Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 19 apr 2024, 15:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 22:20 
De laatste weken druppelde er steeds meer benzine uit de tank (109 stawag), en dacht aanvankelijk dat het bij de drain plug zelf lekte.

Werd toch tijd om even te gaan oplossen en blijkt dat het niet bij de drain plug zelf lekt, maar bij een soort rand daarom heen... ik weet niet hoe dat heet!? De vorige eigenaar of de brandweer heeft dit ooit dichtgesmeerd met een soort kit / putty, wat is gaan uitdrogen en daardoor lekt het waarschijnlijk.





Nu heb ik die rand dus netjes schoongemaakt en de oude kit verwijderd, maar zou graag prikker advies krijgen over welk middel hiervoor het beste is?

Zelf zit ik te denken aan Loctite 3450 (of is dat te rigoureus?) Of is er een betere ervaring met iets van Sikaflex (291)? Of Hylomar vloeibare pakking?

Alvast bedankt weer voor de ervaringen en hulp.

Groet!
Bart


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2014, 14:32 
Koop gewoon een nieuwe!
Niet de hoofdprijs bij paddock winking smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2014, 16:07 
Hoi Bart,

Ik heb dit ook gehad bij mijn stawag.
Ik heb zelfs de onderplaat weggeslepen, helaas was de boel poreus en kwam ik steeds meer lekjes tegen.
Toch ook een nieuwe besteld bij Paddock, deze wel moeten aanpassen aan de stawag om de achterste bevestiging vast te zetten.

succes.

gr, Ed


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2014, 18:10 
Inderdaad gewoon een nieuwe. NIet aan gaan lassen of vlamsolderen. Waar 1 gaatje is zijn er meer op komst.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2014, 18:42 
Bij die van mij heb ik eerst de beschermplaat afgehaald,daarna de onderkant van de tank.Was zachtgesoldeerd.Nieuwe onderplaat insoldeerd met aftakpluch.Oude beschermplaat weer opgezet en ook vastgezoldeerd.Nu is die dicht.
Groet Hans


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 00:37 
Bart, die van mijn was ook ooit lek en heb er toen ook eindeloos aan "geknutseld" met als gevolg steeds weer lek.
Ik heb toen ook een nieuwe gekocht bij Paddock, iets van nog geen 100 euri en al jaren geleden.....

Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 01:05 
gewoon vertinnen, goed schoonmaken en ontvetten. water erin en brander erop. heb het zelfde gehad met een ontluchtingspijpje, werkt prima hoor!

Gr Rangie90
Fun car: Defender 90TD5 'Joepie'
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 42 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.