Land Rover Prikbord
https://laroprik.nl/

Vacuumpomp 300 TDI
https://laroprik.nl/viewtopic.php?f=3&t=555797
Pagina 1 van 1

Auteur:  Arnoud [ vr 20 feb 2015, 00:29 ]
Berichttitel:  Vacuumpomp 300 TDI

Ik heb motorolielekkage aan de vacuumpomp van een Defender 300 TDI. De lekkage zit aan de zijde van de wielkast en komt door de pomp heen. Het is een pomp van Bearmag van nog geen 3 jaar oud.
Domme pech of gewoon een k.tmerk pomp?

Wie heeft ervvaringen met andere merken pompen die langer mee gaan?

Ik zit er zelfs aan te denken om de huidige pomp te verwijderen, het gat af e dekken en een electrisch Hella vacuumpompje te plaatsen, zoals ook bij Series wel gedaan wordt.

Dus de vraag, weer een motoraangedreven vacuumpomp of conversie naar electrisch?
Gr,
Arnoud

Auteur:  RobSLaro [ vr 20 feb 2015, 00:46 ]
Berichttitel:  Re: Vacuumpomp 300 TDI

Je kan even googelen, de klink nagels van de deksel rekken op, en de pakking is van heel dun rubber.

Ik heb die van mij open geboord, zat nagenoeg geen olie in en heb de deksel met vloeibare pakking en met boutje, moertje weer vast gezet.

Ik zal nu wel een hoop commentaar krijgen.....................

Maar als er te veel olie in je pomp komt merk je dat op den duur van zelf: met twee voeten moeten remmen spinning smiley sticking its tongue out

Een nieuwe kost niet de hele wereld maar vond het gewoon leuk om het eens te proberen.
In en uitbouwen stelt niets voor, je kan het net treffen dat je motor de plunjer indrukt, dit kan je door 1voor 1 de boutjes een beetje los (en vast) te draaien of je te motor tornen.

Ohja de plunjer heeft een zware veer, als je hem hebt uitgebouwd krijg je deze niet met de hand in gedrukt!
Dit hoort zo.

Auteur:  Arnoud [ vr 20 feb 2015, 01:01 ]
Berichttitel:  Re: Vacuumpomp 300 TDI

Dat in en uitbouwen is best lastig......met een standkachel erboven is het best tijdrovend en met meer dan 2 handen een k.tklus.
Ik heb inderdaad ook gegoogled en gezien dat de lekkage te verhelpen is. Maar elke paar jaar weer ..... Dan ga je kijken of het beter of anders kan. Vandaar mijn vragen: is er een betere kwaliteit pom te vinden of ombouwen naar een electrische pomp van Hella. (Het bekende Hella/Volvo pompje)
Gr,
Arnoud

Auteur:  RobSLaro [ vr 20 feb 2015, 01:17 ]
Berichttitel:  Re: Vacuumpomp 300 TDI

Ik denk dat ze allemaal het lekkende dekseltje hebben, tis een kwestie van tijd ( otw een slechte constructie) .
Alu klinknagels en een rubber peesje van nog geen 2 mm...?

Tja ik kan er redelijk bij, was dat niet het geval had ik het ook niet gedaan maar was ook ik voor nieuw gegaan.

Als je electrisch kan en je hebt daar nog plek voor, een blindplaatje maken is het werk niet als je de pomp eruit hebt.

En de pomp....... Daar haakt zo iemand wel op in!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/02/2015 23:17 door RobSLaro.

Auteur:  disco ronl [ vr 20 feb 2015, 16:52 ]
Berichttitel:  Re: Vacuumpomp 300 TDI

ook de merk pompen gaan lekken. beste oplossing is inderdaad zelf modificeren (uitboren, schoonmaken, vloeibare pakking, boutjes) deze gaat nu al langer mee als de orginele.

of het kan met een elektrisch pomp? ben benieuwd naar de antwoorden daarop. en eigelijk ook of je dan meer remkracht kan krijgen.

Auteur:  sjeroens [ vr 20 feb 2015, 18:03 ]
Berichttitel:  Re: Vacuumpomp 300 TDI

Ik heb een goedkope versie genomen. zit er nu een half jaar op dus kan niet zeggen hoelang dat ie het nog doet.
Vorige ook gerepareerd zoals boven beschreven, vervangen omdat ie begin te tikken/ ratelen.
Bij het monteren motor tornen net zo lang tot de nok op het laagste punt staat. dan gaat het monteren iets makkelijker.
J.

Auteur:  Frans [ za 21 feb 2015, 19:51 ]
Berichttitel:  Re: Vacuumpomp 300 TDI

Heb er een gemonteerd gehad op een 300TDI je kan mijn ervaringen krijgen Mvg Frans

Auteur:  Arthur Verhalle [ za 21 feb 2015, 20:22 ]
Berichttitel:  Re: Vacuumpomp 300 TDI

Arnoud,

Mijn ervaring is dat het niets uitmaakt welk merk je erin stopt: een Bearmach ging bij mij stuk tijdens het monteren (montageflens brak in 2-en), de daarna aangeschafte originele Wabco ging ongeveer 25km mee, de 17 jaar oude Wabco teruggezet en we konden weer remmen.

In principe moet zo'n ding wel even meegaan.

Als je lekkage hebt, zou ik, ondanks het voorgaande, toch overgaan tot vervanging. Het is eigenlijk niet verantwoord om met je remsysteem te gaan rommelen. Als je remwerking onverwacht stopt vanwege een bezuiniging in de vervanging heb je de rest van je leven spijt.

Arthur

Auteur:  Arnoud [ za 21 feb 2015, 21:33 ]
Berichttitel:  Re: Vacuumpomp 300 TDI

Frans,
Je schrijft "heb hem gemonteerd GEHAD" daar ben ik zeker benieuwd naar. Heb je de wagen niet meer of beviel het zo slecht?
Groet,
Arnoud

Auteur:  VeeTee [ za 21 feb 2015, 22:26 ]
Berichttitel:  Re: Vacuumpomp 300 TDI

Verwijderd


Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht)




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2015 20:28 door VeeTee.

Auteur:  Frans [ zo 22 feb 2015, 01:20 ]
Berichttitel:  Re: Vacuumpomp 300 TDI

Stuur maar een Email op ftp328@hetnet.nl

Auteur:  Bart van Dessel [ zo 22 feb 2015, 03:33 ]
Berichttitel:  Re: Vacuumpomp 300 TDI

Mogen wij die ervaring niet weten Frans?

Gr, bart

Auteur:  Arnoud [ wo 25 feb 2015, 23:25 ]
Berichttitel:  Re: Vacuumpomp 300 TDI

Na wat informatie ingewonnen te hebben en gebeld met een van de prikkers, heb ik toch maar weer een motorgedreven pompje besteld zoals er nu op zit.
De belangrijkste overweging hierbij is geweest, dat alle andere experimenten/modificaties in feite een wijziging is in je remsysteem. Vind een verzekering en evt technisch onderzoek vast niet leuk (typegoedkeuring!).
Dus daarom toch maar orgineel.....en dan maar af en toe vervangen indien nodig.
Groetjes,
Arnoud

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/