Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 16:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2015, 11:59 
Dag mensen.

Ik zit er over na te denken om een Range Rover Voque vanaf het bouwjaar 2005 aan te gaan schaffen. Het model met de nieuwere neus en de Jaguar motor.
Gewoon omdat ik het een prachtige auto vind, en hiervoor een Range Rover Vogue Autobiography van 2003 gehad heb met de 4.4 BMW motor.
Ik vind het model vanaf 2007/2008 nog net wat mooier van binnen, maar niet te betalen..

Waar mij het nu om gaat is welke technisch beter is.
Tuurlijk heeft de supercharged dik 100 pk meer, maar is dit blok ook goed?
De uitvoering van de Supercharged spreekt mij wel aan. Heeft net iets meer dan de "gewone" Vogue uitvoering.
Ik ben niet iemand die bij stoplichten vol gas weg vliegt, en met dik 200 km/h over de auto snelweg trapt, maar wel geregeld met een aanhanger met 2500 KG er op rijdt.
De 4.4 van BMW heb ik altijd zonder problemen gereden overigens.

Wie heeft zelf ervaring met dit type auto?
Werk er iemand bij een Land Rover dealer die b.v de supercharges met bosjes over de toonbank ziet gaan? ( ik noem maar wat.. winking smiley )

Dank!!

Leon


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2015, 13:29 
Heb zelf de versie met de 4.4 BMW motor, heb ook gekeken naar de 4.2 V8, maar besloten toch bij de BMW te blijven.
Ik heb alleen de mijne voorzien van een 2010 neus en 2010 achterlichten (past).

Let, net als bij de gewone range, op de staat van de automaat. Die willen nog wel eens defect gaan.
Verschil van de 2003-2005 modellen is dat je trouwens 1 versnelling meer hebt, 6, ipv 5.


Groeten, Ruud


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2015, 16:12 
Misschien de vraag eens op een ander forum stellen, misschien zijn daar meer mensen die in een MKIII rijden.



Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
Range rover P38 4.0 SE 2001
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)

Ben


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2015, 20:52 
Ik heb zelf tot voor kort in een Jaguar XJ8 4.2 gereden met dezelfde motor als in de Range en ik heb er geen problemen mee gehad. In de Jaguar liep de motor superzuinig 1 op 10 gemiddeld was goed te doen en dat is toch super voor zo'n dikke motor? Ik heb een LPG installatie ingebouwd en dat liep ook perfect, gemiddeld tussen de 1 op 8 en 1 op 9.
Stevig in de stad veel duurder trouwens, maar ik gebruikte de auto vooral op de lange afstand en ik rijd zelden sportief.

Een vriend van me rijdt al jaren in een supercharged 4.2 Jaguar, getuned tot ruim 600 PK en hij heeft er ook totaal geen probleem mee en beweert net zo zuinig te rijden dan die van mij.

Helaas heb ik mijn Jag verkocht toen ik vader van een tweeling werd, want de dubbele kinderwagen paste niet goed in de kofferbak. Inmiddels hoef ik die kinderwagen meestal niet mee te nemen dus had ik hem best kunnen houden. Al best spijt van de verkoop inmiddels.

Ik zit ook wel eens aan een RR te denken, maar vind de belasting en verbruik toch wel erg duur...


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 feb 2015, 11:14 
Ok. Bedankt voor de antwoorden.

Ruud: 2010 lampen en gril? Heb je er ook een plaatje van?

Ben: Heb ik ook gedaan, maar dat forum is lang niet zo actief als deze.. winking smiley

Paul: Dat zijn mooie getallen.. Maar ben bang dat een RRC geen 1:10 gaat halen.. winking smiley
600 pk is overigens ook niet normaal zeg.. wat is er allemaal aan gedaan om dit te bereiken, en heel te houden dan?

Leon


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 feb 2015, 12:50 
Ik geloof een andere pulley op de compressor en een andere mapping..


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 feb 2015, 00:29 
Hoi Leon,


Stuur me even een mailtje info *apestaartje* lemmens *streepje" engineering.nl dan stuur ik je foto's van mijn ombouw.
Afgezien van een heel kleine modificatie aan spatbord, hoef je verder niks aan te passen. Ik heb het destijds gewoon gebouwd op basis van originele Landrover onderdelen, inclusief werkende parkeesensoren aan de voorkant.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015, 11:07 
Done!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 106 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.