Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu wo 01 mei 2024, 02:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 21:20 
Van veel Classics die ik tegenkom zijn zowel blok als carrosserie te nieuw voor het bouwjaar. Daarom wil ik mogelijk het blok vervangen. Kun je een 3.9 V8 blok eenvoudig vervangen door een 3.5 V8 blok zonder de versnellingsbak ook te moeten vervangen of levert dat problemen op?

Alvast bedankt voor de reacties.

Joep (Laroloos)
Ninety 2.5D County 24-01-1985 - verkocht
Ninety 2.5D County 05-07-1985 - verkocht
Series 3 109 Pick-up 2.6 B 6-cilinder 20-07-1977 - verkocht
Vlijmen



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 22:22 
Ja hoor

Blokken zijn 100% gelijk

Groet Frank


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 23:21 
Niet identiek, wel behoorlijk gelijk. Frontcover, oliepomp, ontsteking, injectie en appendages zijn vaak behoorlijk anders. Blok zelf, bevestiging aan bak, uitlaat, motorophanging is wel hetzelfde.

groet,

Benno


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 00:01 
Het kale onderblok en koppen zijn gelijk, mits je geen serpentine 3.9i hebt (vanaf 1995) die herken je aan de multiriem ipv de V-snaartjes.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 00:53 
Zelfs 3.9 EFI doet het uitstekend op de 3.5v8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 09:20 
Ik hoor de naam serpentine blok vaker vallen. Wat is eigenlijk het verschil tussen zo'n serpentine blok en een 3.9EFI?

Gr.

Stefan

RRC Vogue SE 3.9 EFI '90




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 10:03 
Nigel Stefan, het serpentineblok heeft een supercharger, 400 pk, loopt ongeveer 1:12 en gaat nooit kapot. Past zo in je witte RR maar die staat nu ergens voor nee banden en veertjesgrinning smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 11:02 
hahaha, doe die dan maar.spinning smiley sticking its tongue out

Heb je 'm ook met jet- en submarine functie, zodat je kunt vliegen of onderwater rijden? smiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 20:02 
mooi, bedankt voor de reacties

Joep (Laroloos)
Ninety 2.5D County 24-01-1985 - verkocht
Ninety 2.5D County 05-07-1985 - verkocht
Series 3 109 Pick-up 2.6 B 6-cilinder 20-07-1977 - verkocht
Vlijmen



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 apr 2015, 14:29 
Mocht je de motor gaan vervangen hou dan wel rekening met je koppeling. Mijn advies is , toplager vervangen en ook vervang meteen de gehele koppeling dus ook de hoofd en hulpcilinder.
Je kan er mooi bij als de motor eruit is en het scheelt je een hoop gedoe in de toekomst.

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 apr 2015, 10:41 
Serpentine is een latere 3.9 EFI met multiriem. ( 1993 1994 ongeveer )


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 113 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.