Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 22:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 jan 2015, 23:53 
Dag,

in 2016 volgende grote rit op het programma. Nu naar de US.
Plan is als volgt: Auto per container naar US verschepen, 2 maanden rondrijden, kamperen etc. Dan naar huis.
Nu is mijn vraag:
1. Mag je met NL kenteken in de US rijden?
2. Mag je met een Defender 2002 of wellicht een 130 2010 met NL kenteken in de US rijden.

Volgens mij heeft de defender geen typegoedkeuring (want mijn auto is geen NAS spec)
Maar goed, kan me ook voorstellen dat een NL oldtimer uit 1964 ook niet zomaar een US goedkeuring heeft en die auto rijden voor bijvoorbeeld een tourrit of rally wel door de US. Of een camper, die heb ik ook wel gezien in de US.

Waar zou ik info daarover kunnen vinden?
ANWB geeft niet echt een antwoord..Die heeft het over Carnet des Passages maar die zijn voor alle landen, behalve US..

Sven


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2015, 00:12 
Je neemt toch geen USA kenteken?
Waarom zou je dan niet met nl platen mogen rijden?
Besides: zijn zat def's in Amerika te vindengrinning smiley
[forums.aaca.org]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2015, 00:16 
Leg je vraag voor aan de Amerikaanse ambassade, die zijn vlgs mij voor dit soort dingen.

De vraag is niet of er een Amerikaanse type-goedkeuring is, maar of ze een NL-kenteken erkennen en toelaten (en onder welke voorwaarden).

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2015, 00:27 
Via hun

[amsterdam.usconsulate.gov]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2015, 00:29 
Marc, Zal idd de Ambassade eens polsen.

Overigens is de typegoedkeuring nog wel een discussie waard, los van de NL kentekens erkenen en toelaten. Dat doen ze idd voor campers etc.

Er mogen al jaren geen defenders de US in, vanwege de goede remweg van de auto, de stevige rolkooi, de schone verbranding van de diesel en de voortreffelijke airbags etc. Kan me voorstellen dat NL kenteken nog wel ok gevonden wordt. Maar ik maak me meer zorgen om de type goedkeuring. Ook die zal ik eens bij de Ambassade neerleggen.

Of heeft iemand nog een goede andere ingeving of iemand ervaring met Defenders in de US?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2015, 00:33 
Ah top! Dank je. Ik ga gelijk boeken ;-)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2015, 00:58 
Was er niet een trucje om via Canada, de US binnen te rijden?

Volgens mij heb ik er ooit iets over gelezen, maar kan het niet meer precies herinneren. Ik heb ook eens gelezen van reizigers die via de west kust (boot) hun land rover importeerde en onverwachts een flinke milieu-toeslag moesten betalen.

Succes, Jasper


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2015, 01:01 
Simpel antwoord:

1. Ja
2. Ja

Vrienden van me (en nog heel veel anderen) hebben het ook gedaan.

Meestal verscheept men echter naar Canada (goedkoper) om dan US in te rijden.

Groeten en veel plezier!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2015, 01:14 
Oh, die trucgrinning smiley
Had het via midden Amerika gehoord
Zelfde principeyawning smiley
En je ziet meerspinning smiley sticking its tongue out


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2015, 02:10 
Sven,

Er mogen geen Defender de USA in als het gaat om import. Het is de vraag of ze een NL-gekentekende auto erkennen als een toegelaten vreemde auto (die dus het land ook weer verlaat). MudMachine geeft het antwoord iets verderop, het kan.

Als je bij de ambassade gaat vragen of er een type-goedkeuring is heb je goede kans dat je hetzij gewoon een "No" krijgt, of nog erger, jeverdwaald raakt op de afdelingen die met import van doen hebben in plaats van die lieden die alles van een toeristisch bezoek weten. Als je de suggestie wekt dat je iets met import van doen zou kunnen hebben dan maak je ze waarschijnlijk alleen maar kopschuw ... want iedereen die er iets van weet weet dat dat niet kan, en het bruggetje is dan snel gemaakt "oh ... iemand die als toerist een auto wil importeren" ... foute boel.

Ofwel, om het goede antwoord te krijgen moet je ook de goede vraag stellen.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2015, 09:27 
ik zou gewoon de ambassade vragen onder welke voorwaarden je jouw auto mee mag mee nemen.
Natuurlijk mag je met je eigen auto draaiden.
Ik denk dat de tip om het via Canada te doen een erg goede
Aan de grens doen de amerikanen nogal hysterisch !
kan je zo een paar dagen vertraging van een week opleveren


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2015, 10:40 
Volgens het verhaaltje in de ambassade-link mag het gewoon, maar moet je wel een "International Distinguishing Sign" op de achterzijde voeren, oftewel de ouderwetse NL-sticker. En paranoide als ze zijn zou ik dat maar doen, dat blauwe EU-NL-stukje op onze nummerborden zullen ze wel als versiering zien. En je moet je als bona-fide tourist gedragen, weet niet of dat milieutechnisch wel kan in een Land-rover...........................


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2015, 11:55 
Andtee Schreef:
-------------------------------------------------------
> ik zou gewoon de ambassade vragen onder welke
> voorwaarden je jouw auto mee mag mee nemen.
> Natuurlijk mag je met je eigen auto draaiden.
> Ik denk dat de tip om het via Canada te doen een
> erg goede
> Aan de grens doen de amerikanen nogal hysterisch !
> kan je zo een paar dagen vertraging van een week
> opleveren


Eigenlijk doen ze daar in the states sowieso nogal hysterisch en wereldvreemd tegelijk.
Alles uit "the rest of the world" is een alien voor ze (als ik even mag generaliseren).

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2015, 13:02 
Sven,

Je mag met een Nederlandse auto met Nederlands kenteken gewoon in Amerika rondrijden. Ik ga er van uit dat je met de rederij, die jouw auto verscheept, alle papieren etc. op orde hebt en dat alle papieren van de auto kloppen. Zodra de auto vanaf de aankomsthaven vrijgegeven wordt kan je aan je reis beginnen. Wellicht heb je aan deze info: [www.drivetheamericas.com] iets. Vaak wordt er met Seabridge verscheept. Ik heb begrepen dat het via Canada aan te raden is om van daar uit de grens naar Noord Amerika over te steken. Bij de grens moet je een duidelijk verhaal hebben over jouw reisdoel en sommige douanebeambten schijnen nogal vervelend te doen. Ze zitten zeker niet te wachten op iemand die zijn auto op deze manier als "toerist" wil importeren.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 jan 2015, 12:49 
vergeet vooral je verzekeringsmaatschappij niet om toestemming te vragen. Ik heb er een jaar gewoond en de ellende bij vrienden gezien die ook via Canada (was overigens meer geplande route dan ongezien de US binnen te komen) door US naar centraal amerika moesten gaan. 1 ongeluk gehad en maatschappij had geen toestemming gegeven ... einde oefening en proceskosten waar je niet overheen kon kijken.

(wel mooi idee overigens, staat zeker nog op mijn bucket-list)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/01/2015 10:55 door Martijn TB.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.