Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 19:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 feb 2015, 15:08 
Na 30 km merk ik dat mijn 10 inch remmen van de series 3 aanlopen, na controle bleek dat alle 4 de wielen 1 kant op te blokkeren, wiel en remtrommel er af, monteren, dan is de boel weer los, 2 maal remmen weer 1 kant vast, rem booster los gehaald hoohftrem cilinder komt gewoon terug.
Ik zoek een plaatje waarop ik kan zien hoe de remschoenen gemonteerd dienen te worden met draairichting van het wiel,
Tevens twijfel ik over de aansluitingen op de nieuwe hoohftrem cilinder.

Het betreft onze series 3 die na restoratie 30 km heeft gereden alles is vernieuwd.

Iemand goede tips.

Groet Jan.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 feb 2015, 16:28 
Hallo Jan,

wellicht heb je hier wat aan:
[www.expeditionlandrover.info]

Heb je ook gekeken of de schoenen goed in de trommels passen? de rondheid van zowel nieuwe remtrommels als remschoenen wil wel eens iets afwijken.
Heb je aftermarket of OEM onderdelen gebruikt?

groetjes, Fenna


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 feb 2015, 20:44 



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 feb 2015, 20:47 
Default Re: naffoking brakes !!!!


You are looking at the off-side (driver's side for a RH drive vehicle, brake backplate for either the front or rear axle.
NOTE the adjuster cam always faces the front of the vehicle, same for both sides of the vehicle.
(note this is the early S2 backplate with the shoe steady posts)
Last edited by Dippypud; 13th-November-2012 at 20:01.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2015, 18:26 
Ik had dergelijke klachten
Bleek de flexibele remslang van binnen dicht te zitten


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 feb 2015, 12:37 
Als alle 4 de wielen blokkeren dan zou het probleem in de rembekrachtiger kunnen zitten.
Heb zelf volgende probleem gehad:
Pen uit nieuwe rem bekrachtiger die hoofdremcilinder bedient kwam niet goed terug na bedienen remmen want die pen was intern los geraakt bleef daardoor sheef staan en hoofdremcilinder onder druk zetten en dus ook alle remcilinders. Les: Niet aan deze pen trekken want dan raakt ie los.

Andere mogelijkheid: toch een defecte hoofdremcilinder
Rienk


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 107 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.