Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu wo 01 mei 2024, 11:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 11:20 
Hallo allemaal,
Mijn Santana 109 uit 1984 (nu op benzine, origineel diesel) rijdt sinds kort ineens niet meer op 2WD. Als ik de gele knop indruk en de auto in de hoge gearing zet (rood naar voren) kan ik nog wel rijden, als de gele omhoog staat en de rode naar voren blijft de auto gewoon stilstaan. Ik hoor verder niks aparts. Ook in lage gearing (rood naar achteren) kan ik gewoon rijden.
Wat zou het meest waarschijnlijke zijn, de achterste cadan kapot, of een aandrijfas in de achteras kapot, of nog iets anders? Waar kan ik het beste beginnen te zoeken?
De versnellingsbak en aandrijving zijn allemaal nog van de dieselmotor. (Eigenlijk is alleen de cilinderkop vervangen, de dieselpomp door een ontsteking en de spruitstukken en carburateur en de tankinhoud)

Henk van Dongen, Santana 109 Diesel (omgekeurd naar Benzine :-) Especial 1984 en Peugeot 504 V6 Cabriolet 1975


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 11:43 
Hallo
Eerste wat in me opkomt is een gebroken steekas
Wat gebeurt er als je hem op zijn handrem zet op 2 wd? kan je hem dan van zijn plek duwen? zoja achteras probleem


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 11:47 
Dat zal ik vanavond even proberen. Hij staat nu op 4WD in hoge gearing, op de handrem op een oplopende inrit en blijft staan, maar ik ben niet thuis en kan dat nu dus niet proberen.

Henk van Dongen, Santana 109 Diesel (omgekeurd naar Benzine :-) Especial 1984 en Peugeot 504 V6 Cabriolet 1975


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 19:26 
In de versnelling zetten en kijken of je cardanas naar achter ook rond draaid. Zoja, steekas of diff in achteras stuk. Kan ook nog een versleten meenemer zijn.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 85 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.