Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu wo 05 jun 2024, 05:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: zo 08 maart 2015, 21:47 
Hallo Allemaal,

Kan niet wachten op uitkomst onderzoek garage...!hot smiley

Na mn defender 300 TDI afgehaald te hebben voor de jaarlijkse keuring begon op de snel weg het olielampje te branden en had ik kracht verlies. Na ongeveer 600 mtr mn def langs de kant te hebben gezet motor uit gekeken of de turbo slangen door waren olie peil alles leek in orde water temp enz enzv.

Dacht aan oliepomp ok in ieder geval iemand een idee wat het zou kunnen zijn..?
Kan niet wachten op de garage ben erg nieuwsgierig wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Hoor graag van jullie en btw hoop dat het mee valt... confused smiley

Grrr noudje


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: zo 08 maart 2015, 21:53 
Roetmeting die je motor in de soep heeft laten lopen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: zo 08 maart 2015, 22:33 
Jeroent Schreef:
-------------------------------------------------------
> Roetmeting die je motor in de soep heeft laten
> lopen.


Hey Jeroen,, hoe bedoel je en wat zou er volgens jou in de soep draaien..?

Grr noudje


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: zo 08 maart 2015, 23:22 
Turbo overleden?

Arthur


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: zo 08 maart 2015, 23:25 
Niet gelijk van het ergste uitgaan
ben niet echt een diesel kenner maar mijn eerste idee bij geen vermogen en oliedruk verlies, zou zijn de turbo

Soep hoort in een kom, en niet bij een roetmeting


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: zo 08 maart 2015, 23:49 
Nope turbo is het niet.. Die hebben ze gecheckt die schijnt goed te zijn..

Grr noudje


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2015, 15:07 
een slang die is gaan delamineren misschien.....ze doen bij de roetmeting de test op max toeren (4500rpm volgens mij) en als je slang dan al wat minder is kan die dichtklappen en geeft een berg rook achter je auto, je schrijft niet of dat t geval was dus gis ik een beetje......


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2015, 17:15 
Klopt auto begon te roken alleen voor afgaand begon mn olie lampje te branden.! Kon na de auto op de vlucht strook te hebben gezet moeilijk starten..?

Grr noudje


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: di 10 maart 2015, 18:09 
ik zou even de slangen van je intercooler naar de turbo controleren of uit voorzorg vervangen....dat ie moeilijk startte kan komen omdat hij dan geen lucht kreeg door de dichtgeklapte slang....maar het olielampje kan ik niet verklaren


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: zo 15 maart 2015, 12:29 
misschien oliepomp die het probleem is, .
lijkt me dat je een warmloper hebt gehad, omdat hij ook slecht wilde starten
ik heb een week geleden een 300 tdi gekocht, en die liep tijdens de keuring wel in de soep, motor zit bonke vast, distr verwijderdkop er af , maar niks hoor, onderblok vast.
mensen ..let op.....ze mogen een diesel en helemaal een automaat NIET vol gas testen.
nou succes met de wagen/motor.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: zo 15 maart 2015, 16:09 
Ze mogen helemaal geen roetmeting uitvoeren tijdens de apk, maar dat heeft Noud ook niet geschreven dat er een roetmeting is uitgevoerd. Alleen als er zware verdenkingen zijn dan mogen ze het doen en alleen bij goedkeuring van de eigenaar. Maar als een motor goed op temperatuur is dan is een roetmeting geen probleem, ik weet niet precies hoe dat bij een automaat zit, maar als ie in z'n P of N staat dan lijkt me dat geen probleem.
Als bij Noud onderweg de olielamp is gaan branden en hij trekt niet meer en start moeilijk dan vrees ik het ergste. Een defecte oliepomp komt wel eens voor. Maar ik heb ze wel eens gehad en het blok vast, maar toch weer aan de praat gekregen met veel geluk.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: wo 18 maart 2015, 13:46 
he bart.
het staat in de boeken van land rover dat je een automatenbak niet mag testen vol gas, het zelfde geldt ook voor slepen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: wo 18 maart 2015, 14:06 
Dank je wel voor deze tip. thumbs up


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: wo 18 maart 2015, 14:07 
Ben nu toch benieuwd hoe het afgelopen is met de 300 tdi.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: wo 18 maart 2015, 23:26 
Automatenbak kun je toch wel in N zetten en dan de roetmeting doen? Niet in P, dan verbrand ie. Dit geldt voor de zf4hp22 bak voor zover ik weet.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2015, 04:14 
Roetmeting is niet meer verplicht dus nvt.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2015, 15:28 
Hoi mensen,

Net weer thuis uit buiten land en gebeld met garage...thumbs down onderblok vast gelopen.
Met garage houder gesproken en die doen geen roetmeting en onbelast draaien zal wel puur pech zijn

.
Eventueel onderblok kopen en opnieuw opbouwen of een andere motor uit een Donor of een gereviseerde,,, wat is wijsheid,, heb er net als velen van ons een hoop tijd en geld in zitten en het virus knaagt maar loopt wel uit de klauw zo...
Garage houder zal contact opnemen met me met verschillende opties.

Dus houd jullie op de hoogte..

Grrrr noudje


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2015, 15:30 
@michel slepen kan althans met de tussenbak in zn vrij en stapvoets.. En preciese hoe en waarom hoed rand ect weet ik niet..
Dacht dat gewoon kon..

