Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu wo 01 mei 2024, 07:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 maart 2015, 20:36 
Waarschijnlijk al vele discussies over geweest maar kon het antwoord wat ik zoek niet echt terugvinden...

Mijn RRC V8 heeft momenteel HD vering achter en "normale" vering aan de voorzijde (voor zover ik kan beoordelen). Zodanig hangt ie niet direct op z'n gat als er een zware aanhangwagen achter hangt, maar zonder aanhanger leunt de auto een klein beetje voorover. Ziet er op zich stoer uit maar ik wil 'm eigenlijk mooi recht hebben staan. Dus voor ook HD veren (HD veren zonder verhoging!)

Een V8 blok is lichter dan een diesel. Iemand ervaringen met front HD vering en een V8? Rijdt het plezierig en geeft het een betere stabiliteit? Of is het hotse knots? tongue sticking out smiley
Ook nog voorkeuren voor merk? Monroe's?. Ook meteen de schokbrekers vervangen?

Gr.

Stefan

RRC Vogue SE 3.9 EFI '90





2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/04/2015 07:57 door Stefan.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Voorvering V8 RRC
BerichtGeplaatst: di 17 maart 2015, 11:52 
hallo Stefan
Ik had onder mijn RRC V8 voor en achter hd veren van paddock
maar stond niet mooi, voorkant stond net iets hoger dan achter en met een beetje gewicht achterin zag heter helemaal niet meer uit.

Bij mijn disco1 300tdi{grijskenteken} daar in tegen gooide ik zo 500kg achterin zonder dat die raar achterover ging hangen
misschien dat dat een idee is om eronder te gooien{ Ik heb ze over na demontage van de disco}


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Voorvering V8 RRC
BerichtGeplaatst: di 17 maart 2015, 15:43 
Bij iedere RRC diesel of Disco diesel is het makkelijk om veren te kiezen, ik gebruik ook vaak de HD veren rondom, maar bij een V8 is dat een ander verhaal. Daarbij is het lastig om goede voorveren te kiezen. Ik zat te denken aan veren van een 110 V8?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Voorvering V8 RRC
BerichtGeplaatst: di 17 maart 2015, 16:56 
Dank voor de reacties.

Vooralsnog laat ik maar even voor wat het is. Vering bestellen/overnemen waarvan ik niet weet of het functioneert is gokken. Een maat van me heeft ook een RRC V8 welke mooi op z'n pootjes staat en prima veert. Ik zou daar 's kunnen informeren.
Ik hou jullie op de hoogte.

Gr.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Voorvering V8 RRC
BerichtGeplaatst: di 17 maart 2015, 17:44 
[www.red90.ca]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Voorvering V8 RRC
BerichtGeplaatst: di 17 maart 2015, 20:11 
Ik heb nog wel een setje 300TDI disco veren liggen voor weinig.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Voorvering V8 RRC
BerichtGeplaatst: di 17 maart 2015, 20:32 
Gaat niet op een V8. Dan gaan de koplampen van de RRC de sterren verlichten. Been there, done that, since 15 years.....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Voorvering V8 RRC
BerichtGeplaatst: di 17 maart 2015, 20:34 
Stefan, hier liggen nog allerlei veren die je zo mag hebben, (als vaste klant;-)) maar wat het is en hoe goed het is????? Effe proberen is wel wat werk, daarom ben ik er nooit zo'n voorstander van. Of je wilt ze zelf proberen....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Voorvering V8 RRC
BerichtGeplaatst: di 17 maart 2015, 22:43 
Hoi Bart, Victor,

Dank je voor de link en aanbieding, bespreken we vrijdag wel even. Het is niet dat ik er momenteel niet mee kan rijden ofzo, het is meer een esthetische kwestie eye rolling smiley. Als ik ze vervang ga ik idd liever voor nieuwe.

Nu even heel theoretisch..... smiling bouncing smiley

Volgens red90 is de standaard voor-vering van een RRC V8 Petrol 16,44 inch = 41,76 cm hoog. Volgens red90 kan deze veer 133 lb/inch hebben, wat neerkomt op een druksterkte van 23,6 kg / cm. Per c.a. 25 kg zakt de vering dus 1 cm door. Een Old Man EMU Heavy Duty veer (751) voor een RRC V8 heeft een lengte van 38,86 cm. Dit is bijna 3 cm korter dan de originele. Echter zakt deze veer "pas" bij ca 41 kg 1 cm door.

Stel dat een voor-veer 300kg? (correct me if I'am wrong..) belasting voor z'n kiezen krijgt in rust toestand. Een normale veer zakt dan 12 cm door. Een HD veer zakt 7,3 cm door. De HD veer zal dan dus 12 - 7,3 - 3 = 1,7 cm hoger staan dan de normale veer. Het lijkt me te berekenen, of het in praktijk zo werkt....confused smiley.

Is er ergens bekend hoeveel kgs opgevangen wordt door de voor- en achtervering? Zowel voor een diesel als voor een V8.

Als er behoefte aan is zou ik er een "Excelletje" van kunnen maken en hier posten. Zodoende kan iedereen zelf het gewicht invullen en zien hoeveel een bepaald type veer doorbuigt....

Gr.

Stefan

RRC Vogue SE 3.9 EFI '90





3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/03/2015 20:44 door Stefan.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Voorvering V8 RRC
BerichtGeplaatst: wo 18 maart 2015, 11:28 
Zoals altijd met een dergelijke vraag is mijn suggestie om de auto te wegen.

In zijn geheel en dan per as.

Weet je waar je over praat en kunnen veren & schokdempers gericht gezocht worden.

Voorkomt "proberen en opnieuw proberen.."

Succes.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Voorvering V8 RRC
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2015, 09:37 
Inderdaad, dat lijkt de enige correcte oplossing.... Maar ik heb een weegschaal die gaat tot 125 kg...denk ik... spinning smiley sticking its tongue out

Gr.

Stefan



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/03/2015 07:38 door Stefan.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Voorvering V8 RRC
BerichtGeplaatst: zo 05 apr 2015, 09:54 
Ja hoor, we zijn eruit.grinning smiley. Ik leg 't daarom maar even vast.

Let wel, aan de voorzijde heb ik een extra accu en bullbar, samen goed voor ca. 50 kg extra.

Aan de achterzijde police spec veren. De voorveren NRC9446 links en NRC9447 rechts. (Defender 90 veren met ND specificaties). Hierdoor wordt ie voor iets gelift maar staat de neus niet omhoog. De achterzijde blijft dus net iets hoger wat de sportieve looks behoudt. Ik probeer vandaag nog een foto te posten. Verder rijdt ie prima (lekker strak)

Alle credits voor Bart van Dessel die veel tijd en moeite heeft genomen om mee te denken voor een prima oplossing.thumbs up

Gr.

Stefan

RRC Vogue SE 3.9 EFI '90





2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/04/2015 08:04 door Stefan.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 apr 2015, 19:30 
En dit is het resultaat:




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 apr 2015, 16:08 
Mooi hoor, eindelijk een RRC met een "normale" stance waardoor het niet lijkt alsof er 10 mud aardappels achterin ligt.

Zo zie je maar, met een beetje moeite kan het wel.

thumbs up

G-J.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 98 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.