niet maar 82 miljoen. Hoeveel handel er stuk is gegaan hoor je ze niet over.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2015, 23:18 
Graaien nu het nog kan, voor wie het kan.
Ga je nog stemmen? Maakt het uit of je door de hond of door de kat gebeten wordt?
Stem met je portemonnee, spek de grote jongens niet, doe zoveel mogelijk ruilhandel.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2015, 23:25 
Nederland: Nee heb je, ja kun je vergeten.
Verbaast me niks. De lachende derde is Stichting Oldtimerbelangen.

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2015, 23:26 
Het geblaat gaat vrolijk door...

[www.telegraaf.nl]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2015, 10:01 
Waar lees je dat dan? zie nix over oldtimers

enne
alleen onder de 50gr/km ben je veilig....

Met deze regering ben je nergens veiling


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2015, 11:34 
82 miljoen belasting opbrengst rekent de minister tevreden voor, samen met de schonere lucht kijkt Wiebes genoegzaam terug op zijn noeste arbeid.

Zet een andere bril op, en je ziet dat hij miljarden aan waarde heeft laten verdampen van mensen die veel tijd en geld in hun hobbymatige auto's staken.
En een halve branche om zeep geholpen, met als gevolg meer uitkeringen en een nog vollere arbeidsmarkt.

Maar de schonere lucht dan? Die is toch onbetaalbaar?
Nou, slechts een paar procent van de auto's is gesloopt. De rest rijd vrolijk in het buitenland, en die CO2, die stopt niet aan de grens.
Tel daarbij op dat andere juist besloten hebben de 'modernere zieloze auto er uit te doen. Ook ik een van de gene ben die besloten heeft zijn hobbyauto te behouden, en de andere auto er uit te doen. Als ik dan toch het volle pont betaal, dan ook maximaal gebruiken om de kosten nog enigszins acceptabel te houden. Ik stoot nu dus aanmerkelijk meer CO2 uit dan voor de maatregel.

Aan alle kanten dus DOM DOM DOM.

Meneer Wiebes zal het echter allemaal een zorg zijn. Hij kan vol trots terug kijken om een mooi staaltje burger pesten. En zijn schatkistje is een paar grijpstuivers voller geworden. En we zijn weer het braafste jongetje van de klas. Kijk eens meneer Europa, hoe wij onze burgers allemaal in een batterijauto gepest hebben. smiling smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2015, 13:25 
En dan zwijgen me maar even over de productie Co2 van zogenaamde zuinige batterij bak, hoe worden toch die batterijen gemaakt, hoe lang gaan ze mee, en tja er zullen straks ook weer nieuwe in moeten.
De batterijbakken gaan nu al na 4 jaar ons land uit....1 x keer raden waarom

Maar goed dit snappen ze in den haag niet, ze kijken wat NU wat het minste uitstoot heeft.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2015, 19:48 
Je kunt het uitleggen zoals je wilt en uiteindelijk heeft iedereen zijn waarheid.
Het is alleen steeds duidelijker dat emissie de leidraad gaat worden voor de wegenbelasting.

Keus is aan jezelf om het af te wachten of actie te ondernemen nu je nog een redelijke prijs krijgt voor de wagens...........
Ikzelf heb recentelijk de disco de deur uit gedaan omdat ik de kosten (geel kenteken) gewoon te gek vond worden en ik verwacht dat het alleen maar lastiger wordt met diesel. zeker de zware van 2,5 ton of de oudere "vieze diesels" zoals ze genoemd worden.

Tijd zal leren of het verstandig was.... smiling smiley Nu is het wachten op de Mazda 6..... smoking smiley

Benzine lightweight van 40 plus is nog een overweging.....



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/04/2015 17:48 door G-men (Gargamel).


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2015, 22:10 
het gaat wel de goede kant op.
elke dag weer een dag korter. Nog maar 855 dagen......
zucht
J.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 apr 2015, 19:38 
sjeroens Schreef:
-------------------------------------------------------
> het gaat wel de goede kant op.
> elke dag weer een dag korter. Nog maar 855
> dagen......
> zucht
> J.


Helemaal mee eens smiling smileythumbs up


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 apr 2015, 20:38 
ikke nog 775the finger smiley

Gr.

