Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 19:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: upgrade 110/200tdi
BerichtGeplaatst: di 13 jan 2015, 00:54 
ben al een tijdje aan het dubben, maar ik denk dat ik m'n redelijk standaard 110 uit '84 met alleen een lier en snorkel( en goed gesealed!) en AT's wat meer uitdaging wil bezorgen...Heerde kwam ik met aflaten en goed kijken nergens vast te staan, en kom vaak wel zelf weg zonder recovery, snap na aantal jaren off-roaden light/medium wel het één en ander... en sta vaak langs de kant te kijken en te zeggen hoe anderen het "moeten"doen grinning smiley :lol: :mrgreen: :roll: ;maar wil meer.... dus ik zat te verzinnen HOE ik wat verder kom.... dus richting Hard, ipv light/medium... :mrgreen: :mrgreen: zonder dat het ten koste gaat van de wegligging, geluidservaring enz. ( en budget winking smiley )
235-85-16 ligt er nu op, AT's , maar wil muds.... en verhogen... :roll: waarvoor wel/niet? en 235.... kun je er zonder problemen ook breder op zetten?
en dan alleen de veren of ook de bushes en hockeysticks? en m'n 200tdi loopt lekker, zat trekkracht, en 100-110 easy op de snelweg... ( 125 geklokt, toen was m'n durf op moody smiley ) maar opschroeven?? en heb een standaard 110, waarom evt. een sper voor/achter?
aan de éne kant vindt ik de uitstraling en de verbazing hoe ver een redelijk standaard Land Rover komt wel er leuk om te ervaren, maar als ik dan met wat wijsheid, durf/bravoure en stuurmanskunst door , zeg maar een rood parcours kom, wil ik eigenlijk, stiekem naar zwart of dubbel rood en ook die proberen....en dat gaat echt nie lukken nie met m'n oude barrel op deze wijze geprepareerd...
dus iemand een tip/opmerking/toevoeging?? yawning smileyops: :mrgreen:

[/quote]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: upgrade 110/200tdi
BerichtGeplaatst: di 13 jan 2015, 01:23 
Ik zou beginnen met een setje muds erop liggen, dat maakt al een hoop verschil. 235/85 gaat goed op een standaard Def. 285 Gaat wel aanlopen tegen je hockeysticks dus dan zul je met spoorverbreders moeten gaan werken.

2'' verhogen kan zonder de hockeysticks aan te passen.

Als dat niet genoeg is kun je verder gaan, de mogelijkheden zijn eindeloos.
Maar vanaf hier wordt het duur.

Bijna al jouw vragen zijn al vaak en uitgebreid besproken hier op de prik en op andere fora, even zoekenwinking smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 55 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.