Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 20 apr 2024, 05:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015, 21:44 
Heb een set traanplaat voor op de wings en de motorkap gevonden.
Wat is het nut van van de pakkingset? Bij m'n vorige wagen heb ik de platen altijd gewoon met popnagels vastgezet, nu wil ik dat doen met de bijgeleverde blindmoerklinken.
Is dát ook de reden dat ik die pakkingset nodig heb, of kan ik die 'gewoon' vergeten?


Teun met 'Bram', een 110 Td5 Stationwagon


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015, 22:02 
Ik verwacht dat de pakking set nodig is om de ruimte tussen het plaatwerk en het traanplaat op te vullen.
Blindklinkmoeren liggen namelijk altijd iets boven het plaatwerk. Ik verwacht dan ook dat de pakking ongeveer 2-3 mm dik zal zijn.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015, 22:21 
Heb wel een tang voor je als je die niet hebt!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015, 22:33 
Super Joop! Die heb ik inderdaad niet, dus dat scheelt!
Ik twijfel echter nog over het nut van die pakking. Kan eigenlijk niets anders bedenken dan dat het de ruimte tussen bodywork en traanplaat overbrugt, zoals Frans ook al zei.
Als dat het is... is het wellicht handiger om met gewone moeren te werken en de plaat 'strak' op het bodywerk te maken.
Worden het tóch blindmoerklinken: dank voor je aanbod dan Joop!


Teun met 'Bram', een 110 Td5 Stationwagon


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015, 22:52 
Ik heb de mijne met de bijgeleverde verzoeken boutjes met mooertjes gemonteerd. Ligt strak en vlak op het plaatwerk. Iets meer werk en gepriegel met sommige moertjes. Heb geen pakking er tussen gestopt.

Groet en succes, Jan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015, 23:11 
Ik heb de mijne met (zwarte) popnagels vastgezet, en zwarte kit gebruikt om alle randen af te kitten. Zonder pakking of kit blijft er lang vocht tussen de plaatdelen, met m.i. grotere kans op corrosie.




Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht)



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015, 23:22 
Die overweging van het kitten ken ik Vincent. Maar zou het niet zo zijn dat er áltijd toch wel water onder die platen komt? Hoe goed je ook dacht het afgekit te hebben?
En al dat goede kitwerk maakt dan toch ook dat het water dat er eenmaal onder zit, er nog maar moeizaam onder vandaan gaat, toch?
Of zie ik beren...?


Teun met 'Bram', een 110 Td5 Stationwagon


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015, 23:45 
Eens Teun, zou ze gewoon zonder pakking op de blinkklinkmoeren vastzetten, nog nooit daar corrosie gehad , wel verder op alle andere plakken. Mocht je in Groningen zijn ik heb ook een tang en zet ze er graag zo voor je in.

Cheers Bowy




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015, 23:50 
He Bowy, zoals ook Frans al aangaf: die blindklinkmoeren zijn toch 2 à 3 mm dik. Als je daar geen pakking tussen zet; krijg je dan geen 'zwevende' platen...?


Teun met 'Bram', een 110 Td5 Stationwagon


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015, 23:55 
Teun Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die overweging van het kitten ken ik Vincent. Maar zou het niet zo zijn dat er áltijd toch wel water onder die platen komt? Hoe goed je ook dacht het
> afgekit te hebben? En al dat goede kitwerk maakt dan toch ook dat het water dat er eenmaal onder zit, er nog maar moeizaam onder vandaan gaat, toch?
> Of zie ik beren...?

Tja, die mening was mij ook bekend natuurlijk. Toch denk ik dat als je goede kit gebruikt en zorgvuldig werkt je wel degelijk goed kan afdichten. Hele vliegtuigen en boten worden tegenwoordig aan elkaar "gekit". Als het goed gedaan is denk ik dat het een pluspunt is. Maar zoals geen twee Land Rovers gelijk zijn, zo verschillen ook (de meningen van) hun eigenaren - en gelukkig maar! winking smiley


Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht)




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/01/2015 21:57 door VeeTee.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015, 23:57 
thumbs up Helemaal eens Vincent!


Teun met 'Bram', een 110 Td5 Stationwagon


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 00:10 
En vliegtuigen zijn lang niet dicht weet ik uit ervaring grinning smiley

Groet Jan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 00:11 
VeeTee Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb de mijne met (zwarte) popnagels vastgezet,
> en zwarte kit gebruikt om alle randen af te
> kitten. Zonder pakking of kit blijft er lang vocht
> tussen de plaatdelen, met m.i. grotere kans op
> corrosie.
>
> [www.defender2.net]
> 1682/image~21.jpg

Langs de popnagels komt er ook gewoon water tussen traanplaat en wing en dat water kan nu niet makkelijk weg vanwege de kit langs de randen.

