Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 13:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2015, 01:42 
Tja, een vraag waar ik denk ik het antwoord al op weet*, maar ik stel deze vraag dan ook "in commissie" voor een LandRover collega die niet ingelogd raakt.
* dus een beetje schoolmeester-achtig: schoolmeesters en quiz-masters stellen alleen vragen waar ze het antwoord al op weten.

Welke band-breedte heb je bij de bandenkeuze op tubeless standaard staal (dus velgbreedte 5.5).

Vlgs mijn info is 235/85x16 al te breed, die zou minimaal 6 inch velgbreedte moeten hebben .... maar ... gaat het en ten koste van wat ??


Marc


PS Hij zoek ook nog een paar witte tubeless standaard staal (en ik zoek er eigenlijk ook nog eentje)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/01/2015 23:58 door Marc-my-Words.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2015, 02:53 
Grappig je stelt een vraag en weet ook het antwoord.

Er zijn heelveel dingen dienietmogen maar wel gebeuren. En wie zegt dat het nietmag alslandrover zelf ook 235ers monteerd op5,5j. Nou?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2015, 10:47 
Ik zie ook geen probleem......wie bepaalt en zegt dat het niet mag?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2015, 12:47 
Niemand bepaalt dat het niet MAG ! (Nu ja, ik zeg dat alle banden-fabrikanten zeggen dat het niet mag, die adviseren stuk voor stuk minimaal 6 inch.)

En verder, of het mag of niet, het gebeurt, maar hoe pakt dat dan uit, wat zijn de resultaten. Je verliest stabiliteit, de band zit minder mooi gesteund.
Een goede 7.5x16 (jammergenoeg zijn de goede = XPC inmiddels zeldzamer aan het worden) om een standaard velg geeft een opvallend strakke combinatie, hoe pakt in de vergelijking een 235/85x16 dan uit? (Ja ja, ik weet dat er ook grote verschillen zijn binnen de 235/85x16.)

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2015, 13:14 
Ik heb er nooit problemen mee gehad, gehoord of gezien...... Land Rover monteert ook af fabriek 265 banden op 7 J en in verhouding is dit bijna hetzelfde. De adviezen gaan inderdaad vanaf 6" maar als je kijkt hoe ontzettend hoog de band is in vergelijk met normale autobandjes......


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2015, 16:31 
Zal vast wel een norm voor geschreven zijn.

Aangezien normen afspraken zijn tussen fabrikanten en andere markt partijen hebben ze waarschijnlijk zoiets ooit geroepen om geen claims te krijgen.
Dus is men aan de veilige kant gaan zitten, heeft men ook geen kans op aansprakelijkheid.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 65 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.