Land Rover Prikbord
https://laroprik.nl/

lekkage TD5 blok halverwege cylinderkop bij camshaft carrier
https://laroprik.nl/viewtopic.php?f=3&t=555722
Pagina 1 van 1

Auteur:  Bart van Dessel [ di 24 feb 2015, 11:44 ]
Berichttitel:  lekkage TD5 blok halverwege cylinderkop bij camshaft carrier

Ik heb een lekkage bij een TD5 in de cylinderkop, lekkage zit net onder de camshaft carrier waar ie op de kop is gemonteerd, aan achterzijde van de kop. De kleppendeksel pakking en nokkenas afdichting is vervangen. Komt zo'n lekkage vaker voor? De afdichting bestaat volgens het WPH alleen uit een laag vloeibare pakking. Moet nu de nokkenas en distributieketting los?

Auteur:  pascal ubags [ wo 25 feb 2015, 10:07 ]
Berichttitel:  Re: lekkage TD5 blok halverwege cylinderkop bij camshaft carrier

meen mij te herrinneren dat onder de kleppendeksel een soort verhoging zit en idd die alleen met vloeibare pakking gedicht wordt, was destijds heel eenvoudig te vernieuwen, dacht niet dat ik de nokkenas eruit gehaald had, maar als je de klepdeksel even los haalt kun je het zien.
is alweer 10jaar geleden.
gr pascal

Auteur:  JanTD5 [ wo 25 feb 2015, 14:15 ]
Berichttitel:  Re: lekkage TD5 blok halverwege cylinderkop bij camshaft carrier

Als ik het goed hebzit aan de voor én achterzijde van de kop zit ook nog een rubberdop waardoor de nokkenas naar binnen kan. Deze willen ook wel eens lekken. Je kunt ze gewoon vervangen voor een nieuwe of een nieuwe O-ring er op zetten. Weet zo niet hoe dat zit nog nooit los gehad nl.

Groet Jan

Auteur:  Bart van Dessel [ wo 25 feb 2015, 17:07 ]
Berichttitel:  Re: lekkage TD5 blok halverwege cylinderkop bij camshaft carrier

Pascal en Jan bedankt, ik ga d'r zaterdag mee verder, had van Andrew ook al goede tips gekregen. TD5 is nog relatief nieuw voor mij.

Auteur:  Rangie [ wo 25 feb 2015, 22:02 ]
Berichttitel:  Re: lekkage TD5 blok halverwege cylinderkop bij camshaft carrier

Hey Bart. er zijn 2 types kleppendeksels, en pakkingen natuurlijk.
Aan de achterkant zit een half maantje, waar het verschil in zit. Het oude type is een kleinere als het nieuwe type.

Gr Rangie
Fun car: Discovery II TD5 HSE
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"

Auteur:  Arthur Verhalle [ do 26 feb 2015, 00:41 ]
Berichttitel:  Re: lekkage TD5 blok halverwege cylinderkop bij camshaft carrier

Bart,

Als je exact wil weten hoe of wat, geef even een gil, ik haal aanstaande zaterdag de kop van mijn disco II td5 eraf in verband met een jouw welbekend fenomeen: afgebroken studs van het uitlaatspruitstuk...... Ik kom er niet lekker bij, het zijn de 2 voorste, en een andere kop is sneller te regelen dan een partij gestakker met een boormachine op een plek waar je gewoon niet lekker bij kan. Ik denk dat dan wel alles wat je genoemd hebt los gaat, dus als je een paar fotootjes van het een of ander wilt hebben, be my guest!


Arthur

Auteur:  Bart van Dessel [ vr 27 feb 2015, 16:27 ]
Berichttitel:  Re: lekkage TD5 blok halverwege cylinderkop bij camshaft carrier

Ik heb de Defender weer hier staan voor de kleppendekselpakking, ik heb wat foto's gemaakt. Kan iemand me vertellen welk blok dit is? En evt. welk onderdeelnr. van de kleppendekselpakking? Excuus voor de lelijke rode vloeibare pakking.



















Auteur:  Bart van Dessel [ vr 27 feb 2015, 17:16 ]
Berichttitel:  Re: lekkage TD5 blok halverwege cylinderkop bij camshaft carrier

Ik moet de LVP000020 hebben, niet de ERR7094, dat is voor de 10P motor, ik zie dat ik de 15P motor heb aan het bouwjaar (12-2003) en aan de 3 aansluitingen aan de drukregelaar.

Auteur:  Arthur Verhalle [ vr 27 feb 2015, 21:59 ]
Berichttitel:  Re: lekkage TD5 blok halverwege cylinderkop bij camshaft carrier

Bart,

Het is inderdaad een 15P. Eenvoudig te herkennen aan de brandstofleiding die vanaf de drukregelaar naar voren loopt.

Arthur

Auteur:  Bart van Dessel [ za 28 feb 2015, 00:39 ]
Berichttitel:  Re: lekkage TD5 blok halverwege cylinderkop bij camshaft carrier

Ik had dus inderdaad de verkeerde kleppendekselpakking ertussen zitten, heb nu de goede, heel duidelijk is te zien dat het halve maantje aan de achterzijde inderdaad een andere vorm heeft. Ik ga morgen een stukje proefrijden en dan zullen we zien, ik neem aan dat ie kurkdroog blijft, of moet ik rubberdroog zeggen. Dank voor jullie meedenken!

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/