Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu wo 01 mei 2024, 04:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: motor wissel vm diesel
BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2015, 20:00 
hallo
heeft iemand de ervaring met het plaatsen van een vm diesel uit een rrc in een serie 2a met behoud van de originele versnelling, s bak van de serie 2a
gr henk


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 maart 2015, 13:06 
Geen idee, ik denk dat ook niemand op dat idee komt om dat te doen. De VM diesel is zo ongeveer de slechtste diesel die ik ken.

Gr Bart


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 maart 2015, 16:15 
Werd in Frankrijk wel eens gedaan in het verleden omdat er hier veel VM diesels beschikbaar zijn doordat de Range Rovers er omheen opgelost zijn.. Geen daverend succes. De VM in een Land Rover is geen fijne combinatie - heb er eentje gehad in een SD1 en dat was een heerlijke auto..

Een 2.5 N/A is een uitstekende motor voor een SWB Series - wij gaan v.d. Winter een 200 Tdi herbouwen die in een Series Hybrid gaat.

Je kan de vraag stellen op het Series II forum - die hebben het vrijwel allemaal wel een keertje gezien..

Succes.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 maart 2015, 20:49 
De VM is misschien alleen geschikt voor een boot (mits juist ingebouwd) of een aggregaat,maar niet voor in een auto.Ze zaten ook enige tijd in Jeep Wrangler ,was ook al geen succes. Vr gr Henk B.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 maart 2015, 21:26 
Dat is toch die motor met 4 aparte cilinderkoppen? En die alle 4 apart kunnen scheuren? Had begrepen dat deze motoren alleen bij niet te zware belasting heel blijven. Niet geschikt voor 4x4 dus.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 19:31 
Vm is een italiaanse trekker motor. Volgens mij afkomstig van cararo


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 22:52 
Blijft ie in die trekker wel heel?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 22:59 
Ik heb ooit een RRC gehad met een kapotte 2.5 VM, in Engeland een vrijwel nieuwe 2.8 kunnen kopen uit een schade-Wrangler (2.8 cdi geloof ik), ik heb toen alle appendages zoals inspuitpomp, beugels etc etc overgezet en in de RRC ingebouwd. Liep als een speer! Maar auto is uit het zicht verdwenen. Maar verder heb ik niks met de VM's, gaan snel kapot. In de Chrysler Voyager hebben ze ook een slechte reputatie.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 22:59 
Mrah Schreef:
-------------------------------------------------------
> Blijft ie in die trekker wel heel?

Alleen als je er niet mee rijd tongue sticking out smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 23:29 
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb ooit een RRC gehad met een kapotte 2.5 VM,
> in Engeland een vrijwel nieuwe 2.8 kunnen kopen
> uit een schade-Wrangler (2.8 cdi geloof ik), ik
> heb toen alle appendages zoals inspuitpomp,
> beugels etc etc overgezet en in de RRC ingebouwd.
> Liep als een speer! Maar auto is uit het zicht
> verdwenen. Maar verder heb ik niks met de VM's,
> gaan snel kapot. In de Chrysler Voyager hebben ze
> ook een slechte reputatie.

de 2.5 en de 2.8 crd van VM met commonrail die in de Chrysler Voyager zit/zat zijn toch heel andere motoren? Deze motoren zijn best goed maar helaas gaan verstuivers weer gauw stuk en is het vervangen van b.v. de waterpomp niet leuk om te doen.

Deze motoren passen toch niet in de RRC of is de adapterplaat van de oude VM hetzelfde als de nieuwere crd?



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/04/2015 21:31 door Mrah.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 23:47 
Volgens het motornummer was het een 2.8, alle delen heb ik over kunnen zetten, misschien was het een ouder blok, heb het op pallet opgehaald.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 09:41 
Waarom monteer je niet een Mercedes diesel? Oerdegelijk en blijft wel heel. Daarnaast prima power. Ik heb eventueel nog wel een conversieplaat voor een OM615 blok liggen maar past op veel meer mercedes motoren.

Cheers Bowy




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 103 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.