Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 19 apr 2024, 00:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2015, 12:01 
Ik moet een nieuwe radiateur bestellen voor een Defender TD5 van 2003, in Engeland (Paddock en LRDirect) zijn er 2 types, maar als ik in Nederland bij de leveranciers informeer, dan kennen ze maar 1 type. Zijn ze onderling uitwisselbaar? Het gaat om een 15P motor en het oudere type is het 10P blok. Ik wil graag in NL bestellen omdat de prijs niks uit maakt en ik in dat geval liever de Nederlandse economie sponsor....thumbs up


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2015, 12:37 
10P kun je direkt aansluiten op een bestaande auto ( met 10P motor). Geen herkenning tussen de computer / inspuitpomp / starrtonderbreking. Bij een 15P moet je de computer bij de auto hebben of opnieuw laten instellen. Motorisch zit er volgens mij geen verschil in.
10P is Defender / 15P Disco.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 jan 2015, 01:30 
confused smileyeye rolling smiley Ehu Gert jan, Bart vraagt om het verschill in radiatur tussen de 10 P variant en de 15 P versie. beide types hebben dezefde afmetingen, het verschill zit hem in de brandstof koeler aansluitingen Rechts onderaan, het verschill zit hem in de doorlaating van die twee buisjes.

Euro 2 en dus het eerste type heeft een afzonderlijk koel lus voor de oli koeler, een doorgang is voledig open de ander heeft een klein gaatje van 4-5MM

bij de Euro 3 en dus latere radiateur is een van de pijpjes helemaal dicht ( aansluiting olie koeler ) de ander heeft nogsteeds het kleine gaatje van 4-5MM verder is de gehele radiateur nu een ipv dat deze twee pijpjes een afzonderlijke koel lus is.

deze wijziging is door Landrover gemaakt warom is echter onbekend en het uit wisselen van de twee zou ook geen gevolgen mogen hebben.


Verder is de 10 P motor het eerste type Td5 10P is dus de motor code, 15P zijn latere motor codes en afhankelijk van land zijn er 10 P tot 16 P motoren allen Td5 en te vinden in zowel de Defender als de discovery de motor code 10P of 15P heeft niets te maken met in welk model Landrover de motor thuis hoort.

In NL komen we hoofdzakelijk 10P en 15 P motoren tegen. 10P is altijd een euro 2 motor en toto 2002 de 15P is van af 2002 tot 2005.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5 ( SOLD )
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( To be continued )


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 jan 2015, 01:47 
Dank je Andrew, van de 10 en 15P was ik al achter gekomen dat ze in zowel de Disco als in de Defender gebruikt worden. De beide radiatoren zijn onderling in beide motoren te gebruiken? Ik heb wel een nieuwer type besteld.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 jan 2015, 01:54 
ik denk dat dan ook de juiste is als de motor ook 15P is.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5 ( SOLD )
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( To be continued )


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 47 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.