Grr noudje


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2015, 18:19 
Bart dat wisjij tog wel
volgas slepen eye popping smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2015, 19:30 
Je hebt pb


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2015, 21:29 
Weet ik ook goed.winking smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2015, 16:28 
Noudje, mocht je interesse hebben in een net ingereden revisie-blok met krap 10.000 km. achter de kiezen, dan heb ik er nog één "staan" voor je, zit nog in mijn 110, ook automaat dus simpel over te bouwen.

Deze heb ik begin 2013 uit Engeland laten komen bij Turner Engineering vandaan en ingebouwd.

Er is daarna nog een nieuwe originele turbo op gekomen en er zijn nieuwe verstuivers in gegaan, pomp is destijds ook nagekeken en afgesteld hier bij een diesel specialist.

Een en ander omdat dat geadviseerd werd door Turner (Turbo was overigens al versleten dus...)

Blok heeft destijds bijna 3000 Pond gekost . . . . . . dat vraag ik er uiteraard niet voor, maar dan weet je wat zoiets zou moeten kosten

Als je interesse hebt, stuur dan maar een PB-tje of gewoon hier antwoord.

Gert-Jan.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2015, 17:54 
Hoi Gert-Jan,

Je PB is verborgen stuur mij een pb heb mischien intresse.

Grr noudje


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2015, 18:20 
Klik eens een keer op Crazy-G en daarna op stuur privé bericht.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2015, 19:07 
Verrek Frans dat werkt.. confused smiley

Grrr Noudje


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2015, 19:35 
Je kunt hem ook naar een revisiespecialist brengen.
Veelkans zijn alleen de hoofdlagers en drijfstanglagers beschadigd en dat kost de wereld niet om die te vervangen en de krukas te slijpen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2015, 20:17 
@ Rick het schijnt dat het onderblok ook beschadigd is.

Grr noudje


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2015, 09:14 
als je een blok zoekt, mag je mijn rezerve blok hebben voor 650
gr pascal


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2015, 14:33 
iemand koffie?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2015, 16:16 
Nee dank je koffie komt mn neus al uit...smileys with beer

Ga volgende week bij mn 110 op zieken bezoek sad smiley

Weet ik ook meer met wat te doen bedankt voor de aanbiedingen voor de blokken.

Grr noudje


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2015, 21:57 
Hallo Bart,

je schrijft dat er 'ze' geen roetmeting mogen uitvoeren. Wat is de reden daarvan?

Met groet,
Jeroenm
110 CSW


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2015, 22:52 
Al een aantal jaar is de roetmeting geschrapt van de apk keuring, alleen bij grote twijfel (veel zwarte rook) mogen ze het uitvoeren.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2015, 23:27 
Hallo Bart,

ik kan er niet zoveel over vinden als jij aangeeft dat het niet verplicht is bij de APK. Wel bij auto's na 2006 met een EOBD uitlezing. Pas dan mag na een bepaalde uitlezing een roetmeting gedaan worden.
Of lees ik er over heen?
Mijn 110 is van voor 2006 en heeft geen uitlees mogelijkheid, vandaar mijn vraag.

Met groet,
Jeroenm


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: zo 22 maart 2015, 01:47 
Waar ik met mijn auto's kom voor apk (bijna alleen diesels) doen ze al jaren geen roetmeting. Eerst was het wel verplicht, toen voerden ze 'm op mijn verzoek toch niet uit en sinds enkele jaren is het niet meer verplicht volgens hun. Zijn doen heel veel keuringen per dag dus ik neem aan dat ze het wel weten.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geen kracht meer
BerichtGeplaatst: zo 22 maart 2015, 10:29 
Bart,

Ik ben eens wat gaan opzoeken en het is niet zo dat de roetmeting is afgeschaft. Het is zelfs nog met aanvullingen in 2013 verder uitgewerkt in de APK-eisen. De roetmeting wordt niet uitgevoerd op dieselmotoren die zijn voorzien van EOBD, hier zou het volstaan het contact te testen wat aangeeft dat er een emissie-probleem is. Praktisch komt dit erop neer dat zo'n beetje alle diesel auto's van na 2005 hiermee zijn uitgerust. Maar zelfs dan mag, bij twijfel (lees: grote zwarte wolken uit de uitlaat) de roetmeting nog worden uitgevoerd.

Bij auto's zonder EOBD is de roetmeting dus gewoon een eis. Het is natuurlijk wel zo, en ik vermoed dat het APK-station waar jij komt ook zo redeneert, dat je, met het nodige vakmanschap in je achterhoofd, het ook om kan draaien: "als ik geen grote rookpluim zie, is de hoeveelheid roet-uitstoot de-facto binnen de toleranties". Ik denk dat dit een realistische benadering is, die zeker verdedigbaar is. Blijft natuurlijk de onontkoombare steekproef van de RdW. Dan zal de roetmeting toch echt moeten worden uitgevoerd.

Overigens is het, mits goed uitgevoerd, geen schadelijke test. Ook hier geldt: koppie erbij houden.

Hetzelfde geldt, bijvoorbeeld, voor de remmen-test. Een op alle 4 de wielen aangedreven auto kan echt heel gek gaan doen als deze met 1 as op de remmen-testbank wordt gezet. De wagen kan gaan stuiteren of er breekt een steekas (been there....). Het is dan aan de APK-keurmeester om te bepalen hoe wordt vastgesteld dat de remmen naar behoren werken. Hij zou dus de wagen even op het parkeerterrein kunnen laten optrekken en remmen en dat accepteren als een bewijs dat de remmen het doen. Even zonder dollen: dat deed de RdW bij mijn defender dus afgelopen donderdag (en niet eens op het parkeerterrein, maar gewoon binnen op nog geen 10 meter....).

Arthur


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.