Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 22:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: cataloguswaarde RRC 1983
BerichtGeplaatst: di 17 feb 2015, 22:35 
Ik moet voor mijn bedrijf i.v.m. btw correctie privé gebruik van de RRC bestelauto, de cataloguswaarde van mijn RRC 4 deurs bouwjaar 1983 weten.

Op de RDW site wordt bij het invoeren van het kenteken aangegeven dat cataloguswaarde onbekend is.

Nu kan ik in mijn administratie als cataloguswaarde wel 0 euro invoeren maar gaat denk ik niet geaccepteerd worden. Misschien ook wel. Ambtenaren hebben immers als motto: wat je niet kunt zien kun je niet controleren. Dit heb ik al vaak genoeg meegemaakt bij apk keuringen. Dus dat zou nog best goed kunnen komen.

Ik heb in ieder geval overal gezocht maar nergens iets kunnen vinden ook niet op autoweek.nl e.d. Die gaat maar tot bouwjaar 1989 terug.

Overigens denk ik dat het lastig gaat worden want de auto is ooit geïmporteerd uit Belgie en ik kan niet achterhalen wat voor uitvoering het oorspronkelijk is geweest.

Er staat nu wel 4 deurs op kenteken en 93 kw vermogen, 8 cilinders en automatic transmissie op kenteken bewijs. Het chassisnr. bestaat trouwens maar uit totaal 6 cijfers zonder letters....maar of hij oorspronkelijk in deze uitvoering is geleverd????

iemand enig idee en waar catalogusprijs RRC in Nederland bouwjaar 1983 terug is te vinden? Al is het maar van de meest basic uitvoering van destijds.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/02/2015 22:10 door Mrah.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2015, 01:53 
Op deze site staat wat info weliswaar in £ , maar dan heb je een indicatie.
En hier wat dagwaardes voor de MRB wijziging;

[www.gummen.org]


Groet Michel WaZ

RRC '86 V8



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/02/2015 23:56 door Michel WaZ.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2015, 07:39 
Kan info op die site niet plaatsen. Mijn vraag was de catalogusprijs oftewel nieuwprijs destijds bij de dealer en niet wat ie nu nog waard is.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2015, 08:07 
Sorry, was dit linkje vergeten,

[www.range-rover-classic.com]

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2015, 09:13 
Ik heb mijn 110 "ingebracht" op de zaak, 35% bijtelling over de economische waarde; die heb ik op €4000 gezet,
En gooi vervolgens zonder km's bij te houden alle bonnetjes in m'n administratie
Kijk gewoon wat een soortgelijke auto kost en hanteer die prijs


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2015, 11:58 
Het gaat om de btw correctie en niet om de bijtelling.

de bijtelling gaat over de economische waarde en die is inderdaad wat een gek er voor geeft heden ten dage en daar 35% van bij inkomen of winst optellen.

De btw correctie over het prive gebruik gaat over 2.7% of 1.5% over de catalogusprijs vandaar mijn vraag naar de nieuwprijs hier in Nederland. Prijs moet zijn inclusief alles en btw.

Engelse nieuwprijs heb ik niks aan, maar wel bedankt voor alle info tot nu toe!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2015, 12:33 
Zal vanavond eens kijken; heb nog oude knac boeken


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2015, 14:01 
Heeft iemand niet een jaargang Autovisie of een Autovisie jaarboek van 1983?
Daar staat dat altijd in.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2015, 14:14 
Autovisie jaarboek staat bij de prijzen voor 4x4 auto's en ander exclusief spul: alleen op aanvraag....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2015, 14:20 
Hier staat je antwoord.

[www.autowereld.nl]

En misschien heb je hier meer aan, kan je zelf kiezen.

[www.autowereld.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/02/2015 12:23 door Frans Bonnes.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2015, 20:02 
net "alle Auto's "KNAC autojaarboek 1984 bekeken...
en prijzen zijn:
RR aut. 2 deurs: 77,200 gulden,
5 bak 69,600 guldens
5 bak 4 deurs: 86,500
aut. 4 deurs : 94,200

alle incl btw



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/02/2015 18:03 door sjorsboomschors/aka/PP.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2015, 22:20 
Bedankt! ik weet genoeg inmiddels.

wel gigantische dure auto vroeger zeg! En nu geen drol meer waard...ondanks dat ie rijdt als een nieuwe!