Een klein kiertje tussen traanplaat en wing is waarschijnlijk juist bevordelijk. Als je rijdt krijg je een luchtstroom onder het traanplaat door waardoor het water kan verdampen.

Groet.
Eric.





Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 00:18 
Eric&Betty Boop Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Langs de popnagels komt er ook gewoon water tussen traanplaat en wing en dat water kan nu niet
> makkelijk weg vanwege de kit langs de randen.
>
> Een klein kiertje tussen traanplaat en wing is waarschijnlijk juist bevordelijk. Als je rijdt
> krijg je een luchtstroom onder het traanplaat door waardoor het water kan verdampen.

Bij de popnagels heb ik natuurlijk ook kit gebruikt. En gasdichte kwaliteitspopnagels. grinning smiley


Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht)




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/01/2015 22:18 door VeeTee.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 00:30 
VeeTee Schreef:
-------------------------------------------------------

> Bij de popnagels heb ik natuurlijk ook kit
> gebruikt. En gasdichte kwaliteitspopnagels. grinning smiley

>Maar zoals geen twee Land Rovers gelijk zijn, zo verschillen ook (de meningen van) hun eigenaren - en gelukkig maar! winking smiley

winking smiley Ik ben meer van het ventileren. Vocht 100% buiten houden is veeeeeeel moeilijker dan er voor te zorgen dat het weg kan.

Groet.
Eric.






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/01/2015 22:31 door Eric&Betty Boop.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 00:33 
Tja, dan komt er ipv kit of pakking op den duur een laagje taaie zooi tussen.
(Dit vlgs het principe "random walk, absorbing barrier" : alles wat weer weg kan spoelen verdwijnt wel weer, alleen de taaie zooi blijft zitten.)

Bedenk overigens ook wat opgesloten (en zelfs niet opgesloten) water doet als het gaat vriezen. En bedenk wat er gebeurt als het vriezen en dooien is .... ijs zet uit, daarna dooit het iets, het zet opnieuw uit etc.
Heel goed afkitten is toch 1º keuze. Wil je het toch makkelijk demontabel dan dacht ik al eens aan zoiets als boeklon en/of zelfs gewoon vershoudfolie oid als scheidings-laag. Het duurt dan overigens best lang voordat de kit onder de traanplaat door en door uitgehard is.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 10:45 
Marc-my-Words Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tja, dan komt er ipv kit of pakking op den duur
> een laagje taaie zooi tussen.
> (Dit vlgs het principe "random walk, absorbing
> barrier" : alles wat weer weg kan spoelen
> verdwijnt wel weer, alleen de taaie zooi blijft
> zitten.)
>
> Bedenk overigens ook wat opgesloten (en zelfs niet
> opgesloten) water doet als het gaat vriezen. En
> bedenk wat er gebeurt als het vriezen en dooien is
> .... ijs zet uit, daarna dooit het iets, het zet
> opnieuw uit etc.
> Heel goed afkitten is toch 1º keuze. Wil je het
> toch makkelijk demontabel dan dacht ik al eens aan
> zoiets als boeklon en/of zelfs gewoon
> vershoudfolie oid als scheidings-laag. Het duurt
> dan overigens best lang voordat de kit onder de
> traanplaat door en door uitgehard is.
>
> Marc


Marc, Teun,

Door jouw reactie vraag ik mij plots af waarom blinkklinkmoeren eigenlijk beter zijn dan popnagels in deze optie, ik bedoel wie gaat die traanplaat nou demonteren? Dan heb je een hoop gaten in je spatbord...... dus als het er eenmaal op zit blijft het meestel. Dus ik zou voor popnagels gaan, ben je de 2 mm blinkklinkmoer kier kwijt en de hele kit discussie.

