Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu wo 01 mei 2024, 11:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: zelf slopen verboden?
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 10:17 
Mag je vanaf 1 april niet meer zelf je auto slopen? Las dat ergens.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 11:39 
Al op de site van RDW gekeken?

Mvg Thimo.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 12:03 
Net op nieuws, slopen in eigenbeheer niet tegen te houden!!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 12:11 
Dit staat op de site van de RDW

[www.rdw.nl]

Wat vanochtend op het nieuws was is ' illegale sloop ' ..................

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 16:41 
vanaf 15 jaar (prikkersauto's dus.....grinning smiley) is sloop in eigen beheer geen probleem.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 21:00 
Of hem helemaal leeg trekken en wat er overblijft ter sloop aanbieden bij een erkende sloperij. Hier gratis mag je hebben grinning smileygrinning smileygrinning smiley

Groet Jan



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/04/2015 19:00 door JanTD5.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 00:29 
Het lijkt er idd op dat de tekst op de rdw site oud is. Volgens het volgende artikel van de nos is het ook niet meer toegestaan om een auto ouder dan 15 jaar zelf te slopen.

[nos.nl]

Groet Jan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 00:32 
tis niet zo moeilijk hoor, gewoon op export zetten, heb je niks met slopen te maken, doe ik maandelijks


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 00:39 
Dat willen ze volgens het artikel tegen gaan. Al los je dat met deze wetgeving niet op.

Groet Jan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 01:45 
Wie wil zijn landrover nu slopen zeg. Pfffff


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 09:55 
Je kan gewoon je kenteken inleveren bij rdw. Je kan de auto ook voor eigen terrein gebruiken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/04/2015 07:56 door Anton (Rumble).


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 10:48 
Het vreemde vind ik dat dit ingegeven is door de autobranche en dat dit een branche beschermende maatregel is.
Zeker met een Europa, waar alles juist voor iedereen is en dat iedereen mag doen wat hij wil en allerlij bedrijfjes mag opzetten en uitvoeren zonder enige vergunning of papieren.
Het milieu aspect vind ik ook vreemd, ik ga echt niet mijn olie en koelvloeistof in het riool laten lopen,
Daarnaast als wij auto's slopen doen wij dat voor hergebruik van de onderdelen, wat juist milieuvriendelijk is.
Ik kan mij best voorstellen dat het is om bepaalde personen die niet zo nauw met het milieu omgaan te beperken, maar dit is ronduit branche bescherming, een gevalletje voor de autoriteit consument en markt.
hiermee worden consumenten benadeelt.

men zou beter kunnen regelen dat er betere plaatsen zijn waar je je olie enz kan wegbrengen, hier kan je eens in de maand wat naar een vrachtwagentje brengen die ergens in het dorp staat geparkeerd.

Straks mag je als eigenaar ook je olie niet meer wisselen en moet je voor je onderhoud naar de garage.

Een wet die de plank een beetje misslaat



Dagelijks leven Discovery 4 2015 (zakelijk)
Range rover P38 4.0 SE 2001 (prive mobiel)
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)
RRS TDV6 (Verkocht)


Ben


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 11:13 
thumbs up idd, maar zoals in het artikel beschreven zg op een ' export kenteken ' zetten en dan slopen kan niet de bedoeling zijn. Het is gewoon het ontwijken van de wet !
Wederom is de goedwillende hobbyist die 1x in de zoveel jaar zijn auto demonteert het haasje, omdat die mensen niet aan de regels willen voldoen en gewoon 10tallen auto,s demonteren en de onderdelen verkopen.
Bijna hetzelfde als wat er nu speelt in de taxiwereld.

Mvgr Michel WaZ


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 11:23 
wat een lulkoek, ik mag onderdelen verkopen, ik geef gewoon het 1 en ander op aan de belasting, dus niet zeuren .
als ik wagens restaureer, waar zou ik anders mijn onderdelen moeten halen?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 11:25 
Ben:
"men zou beter kunnen regelen dat er betere plaatsen zijn waar je je olie enz kan wegbrengen, hier kan je eens in de maand wat naar een vrachtwagentje brengen die ergens in het dorp staat geparkeerd. " en dat in een plaats met de grootste 101 dichtheid van nederland? Das wel erg weinig.
Hier in terheijden kan ik 6 dagen in de week terecht, gratis ouwe olie, spuitbussen, remvloeistof, accu's e.d. wegbrengen
Alleen het grof vuil is duur.
J.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 12:46 
sjeroens Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ben:
> "men zou beter kunnen regelen dat er betere
> plaatsen zijn waar je je olie enz kan wegbrengen,
> hier kan je eens in de maand wat naar een
> vrachtwagentje brengen die ergens in het dorp
> staat geparkeerd. " en dat in een plaats met de
> grootste 101 dichtheid van nederland? Das wel erg
> weinig.
> Hier in terheijden kan ik 6 dagen in de week
> terecht, gratis ouwe olie, spuitbussen,
> remvloeistof, accu's e.d. wegbrengen
> Alleen het grof vuil is duur.
> J.

Als je nog eens in de buurt bent, zal ik wat olie voor je klaar zetten grinning smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 13:12 
Moet je niet net als ik je garage in één keer opruimen na 15 jaar olie-verversen van motoren en auto's, dan denken ze meteen dat je een bedrijf hebt/had.

Mocht wel vijf keer vijf liter per dag wegbrengen hahahaha, maar goed, heeft me, behalve een paar €uro heen en weer rijden niets gekost.

Overigens ook een oude motor verleden jaar nog zelf "gesloopt" en papieren ingeleverd.

Jammer dat dat met mijn ouwe La Ro niet meer kan, dan maar alleen het chassis wegbrengen naar een officiële sloper en papieren inleveren.

G-J.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 13:47 
Volgens de site van de RDW mag je onder bepaalde voorwaarden nog steeds zelf slopen.

[www.rdw.nl]

Staat ook al ergens bovenaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/04/2015 11:48 door Frans Bonnes.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 23:26 
Duss... wat is er nou precies veranderd?
Of mocht je voorheen ook nieuwere auto's slopen?
Heb volgens mij nog nooit jongere auto's weggedaan, als ik er mee klaar ben zijn ze toch meestal meer dan 15 :-)

Erik750SF
109 stationwagon 6-cilinder 1979
It isn't yours, till you fixed it.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2015, 18:52 
Als men van de miljeuvereniging eens wist wat de vorige bewoners allemaal al in de grond hebben gedrukt hier, daar kunnen die 10l olie per jaar ook best nog wel bij.
Ben bij de bouw van mijn garage echt vanalles tegengekomen op de 1e meter diepte. Varierend van varkensbotten, asbestplaten tot motorblokken. Dat zal er vast ook allemaal niet miljeuvriendelijk in verstopt zijn.

Maar goed tegenwoordig mag dat allemaal niet meer. Dus gaat t kannetje netjes met de miljeu-auto mee die hier iedere twee weken voorbijraast.

Als je geen bedrijf hebt en geen commercieel belang hebt bij het slopen van een auto, mag je dat gewoon doen. In ons geval is het zelfs recyclen bij de bron grinning smiley. Het mag alleen niet in het zicht van de straat.
En anders is het een gestrand project dat je in onderdelen wilt verkopen. Of mag dat ook al niet meer in Neederland?

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 120 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.