Nu ja, er is eigenlijk niet veel veranderd. Nieuwe laro's kosten nu nog steeds een half huis...


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2015, 22:57 
in NL.... een 110 ruim een ton, stomme BPM,.. in UK nog niet eens de helftspinning smiley sticking its tongue outeye rolling smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 feb 2015, 00:23 
sjorsboomschors/aka/PP Schreef:
-------------------------------------------------------
> in NL.... een 110 ruim een ton, stomme BPM,.. in
> UK nog niet eens de helftspinning smiley sticking its tongue outeye rolling smiley

Verhuizen kost beddestro ... zo heette het vroeger.

Ga in de UK wonen ?
D'r zijn vast weer punten waar je op inlevert.
't Zou niks voor mij zijn, ik heb meer met het land waar Hollande geen succes is..

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 feb 2015, 00:39 
ach, ik heb de wereld redelijk gezien....beetje rondvaren , en schaam me soms om Hollander te zijn... ben meer wereldburger en heb "het geluk"om in NL geboren te zijn... ( al zijn m'n kids & vrouw zowel Nederlands, als UK-onderdanen en Nieuw Zeelands..grinning smiley)
ik verdien hier in A'dam m'n geld... en verder....one life....live itdrinking smileyspinning smiley sticking its tongue out


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 feb 2015, 10:40 
Stel, u heeft een gebruikte Youngtimer of Klassieker tot uw beschikking met een oorspronkelijk cataloguswaarde van € 50.000,-. Bij de aanschaf heeft u natuurlijk beduidend minder betaald. Er is geen BTW over de aanschafprijs geheven en dus ook niet teruggevorderd. De auto wordt privé gebruikt en er wordt geen kilometerregistratie bijgehouden. Het rekensommetje voor BTW correctie is dan als volgt: 1,5% x € 50.000,- = € 750,-.
Dit bedrag moet u jaarlijks als te betalen BTW in uw administratie opvoeren als BTW-correctie voor privégebruik van de auto van de zaak.

Werkelijk gebruik

De forfaitaire regeling is bedoeld om de administratieve lastendruk te verlichten. U als ondernemer bepaald natuurlijk zelf of u er al dan niet gebruik van wilt maken. Mocht u van mening zijn dat de forfaitaire regeling voor u onvoordelig is dan kunt er ervoor kiezen om de BTW-correctie op basis van werkelijk gebruik te berekenen. U moet dan het werkelijk genoten privévoordeel “aannemelijk” maken.
U dient hiervoor de werkelijk teruggevorderde BTW ten behoeve van het specifieke voertuig inzichtelijk te maken. Dit kan eenvoudig door in uw administratie een aparte regel aan te maken voor de BTW op de autokosten.
De belastingdienst gaat verder van de standaardregel uit dat 25% van de gereden kilometers zakelijk is en 75% privé. Woon-werk verkeer valt ook onder privé.
Als u van mening bent dat deze verhouding in uw specifieke geval anders ligt, dan moet u ook dit “aannemelijk” maken. Een sluitende kilometerregistratie is hiervoor de beste methode.

Voorbeeld:
Een Youngtimer met een economische waarde van € 10.000,- en een oorspronkelijke cataloguswaarde van € 50.000,- levert met de forfaitaire regeling een BTW-correctie op van € 750,- (1,5% x € 50.000.-).

Op basis van uw administratie kunt u echter aantonen dat u ongeveer € 795,- BTW op de autokosten terugvordert. Laten we er hier verder vanuit gaan dat 75% van de gereden kilometers voor privé bestemd zijn, dan krijgt u te maken met een BTW-correctie op basis van werkelijk gebruik van:
75% x € 795,- = € 596,25

Als u aannemelijk kunt maken dat niet 75% van de gereden kilometers voor privé bestemd is maar bijvoorbeeld 35%, dan krijgt u te maken met een BTW-correctie op basis van werkelijk gebruik van:
35% x € 795,- = € 278,25

Het kan dus interessant zijn om een sluitende administratie


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 124 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.