Cheers Bowy




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 12:29 
bowy Schreef:
-------------------------------------------------------
> Marc-my-Words Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tja, dan komt er ipv kit of pakking op den duur
> > een laagje taaie zooi tussen.
> > (Dit vlgs het principe "random walk, absorbing
> > barrier" : alles wat weer weg kan spoelen
> > verdwijnt wel weer, alleen de taaie zooi blijft
> > zitten.)
> >
> > Bedenk overigens ook wat opgesloten (en zelfs
> niet
> > opgesloten) water doet als het gaat vriezen.
> En
> > bedenk wat er gebeurt als het vriezen en dooien is
> > .... ijs zet uit, daarna dooit het iets, het zet
> > opnieuw uit etc.
> > Heel goed afkitten is toch 1º keuze. Wil je het
> > toch makkelijk demontabel dan dacht ik al eens aan
> > zoiets als boeklon en/of zelfs gewoon
> > vershoudfolie oid als scheidings-laag. Het duurt
> > dan overigens best lang voordat de kit onder de
> > traanplaat door en door uitgehard is.
> >
> > Marc
>
>
> Marc, Teun,
>
> Door jouw reactie vraag ik mij plots af waarom
> blinkklinkmoeren eigenlijk beter zijn dan
> popnagels in deze optie, ik bedoel wie gaat die
> traanplaat nou demonteren? Dan heb je een hoop
> gaten in je spatbord...... dus als het er eenmaal
> op zit blijft het meestel. Dus ik zou voor
> popnagels gaan, ben je de 2 mm blinkklinkmoer kier
> kwijt en de hele kit discussie.

Ook met popnagels heb je het vorst-probleem: vocht komt er erg gemakkelijk achter en bij afwisselend vriezen en dooien (waarbij natuurlijk de motor-warmte extra helpt aan dit vriezen en dooien) heb je een risico op ijswerking (waardoor bijv die popnagels uit het alu-spatbord getrokken zouden kunnen worden.
IJswerking moet je niet onderschatten, op den duur drukt ijs ook het schuim tussen (hard)top en body-capping stuk.
Bij popnagels moet je (in mijn ogen) dus ook iets doen met kit.

Dan de mogelijkheid tot demontage: Mocht de wing om de een of andere reden vervangen moeten worden dan is losschroeven en een kit-laag die niet definitief aan die wing verkleefd is wellicht een klein winstpuntje. Als je een kit-laag weet te bereiken die precies aansluit op de wing dan "plakt" het geheel zo dat de traanplaat bijna spontaan blijft zitten ... alleen is dit natuurlijk wel een geval van "als".

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 12:43 
hmm ijswerking ...

doe een met water gevulde alu drinkfles bij de verdamper van een koelcel en je weet binnen een paar uur het effect van ijsvorming grinning smiley (en kun je op pad voor een nieuwe drinkfles)

Fenna


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 13:01 
fenix2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> hmm ijswerking ...
>
> doe een met water gevulde alu drinkfles bij de
> verdamper van een koelcel en je weet binnen een
> paar uur het effect van ijsvorming grinning smiley (en kun je
> op pad voor een nieuwe drinkfles)
>
> Fenna

Doe je dit beheerst/gecontroleerd dan kan je een gedeukte alu-fles weer ont-deuken ... let je even niet op dan heb je ook eentje zonder deuken (maar dan pas na bezoek aan de alu-flessen-winkel).
Grappig genoeg zijn pet-flessen heel rekkelijk, een diep-gevroren pet-fles is wel een maatje groter, maar met het dooien wordt ie weer normaal.
(Ik heb in Frankrijk meermaals zo'n diep gevroren fles meegekregen ... als je tijdens een hittegolf met een verhitte kop water komt vragen dan krijg je naast het gevraagde water soms ook zo'n ijs-fles als koelelement mee.)

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 13:24 
Marc-my-Words Schreef:

> Ook met popnagels heb je het vorst-probleem: vocht
> komt er erg gemakkelijk achter en bij afwisselend
> vriezen en dooien (waarbij natuurlijk de
> motor-warmte extra helpt aan dit vriezen en
> dooien) heb je een risico op ijswerking (waardoor
> bijv die popnagels uit het alu-spatbord getrokken
> zouden kunnen worden.

Allemaal theoretische bla bla.

Bij Betty zit het traanplaat gewoon op de wing met popnagels en als het regent komt er vocht onder en als het goed droog weer is wordt het vanzelf weer droog.
Betty is al jaren mijn dagelijkse auto dus heeft al heel wat vorst gezien en het traanplaat zit nog steeds vast.

Groet.
Eric.





Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 14:32 
Eric&Betty Boop Schreef:
-------------------------------------------------------
> Marc-my-Words Schreef:
>
> > Ook met popnagels heb je het vorst-probleem: vocht
> > komt er erg gemakkelijk achter en bij afwisselend
> > vriezen en dooien (waarbij natuurlijk de
> > motor-warmte extra helpt aan dit vriezen en
> > dooien) heb je een risico op ijswerking (waardoor
> > bijv die popnagels uit het alu-spatbord getrokken
> > zouden kunnen worden.
>
> Allemaal theoretische bla bla.
>
> Bij Betty zit het traanplaat gewoon op de wing
> met popnagels en als het regent komt er vocht
> onder en als het goed droog weer is wordt het
> vanzelf weer droog.
> Betty is al jaren mijn dagelijkse auto dus heeft
> al heel wat vorst gezien en het traanplaat zit nog
> steeds vast.

Waarschijnlijk is het "theoretische bla bla" in de "theoretische" Hollandse winters.

Alhier (en op het grote eiland) voldoet ook een strookje geschuimd band om de opbouw op de body-capping af te dichten.

Heb je langer een echt-winterse omgeving - en vooral als je langere tijd grotere temperatuurwisselingen hebt waarbij het ook tijdelijk boven nul komt - dan zie je de inwerking van ijs. Zo krijg je bij de naad tussen opbouw en body dat tijdens een beetje dooi dat dooiwater dat bijv van het dak komt in die naad blijft staan en dan bevriest, de ijsprop zet zich dan klem en door het herhaald ietsje dooien en daarna weer bevriezen aan de schuim-kant (omdat het in de auto uiteindelijk toch iets opwarmt als je een eind rijdt) wordt dit schuim gewoon stuk geduwd. Ik zie niet in waarom dit niet gebeurt met opgepopnagelde traanplaten. Dooiende sneeuw op de motorkap, voorruit en dak zorgen voor een riante aanvoer van water. Zodra er dan een eerste ijs-laagje is gaat de rest vanzelf ... ga je naar de arctisch-alpiene regionen dan zie je bijv. aan rotsblokken wat die vorstwerking vermag - de grootste blokken worden gespleten gewoon omdat er ooit ergens een heel klein beginnend barstje was.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 14:46 
Ja hoor Marc. Je hebt gelijk.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 15:45 
Zooo... over dit onderwerp is nog veel meer te zeggen dan je aanvankelijk zou denken zeg... grinning smileygrinning smileygrinning smiley
Alle voors en tegens van het één of het ander lijken mooi met elkaar in balans te zijn.

Ik ga de platen er 'koud' op schroeven met die fraaie verzinkte boutjes. Moertje aan de binnenkant en klaar. A lá JanTD5.
Dank voor alle reacties mannen (en dame!)


Teun met 'Bram', een 110 Td5 Stationwagon


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 18:40 
Dat is zo bij opgesloten water Marc, in dit geval is er alle ruimte voor de vloeistof om zich zijwaarts te verplaatsen.
Bovendien zouden anders alle landrovers die in de winter rijden anders al lang uit elkaar gevallen zijn. grinning smiley

De enige reden waarom ikzelf een paar puntjes kit doe is om rammelen en plaatselijk doorbuigen te voorkomen..... Maar dat is waarschijnlijk ook meer " peace of mind" als noodzaak.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 19:41 
Dank voor het gezellige draadje ik doe de traanplaat rechts voor op de nieuwe wing (2mal schade maar de traanplaat heb ik kunne laten vlakmaken) morgen met popnagels en kit de randen af met zwarte carrosseriekit. Gebruik dan wel goed spul. Als het eraf valt of zo zal ik het melden...grinning smiley
De andere kant (linksvoor) is op een of andere manier al sinds 1989 schadevrij, en heeft de 3mm plaat (geen 2 misschien scheelt dat?) er nog maagdelijk opliggen. Met popnagels en kitrand.....dus interessant die theorie. Zoals Jan schrijft: ze lijmen daarmee tegenwoordig een vliegtuig in elkaar.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 20:16 
John,

Met een kitrand blijft het onder die traanplaat waarschijnlijk droog genoeg.
Een klein beetje vocht eronder geeft geen vriesproblemen, hoogstens corrosie, maar de ergste corrosie komt van binnenuit en die houd je toch niet tegen.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 20:28 
John de WIt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Met popnagels en kitrand.....dus interessant die theorie. Zoals Jan
> schrijft: ze lijmen daarmee tegenwoordig een vliegtuig in elkaar.


