Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 18 apr 2024, 05:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: s3 achterbak verwijderen
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015, 11:06 
hallo

voor een reparatie klusje aan mijn achterbalk van mijn serie 3 88 moet ik mijn achterbak verwijderen .
dat zal waarschijnlijk gaan betekenen dat mijn dak en achter opbouw eraf moet ?
maar de vraag is meer hoe en waar zit mijn achterbak vast ?

alvast bedankt


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015, 12:05 
Je achterbak zit met de lippen aan de achterbalk vast. Aan de voorzijde zitten ook vier van die lippen met elk twee boutjes erdoor. Voor de achter hoef je alleen de lippen op de achterbalk los te maken. met een krik duw je de achterbak omhoog. Dan kun je erbij.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015, 12:33 
Als je de hele bak wilt verwijderen kan dat ook met dak en al, moet je dak boven de voorruit losmaken. Is wel veel meer gewicht en onhandelbaarder.
Er zitten ook nog boutjes aan achterzijde seatbase. Afhankelijk van de plek van je reparatie kan je misschien ook alleen de vloer verwijderen door de puntlasjes uit te boren.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015, 13:16 
Het beste lijkt mij om eerst het dak te verwijderen , dan de achterbak. Waarom? Je kunt dan bij het ''in omgekeerde volgorde'' terug monteren overal goed bij om evt . oude afdichtingen(misschien kitresten etc.?) goed verwijderen en op de juiste manier opnieuw aanbrengen . Wij hebben (in de haast/weinig tijd ) een keer een 109( 2 deurs hardtop) achterbak omhoog gezet om beter een gebroken steun te kunnen vervangen.We hadden natuurlijk alles los gemaakt wat nodig was ,maar wel alles op zijn plek laten zitten. Nadien overal lekkages. We moesten toen alsnog de hardtop demonteren en opnieuw schoonmaken en afdichten boven de voorruit , de deuren en de bak. .Als je bovendien al zover bent dat je de bak moet losmaken om bijvoorbeeld de achterbalk te vervangen,pak hem er dan compleet af . Als de tijd en de ruimte het toelaat natuurlijk . Dat werkt gemakkelijker en je kunt gelijk andere roestgevoelige plekken schoonmaken/behandelen waar je anders niet of moeilijk bij komt . Vr gr Henk B.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015, 18:34 
bedankt alvast voor tips.

dus achter de stoelen zitten ook nog een paar boutjes en dan ook achter losmaken dan zit de achterbak los.
moet de stoelbak hier ook voor verwijderd worden of deze kan blijven zitten ?
dak en achter opbouw lijkt mij niet zo n probleem .


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015, 19:35 
Hans, de seatbase zit met kleine boutjes vast, denkbeeldig naar beneden zitten er aan elke kant ook 4 bouten aan lippen die op de de outriggers vast zitten. Weet niet of je die ook los wilt halen maar dan kan je er wel lekker bij ;-)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.