Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu wo 01 mei 2024, 06:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2015, 00:18 
Dag,

wij zijn bezig een vakantie naar Nambie voor te bereiden, lekker van de zomer naar de woestijn, kust en ook de safari tour met een gehuurde 4x4. We maken gebruik van een reisregelaar en die hebben in hun brochures de keus tussen een Land Rover Defender en nog wat andere spullen. Uiteraard heb ik om de Defender gevraagd, maar dat blijkt niet meer te kunnen. Als reden wordt de onbetrouwbaarheid opgegeven:

I have to disappoint you on the Landrover Defenders. The cars turned out quite unreliable and were a lot of their planned rental periods in the workshop. This disappointed a lot of travellers that booked this actual car but in the end had to receive a replacement car (usually Toyota Landcruiser).
The Landrover Defender gave a lot of technical problems related to the electronic wiring (all 5 cars actually), like alarms that could not be switched of, aircons not working, shortage in the electrical circuit causing danger for fire, etc. There was no guarantee anymore for people who booked a Landrover to get also one.


Is dit niet bizar, de enige echte redt het niet in de omstandigheden waar die voor gebouwd is? Jammer dat we het op zo een mooie reis met de concurrent moeten doen, want het is te duur om onze eigen auto naar Namibie te verschepen.

Groet,,
Albert



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/03/2015 22:17 door Chameau.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2015, 00:41 
Misschien moet je je afvragen hoe echt het hier over een landrover gaat, airco en alarm.

Volgens mij niet standaard in de meeste waar wij hier mee rijden, wel in de nieuwere.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2015, 09:00 
Jammer dat jullie naar Namibië op vakantie gaan. Dat land is zo corrupt als wat en verkoopt zijn wildlife aan rijke Amerikaanse trophy hunters om de woestijn olifant, zwarte neushoorn ( bijna uit gestorven ) af te knallen ! Just for fun !
Dan de zeehondenpups op de stranden, die worden bij 10.000en op de stranden afgemaakt !
Kijk een op Google en tik eens ' canned hunting ' in , farms die aan ' cubpetting ' doen en zodra de leeuw groot is komt er zo,n trophy hunter in een omheind stuk grond en het is noem weren leeuw, tijger,panter af geknald. Ja Namibië doet er vrolijk aan mee.

Misschien moet je je eens achter je oren krabben en je verdiepen in de Namibië . Ik kan je niks verbieden, maar ik besteed er geen euro aan dat land.

Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2015, 09:16 
Albert, was afgelopen september in Rwanda. Daar was bijna geen defender te zien. Alleen maar landkruisers
waarschijnlijk vinden afrikanen het sleutelen aan Land rovers niet zo leuk als wij


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2015, 09:46 
landrover is vaak ziek maar overlijd zelden.

bij huur is dat een grote irritatie

gr pascal


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2015, 10:11 
Ik ben een x aantal jaren geleden in Burundi en Rwanda geweest, maar dat wat Antee aangeeft klopt, maar dat heeft er ook mee te maken dat Toyota heel sterk vertegenwoordigd is in Afrika.
Toyota is het grootste automerk van de wereld en is zeker op dat soort landen veel sterker als hier.

Ik heb toen bij een familielid gewerkt die het importeur schap van Mitshubitschi en Peugot had, maar nooit aan de aantallen kwam die Toyota daar verkocht.
Met de genocide is hij gesopt met het importeren van auto's.
Maar zeker in landen als Burundi en Rwanda kwam je bijna geen landrovers tegen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2015, 14:41 
Als goed alternatief kan je een auto in Cape Town huren en in een half dagje naar Namibie rijden!
Dan zie je ook nog een mooi stuk van Zuiddafrika en het zuiden van Namibie is ook erg mooi.
Ik denk dat het ticket en de autohuur nog wel eens goedkoper kan uitpakken.

Wij hebben een paar jaar geleden een 110 gehuurd bij dit bedrijf:
[explorersafaris.co.za]
De auto was perfect en de uitrusting was goed doordacht. En de eigenaar is een landrover liefhebber.
Ze hebben landrover Pumas 110 en ook 130.

Mensen die niets met auto's hebben (zoals de meeste verhuur bedrijven) kunnen maar beter in een Toyota gaan rijden.
Met een Landrover heb je altijd wel een paar kleine dingetjes.
De liefhebber lost dat meteen op en stoort zich er verder niet aan. Maar als je dat niet wilt of kunt dan moet je een Toyota 70-series nemen met een diesel uit de oertijd en een verbruik van 1:7.

Mijn Puma doet het in Kenia prima en de omstandigheden zijn hier gemiddeld een stuk extremer dan in Namibie.

Verder is de service van Landrover in Afrika gemiddeld heel erg slecht. Dat speelt ook mee bij de reputatie.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2015, 23:18 
maar je huurt natuurlijk niet voor veel geld een auto om er vervolgens 3 dagen onder te liggen sleutelen. Je gaat natuurlijk met vakantie omdat je al een jaar thuis heb lopen sleutelensmileys with beer


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2015, 00:15 
Dank voor de vele inzichten en tips. Sleutelen vind ik niet erg, maar het is voornamelijk de electronica die niet robuust is, en je zou zeggen dat die juist het minste te lijden heeft.

Wat betreft de corruptie (Michel) dat is jammer om dat te horen, ik wist het niet. Maar dat wij geen corruptie is niet het geval, in West Europe heet het alleen anders ("projectoverschrijding" of zo).


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2015, 14:57 
Anders neem eens contact op met Bushland safaris website
Nederlandse eigenaar en trotse bezitter van drie 110 defenders ter plaatse.
Deze kan je vast wel verder helpen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2015, 18:44 
Lekker genuanceerd......
Welk land vind je wel oké om op vakantie te gaan?

