Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu wo 01 mei 2024, 05:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 23:32 
Is het altijd nodig om de standaard radius armen van een defender te vervangen voor een geupgrade versie bij 2"inch lift ?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 23:48 
Nee niet altijd nodig, 90% van de Defenders die ik zie met 2" lift hebben deze radius armen er niet onder zitten.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 23:57 
Bedankt voor de reactie Bart ga ik het eerst zonder proberen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 00:01 
Verstelbare panhardstang is wel aan te bevelen omdat de as onder een iets andere hoek komt te staan, andere meningen betreft de radiusarms komen vanzelf wel hier.....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 00:11 
Er zijn nu ook fusee bollen die een correctie geven. Hier door blijft je diff iets meer in lijn met de propshaft. Ja is van brittpart maar heb begrepen dat de kwaliteit hiervan best goed is.

Groet Jan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 00:38 
Iemand heeft het eens voor mij uitgerekend en het is maar een paar millimeter wat de panhardstang langer zou moeten worden.
Dit naar aanleiding van zijn bezoek aan een zaak in Engeland (ik dacht Devon) en de man achter de balie vertelde dat de verstelbare stang, volgens hem, één van de meest overbodige accessoires was.
Staat wel mooi smiling smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 00:42 
Het beïnvloed zeker het weggedrag.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 10:20 
hoi
eerst eens even wat is 2"lift
ja ik weet het, de carroserie hoger tov de assen, dus met hogere veren of blokjes.

maar sommigen dus ik ook hebben voor havy veren en een lier en bumper en 2 " langere schokbrekers, dit is dus geen lift, want de auto heeft bij normaal rijden weer de zelfde hoogte. maar men noemt het wel 2"lift.

in bijde gevallen zeker voor aan de kant v d bak, moet je bij totaal uitslag je x kontrolleren met bijv een stukje papier of er nog speling is, geheid dat dit niet aanwezig is, ( met slijpschijf 1 a 2 mm speling crieeren) doe je dat niet is na 2x tereinrijden je x stuk)

bij een echte lift verander je je fussebollen ( caster of in nl naloop geloof ik heet dit) maar denk aan een zwenk wieltje dat altijd volgt,Positief caster zorgt voor het "zelfcentrerend effect" wat voor de rechtuitstabiliteit zorgt.
Net als bij de voorwieltjes van een winkelwagen. .

dit verander je dus en kan je rijgedrag beinvloeden, in hoevere dit resultaat negatief is???

gr pascal


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 10:27 
gevonden op internet.

Om ervoor te zorgen dat een auto een rechte lijn blijft rijden wanneer er niet in een bocht gestuurd wordt, moet de stuurinrichting een zelfcentrerende werking hebben.

Dit wordt bereikt door ervoor te zorgen dat het raakvlak van het wiel met de weg achter de plaats waar de hartlijn van de fusee denkbeeldig het wegoppervlak snijdt.

In dit geval spreken we van een positief Caster. Is het Caster neutraal, d.w.z. 0°, dan wordt e.e.a. moeilijk bestuurbaar. Het wiel wil dan om zijn eigen verticale as rond gaan draaien. Is het Caster positief dan is onze auto moeilijk bestuurbaar, omdat de wielen in principe een eigen leven gaan leiden en er constant gecorrigeerd moet worden.

dus als je bij rechtuitrijden op bijv snelweg een zwabberende stuur gedrag krijgt weet je waar je het moet zoeken.

gr pascal


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 14:31 
Met deze lift bedoel ik idd heavy duty shocks en springs met 2inch verhoging daar zijn dus geen extras bij nodig aanpassingen aan de auto?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 14:58 
Hallo ik heb ook een verhoging van 2 inch op mijn auto,
Heb eerst zonder geprobeerd maat toen kon ik een setje orginele gebogen kopen en dat heb ik toen er op gezet.
Sturen gaat wel merkbaar lichter bij mij( heb wel hele brede banden 305)
Je moet dan wel ook een propshaft met dubbele koppeling hebben(als je het goed wil doen).



En zo is een landrover bijna nooit klaar haha


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 17:42 
Vincent110 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sturen gaat wel merkbaar lichter bij mij( heb wel
> hele brede banden 305)

Sorry, maar dat is dus in tegenspraak met elkaar, doordat je de as weer meer "onderuit" zet gaat de wagen juist zwaarder sturen.

Doordat de as vanwege de verhoging en zonder correctie meer richting de 0 graden komt gaat de wagen juist veel te licht sturen waardoor je klapperen in je stuur kan krijgen.

G-J.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 21:38 
3 graden correctie is precies wat je nodig hebt bij een 2'' verhoging om de originele castor hoek weer terug op fabrieks spec te krijgen.

Die 3 graden correctie is niet beslist noodzakelijk bij 2'' verhoging.
Dat wil zeggen de auto stuurt zonder correctie nog steeds behoorlijk. Ik heb jaren zo gereden.

Maar doe je het wel dan gaat de auto veel beter sturen!!!

Wil je graag een beter sturende Defender, dan zou ik het zelfs bij standaard hoogte of een 1'' verhoging willen aanraden.
De castor hoek wordt dan 5-6 graden en wat groter dan de fabrieks spec. De besturing zal iets zwaarder worden maar komt ook veel sneller en netjes gedempt terug in rechtuitstand. Mijn ervaring is dat de auto veel makkelijker rechtuit loopt, ook op onverhard.

Ik heb op mijn Puma de Britpart bollen met 3 graden correctie.
En heb op een 110 V8 de gebogen radiusarms.
Het effect is hetzelfde maar de oplossing met de gecorrigeerde bollen is eigenlijk wat eleganter.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 22:32 
Denk ook even aan de remleidingen . Die kunnen net wat kort worden bij een 2 inch. verhoging.

groet,

menno Lieuwens
defender td5


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 115 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.