Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu wo 01 mei 2024, 11:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 21:49 
Iemand ervaring met de elektrische solonoide klep ombouwen naar mechanisch?

Ik heb de klep van een 2.25 diesel nog nooit gezien, die zijn toch mechanisch?
Zou dit passen?

In de boten wereld is het denk ik heel normaal?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 22:12 
Ik zelf heb een grote hekel aan auto elektronica (snap er niets van winking smiley ) maar waarom zou het mechanisch willen maken confused smiley Het is maar 1 draadje wat 12 volt moet hebben zodra je de sleutel omdraait.

Groeten neef Henk



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 22:33 
Denk niet dat die van een 2.25 past.

Er bestond jaren geleden een "noodklep" die je kon gebruiken als de electrische het begaf maar ik heb er nimmer problemen mee gehad..


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 apr 2015, 00:06 
ik rij al jaren zonder veertje/plunjer in m'n solenoid... omdat de mijne de hele tijd of het wel of het niet doet, op de meest onmogelijke manieren en tijden.. ( midden in de schipholtunnel bijv.eye rolling smiley)
heb de solenoid ook al tig keer vervangen...en er zelfs een sleutel 24 voor aangepast zodat je er makkelijker bij kunt....

en rij dus maar zonder... uitzetten op de koppelingeye rolling smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 apr 2015, 02:25 
neef Henk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zelf heb een grote hekel aan auto elektronica
> (snap er niets van winking smiley ) maar waarom zou het
> mechanisch willen maken confused smiley Het is maar 1 draadje
> wat 12 volt moet hebben zodra je de sleutel
> omdraait.
>
> Groeten neef Henk


Na-ja, gewoon egr slopende, en alle andere electronica moest er ook uit.
Electronica en auto's, hoewel je soms niet aan ontkomt, het meeste vind ik overbodig.
Criise comtrole ja, radio......... Hoor je toch niet als je rijdt.
Maar hoorde een verhaal over een diesel in een bootje, die krijg je dus niet zo maar uit.
Uitzetten op de koppeling gaat niet lukken.

Dus dacht ik waarom mijn 300 tdi niet ?????
Als het kan, waarom niet....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 apr 2015, 04:09 
Als we het hebben over een defender 300tdi dan kan je heel veel draadjes weghalen, maar je moet het wel goed doen. Kijk eerst even heel goed naar de schema's. Je kan weghalen EGR-ECU + alles wat met de EGR te maken heeft (let wel op dat je je vacuumleiding naar de rembekrachtiging ook moet vervangen als je de vacuumsturing van de EGR weg rooit...).

Als dat nog niet genoeg is, en je heb toch het hele zaakje open liggen, kan je ook het hele immobiliser-circuit opheffen, nogmaals: lees de schema's.

Dan kan je uit de kabelboom die vanaf versnellingsbak naar motorcompartiment loopt ook nog wel het een en ander verwijderen aangezien deze is uitgevoerd voor alle opties, zoals bijvoorbeeld een oliekoeler.

Alles bij elkaar kun je de motor en je dashboard goed laten functioneren met de volgende draadjes intact:

- startmotor
- laadstroom vanaf dynamo
- solenoid injectiepomp
- koelvloeistoftemperatuur
- oliedruk

Meer is er eigenlijk niet nodig. Verwijderen EGR-shit levert iets van 12 draden op.

Als je als laatste je dan afvraagt wat je met die stekkeraansluiting onder je cubby-bos moet doen, tja, zelfs die kan weg. Ik heb hem teruggevoerd naar de accu bak, maar de enige uitlezing die er nog op zit is van de alarm ECU, zodat je kan zien welke deuren er open staan..... Echter losmaken en weghalen vind de alarm ECU niet leuk.

Arthur


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 apr 2015, 11:12 
De motor zit niet in waar ze standaard in zit, alle toeters en bellen waar stroom door loopt is er af.
Behalve temp en druk censoren, en dat "malle" klepje.

Na het slopen van ed egr klep en de rest word je op een gegeven moment minimalist en denkt;, kan dat er ook niet af?"
Of het plunjertje en veertje eruit halen en uitzetten zoals Sjorske omschrijft.

Elektrische schama's van auto's zijn vaak heel slim ontworpen maar vaker verre van logisch. Vaak omdat er niet omschreven wordt hoe iets werkt, zoals bijvoorbeeld een contact slot, blijf je spanning op dat pootje houden terwijl je start etc.

Daarom ben ik voorstander van choppen, weg met onderdelen die kunnen storen en het schema simpel houden. Zodat je onder weg ook nog snapt hoe het werkt zonder een tekening nodig te hebben.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 apr 2015, 18:38 
Tsja, in zo'n geval zou ik gaan voor een "start" en een "stop" schakelaar/knop, waarbij je alleen kan starten als de "stop"-knop uit staat. Redelijk fail-safe en behoorlijk idiot-proof......

Arthur


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 104 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.