Namibië is echt niet erger dan een willekeurig Afrikaans land.
Maar ze snappen PvdD standpunten niet zo goed. Dat doe ik zelf overigens ook niet.
Persoonlijk slechte ervaringen die je algemeen verklaart?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2015, 10:27 
Idd, daar heb je een punt. Ik wens je alle wijsheid toe in jou beslissing nu je kennis hebt van mijn vorige prik.

Mvgr Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2015, 19:11 
Ik kan de waarheid niet mooier maken en daarom zie je mij niet in landen die voor het ego van zo,n domme trophy hunter hun wildlife laat afschieten. Weleens gegoogeld op bow hunting..........?

Mvgr Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2015, 15:29 
Beste Albert,

Gefeliciteerd met je voorgenomen vakantie in Namibië, een geweldig mooi en veilig land.
Vorig jaar (2014) hebben een vriend en ik meer dan 6000 km. in dit mooie land rond gereden.
Globaal: Van Windhoek naar Swakopmund, via Walvis bay naar Solitaire, Sosus Vlei (heel mooi) door de Namib woestijn (een beetje afzien (600 km.) naar Luderitz. Via Keetmanshoop, Mariental, Windhoek, Omaruru naar Halali in het Etosha Nat. Park.
Terug via Khoriax, Toro Bay, Skeleton Coast Park (geweldig mooie zoutweg) via Swakopmund weer naar Windhoek.

De complete reis beschrijving kan ik je eventueel mailen.

De bedoeling is om dit jaar weer in november naar Namibië te gaan.

Land Rover "minder" geschikt.

Ik rij sinds 1985, dus al 30 jaar (nieuw gekocht) in een LR 110 diesel, weet er dus wel e.e.a. van af.
Toch heb ik (heel) veel technische problemen gehad, ondanks 99% weg kilometers.

In Namibië wordt over het algemeen hard gereden over rotsen, kuilen enz, dus de auto moet echt goed zijn.

Wij reden in een Toyota Hilux Pickup, 3 liter, 4 cylinder, een hele krachtige rustige motor.
Twee reserve wielen, en 160 liter diesel in 2 tanks.
We hebben géén pech gehad, géén lekke banden en géén ml. olie of water verbruik.
Dit zegt toch wel iets over de kwaliteit van de auto.

Wil je meer info, adressen enz, dan hoor ik het wel.

Alvast een hele mooie vakantie toegewenst.

Met vriendelijke groet,

Gerad J. Ruiter.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 00:12 
Hoi Gerad,

mooie beschrijving.
We hebben ook de Hilux aangeboden gekregen, en die is je dus goed bevallen. Is een upgrade naar een Landcruiser nodig of aan te raden?


(Sorry voor de meelezers, het is even niet anders, maar dit is toch echt een onderonsje tussen twee Defender rijders).


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 03:05 
Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat zo'n reisorganisatie geen defender aanbiedt. Toen ik mijn eerste kocht, ging ik uit van de robuustheid, de uitstraling en de "goede naam" van landrover. Na heel, heel veel ellende en reparaties, zakte die door zijn totaal weggerot chassis. Nu ik mijn tweede defender heb, kan ik constateren dat ik geen pech had met de eerste, zoals ik dacht. Deze is minstens zo storingsgevoelig: koppeling, versnellingsbak, tussenbak, kruiskoppelingen, swiffels, lagers, rubbers, eindeloze lekkages van olie en water, de radiateur....ik kan nog wel even doorgaan en bijna alles is nu wel gereviseerd of vernieuwd. Ik heb het afgelopen jaar 3x een nieuw stuurhuis gemonteerd omdat de andere gingen lekken....Handen vol geld heeft het gekost en als ik nu zware terreinritten zou maken..... dan zou ik het me nog voor kunnen stellen dat er het nodige stuk gaat maar eerlijk gezegd durf ik dat niet eens want ik ben bang voor de schade, ellende en kosten die dat met zich mee zou kunnen brengen en dus rijd ik maar op nette asfaltwegen en ben na elke rit blij dat er niks kapot is gegaan. Toch ben ik gehecht aan die defender van me, maar eigenlijk is het gekkenwerk, toch?
E. Mulder


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 05:37 
[blogs.scientificamerican.com]

[www.deserthuntnamibia.com]

RRC '86 V8



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/04/2015 03:39 door Michel WaZ.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 00:12 
Beste Chameau,

Een upgrade naar een Land Cruiser is mijnsinziens niet nodig gezien onze ervaringen, de auto is ook nog eens comfortabel.
Nog een tip: Moet je tanken dan wordt dat in principe voor je gedaan waarbij ook de olie wordt gecontroleerd.
Je moet de motorkap openen. Dit (olie pijl controleren) hebben wij altijd geweigerd, op een rustig moment zelf controleren is het beste. Zoals ik geschreven heb is er op die 6000 km. geen ml bijgevuld.

N.a.v. het verhaal van Everhard: Een Land Rover is best een mooie auto (emotioneel) anders had ik hem allang weggedaan (30 jaar in bezit), maar voor het echte werk heb je een andere (betere) kwaliteit nodig.

Namibië is aan de ene kant een heel veilig land om in te verblijven maar aan de andere kant één van de onveiligste (verkeer) landen ter wereld.
Omdat er zo weinig verkeer is wordt er ook heel hard gereden.

Je zult ook regelmatig roadblocks tegen komen waar de politie controleert op stropen van dieren.
Hun dieren en de natuur zijn voor de Namibiërs heel belangrijk.

Met een hartelijke groet,

G.J.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 122 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.