Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 19 apr 2024, 07:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 14:00 
Hallo,

bij een koude motor geen power.
RRC 2drs 3.9 v8 bj '92 zf automaat

als ik de auto start, koude motor, dan heeft hij nauwelijks de kracht om te rollen.
blijft wel lopen maar met een zeer laag toerental. bij een warme motor geen enkel probleem.

wat heb ik gedaan:
ontsteking goed gezet
steppermotor gecontroleerd, werkt
olie vervangen
bougiekabels gecontroleerd

nog niet gedaan:
bougies vervangen.

iemnad ervaring?

groeten,
wouter


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 14:19 
spuit eens wat remmenreiniger rondom het inlaat manifold, klinkt als valse lucht.

Gr Rangie90
Fun car: Defender 90TD5 'Joepie'
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 20:42 
Waarschijnlijk je koude start injector kaput................

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 20:49 
Die heeft een 3.9i geen Michel, alleen de 3.5. Vraag me niet hoe ik dat weet....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 21:13 
Ja sorry was weer even te enthousiast ......hotwire ..............Thanx

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 22:07 
Dank voor jullie reacties en denk routes.
Gelukkig blijft het niet bij slecht starten... Vanmiddag de tank leeg gereden en nu na wat rommelen met de anwb wil
De auto helemaal niet meer starten. Lijkt aan te slaan maar helaas.
Morgen maar is aan de slag maar eerst de accu goed opladen.

Ik hou jullie op de hoogte.

W.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 22:11 
Bekijk je temp sensor voor de ecu. Waarschijnlijk is deze kapot. Dit is de staande sensor bij injector 1 in de buurt. Pas op, je hebt meerdere temp sensoren!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 18:46 
het vervolg,

vandaag het volgende gedaan:

nieuwe bougies
nieuwe vonk versterker
alle bedrading nagelopen

pomp loopt
brandstof komt waar het komen moet.

resultaat... hij doet nog immer het zelfde, loopt wel om maar daar blijft het bij.

nog te doen:
temp sensor inlaat manifold naar ecu vervangen.

tot zover dus.

W.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 21:05 
kon het toch niet laten en ben nog mar weer naar de auto gelopen.

met het pedaal in het tapijt wil hij starten en zelfs rijden. nul power maar na een tijdje gaat het wel.
rijden gaat maar net stationair is een ander verhaal.

strakst de temp sensor vervangen en nog is even naar de timing kijken ,distributie is immers los geweest.

W.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 00:15 
Wat ik zou doen: temp. sensor vervangen, ontstekingsmodule evt., ontstekingsvervroeging, vacuum vervroeging en de mechanische vervroeging controleren.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 04:37 
Na een hoop gerommel is dan toch gelukt!
Ontstekingsmudule vervangen maar dat gaf nog niet meteen een oplossing, auto even laten staan en na een uur weer geprobeerd en hij liep.
Daarna meteen de steppermoter en de temp sensor naar ecu vervangen. Nu loopt de auto beter dan ooit.
Zou mooi zijn als het verbruik nu wat meer richting 1 op 5 komt ipv de 1 op 3,5 die ik net haalde.

Allen bedankt voor het meedenken!

w.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 11:45 
's Nachts sleutelen werkt ook het beste! Geen herrie aan je kop want iedereen slaapt en dat ze dan effe wakker worden van een brullende V8 vinden ze niet erg :-)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 12:28 
Super! De 3.9 EFI moet makkelijk 1;5 kunnen doen op benzine. Ik reed destijds 1;7 op benzine en 1;5 op gas met een vergelijkbaar exemplaar.

Gr Rangie90
Fun car: Defender 90TD5 'Joepie'
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 57 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.