Geert


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 apr 2015, 22:22 
mazzelaars... ikke nog 3280 dagen en €21600,-eye rolling smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2015, 00:19 
Jullie weten hoe dat werkt met die ezel en die wortel aan een hengel.
Die ezel denkt ook dat hij bijna bij de wortel is. smiling smiley

Betrouwbare overheid hebben we inderdaad niet. Dus tegen de tijd dat wij weer in de 40+ zone zitten is de wegenbelasting afgeschaft voor iedereen en vervangen door een keiharde CO2 heffing.
Drie maal raden hoe ver we dan zijn.

Onze hobby heeft een lage aaibaarheidsfactor, dus zullen we genaaid worden.
De vraag is hoe hard en of we bereid zijn dat te betalen. Voorlopig kan ik me de 2.000 per jaar veroorloven en kies ik om dat te doen.
Emigreren klinkt leuk, maar is natuurlijk voor bijna niemand realistisch.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2015, 00:40 
Hoi,

Mijn moeder zou zeggen: hij dit dit gelooft, doet goed, hij die dit niet gelooft, die doet beter.

Ik denk dat het niet zo verstandig is de grenzen en de mogelijkheden van de wet op te zoeken, daar worden ze steeds slimmer van. Al zou je een proces winnen, dan wordt de wet gewoon weer aangepast.

Het is gewoon betalen als je wilt rijden.

Groeten,

Jos


Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2015, 22:12 
Hoi,

Nou, dan maar in afwachting van alle maatregelen, toch maar wat aan risico spreiding gedaan, geen Mazda 6, maar een MX-5 NC.

Mijn onderschrift moet dus ook worden aangepastgrinning smiley

Ik hoop dat alles rampspoed toch een beetje gaat liggen en er wellicht nog een klein beetje licht aan het eind van de tunnel mag schijnen.

Groeten,

Jos


Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 apr 2015, 22:47 
Mij bevalt net over de grens in Duitsland best aardig, met maar 140 euro per jaar belasting voor een 130, en goedkopere brandstof.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2015, 13:17 
Ik snap overigens niet waarom in de rechtszaak de Europese norm 30 jaar oldtimer niet genoemd wordt volgens mij is dit gewoon aan te vechten .
Nederlandse regering legt de Nederlanders alleen de nadelen op van de Europese wetgeving de voordelen daar hoor je ze nooit over en gaan ze gewoon lekker in hun voordeel afwijken zie (hypotheek rente aftrek als nadeel)

wordt tijd dat we hiermee naar Europa gaan als Europa ons in het gelijk stemt moeten ze zich ook aan de grens van 30 jaar houden levert toch wel 10 jaar voordeel op.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2015, 02:39 
In welke landen geld dat 30 jaar en welke wijken af?
In engeland is nu de lopende 40 jaar, tot ze beslissen er van af te stappen. Op 1-4 is mijn swb 40 geworden, 01-01-16 gaat de vrijstelling in.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2015, 20:29 
Duitsland was 20 en is nu 30. Ook vanwege de toenemende hoeveelheid youngtimers en er wordt nu zelfs gesproken over totale opheffing voor auto's vanaf 01-2017 voor auto's die dan nog geen 30 zijn.
Een H-kenteken kost 190 per jaar en alleen als je een verzamelaarskenteken hebt (6 auto's of meer) kom je in aanmerking voor korting.

Een Land Rover 2.25 op benzine van 30 jaar oud zou 350 per jaar kosten, een diesel 630 euro.
Voor oldtimers houdt het in dat het wel gunstiger is, maar niet wegenbelastingvrij.

Simba en Serious kunnen beide ook als bedrijfswagen, voor 110-150 per jaar. Moet je alleen weer duurder verzekeren.

Daarom zet ik voor de oudjes in op een H-kenteken wat inhoudt dat ze beiden helemaal van nul weer opgebouwd gaan worden zodat ze weer als nieuw zijn (en beter) en alleen nog in het zomerseizoen gereden gaan worden.

De Disco kost ca. 300 per jaar, gek genoeg. Die hoop ik de komende maanden ergens door de HU te krijgen. En daarmee zul je me regelmatig in Furstenau vinden denk ik tongue sticking out smiley

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 137 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.