Pardon, wie zei dat? grinning smiley


Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht)



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 20:36 
G-men (Gargamel) Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat is zo bij opgesloten water Marc, in dit geval
> is er alle ruimte voor de vloeistof om zich
> zijwaarts te verplaatsen.
> Bovendien zouden anders alle landrovers die in de
> winter rijden anders al lang uit elkaar gevallen
> zijn. grinning smiley
>

Ik schreef: bij serieus winterweer ... veel van "alle LandRovers" krijgen niet of nauwelijks serieus winterweer over zich heen.

Qua "opgesloten": Zoals ik al aangaf is het water dat in de horizontale naad tussen body-capping en bovenbouw blijft staan in theorie vrij, maar zodra het bevriest zit daarachter water opgesloten en dat duwt dus gewoon door. De volgende ronde zit er een kiertje tussen het schuim en de body-capping en gaat het weer een stapje verder .... en dat gaat zo door totdat je zomers ineens ziet dat er een stroom water naar binnen komt waar vroeger het schuimband de regen buiten hield.

Het "grappige" is dus dat het bevriezen zelf dus voor het opsluiten van het water kan zorgen, op die manier worden dus ook reusachtige stenen gespleten.

Dat de gemiddelde LandRover niet uit elkaar valt na een aantal winters komt doordat er verder in de constructie geen grote gedubbelde oppervlakken zijn waar het ijs tussen kan kruipen. De verschillende smalle gedubbelde randen bevriezen ook, en die gaan hoogstens iets meer openstaan -- het ijs heeft daar onvoldoende houvast om zich af te zetten. In het motorruim en vooral in de wielkasten houd ik de ijsaangroei wel in de gaten, want juist als het een beetje gaat dooien kunnen de ijsblokken aardig "verwoestend" zijn (bijv een blok van vele kilo's ijs dat uiteindelijk alleen door het spatlap-stangetje wordt tegengehouden ... dat spatlap-stangetje breekt dan (of kort daarna) uit de alu-spatbord-rand. Daarnaast is het, als bijv. ijs zonder klem te geraken uit de wielkast valt, voor andere weggebruikers ook niet erg prettig als je onderweg brokken ijs ter grootte van een snel-bouw-blok verliest.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 20:47 
Daarom heb ik die naad boven de body capping ook afgekit. Met zwarte carrosseriekit, staat nog beter ook dan zo'n spleet. grinning smiley




Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht)



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 21:01 
VeeTee Schreef:
-------------------------------------------------------
> Daarom heb ik die naad boven de body capping ook
> afgekit. Met zwarte carrosseriekit, staat nog
> beter ook dan zo'n spleet. grinning smiley
>

Mijn idee ... zo ook bij mij zo'n een keurige zwarte MS-polymeer-naad-vulling.
Idem tussen de rock-sliders en de carrosserie, en ook bij de vloerplaten (dat scheelt ook nog eens in de herrie).

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 22:13 
Wilde net zeggen. Da was ik nie grinning smiley Wel dat het daar ook niet helig is en er geen corrosie of lekkage zou zijn confused smiley

Groet Jan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 22:18 
JanTD5 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wel dat het daar ook niet helig is en er geen corrosie of lekkage zou zijn confused smiley

Nee, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de normen/specificaties bij de vliegmasjienbouwers wat hoger liggen dan in Solihull winking smiley


Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht)



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 22:42 
VeeTee Schreef:
-------------------------------------------------------
> JanTD5 Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Wel dat het daar ook niet helig is en er geen corrosie of lekkage zou zijn confused smiley
>
> Nee, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de normen/specificaties bij de vliegmasjienbouwers wat hoger liggen dan in Solihull winking smiley

De normen/specs daar ligt het niet aan, het ligt meer aan het al dan niet volgen van die normen/specs, en in Solihull gaan ze wel eens "off-road".

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 23:37 
Hmmmmm, het zal je verbazen. Jaren aan onze nationale trots gewerkt, F100 en F70 en een luik van de één past voor geen meter op de ander confused smiley

Groet Jan



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/01/2015 21:38 door JanTD5.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 jan 2015, 00:59 
Hahaha ik heb heel wat vliegmijlen onder de gordel ("u vliegt meer dan onze gezagvoerders) en loop nog steeds rond. Dus dank aan Jan en alle andere collega's die dus met goede kit het spul bij mekaar weten te houden! Of het nou past of niet blijkbaar. Ook een "nieuwe" wing en spatbord monteren is geen feest, de gaten zitten ECHT niet tegen over elkaar angry smiley

John_90_130_RRC-RIP


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 64 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.