Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 03:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2014, 00:37 
Ben eigenlijk toe aan een nieuwe voorruit en raamrubber, maar keuze was een verwarmde voorruit, wie heeft daar ervaringen mee,


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2014, 11:24 
Denk er dan aan dat je ook het verarmde voorruit timer relais plaatst, blijft'ie het langer doen !!

Zijn wel lelijk duur die timer relais.

Gert-Jan.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2014, 19:47 
De soep wordt niet zo heet gegeten hoor...Hier een relais achterruit verwarming.

dus heel spannend moet je het niet maken. dan een pulsdrukker en klaar van niet meer dan 10,-

de stroom weet immers niet of deze door een voorruit of een achterruit vloeit...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/02/2014 17:47 door Mark.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2014, 19:50 
Check wel even of het relais de gevraagde stroom kan schakelen. Verwarmde voorruit trek toch al snel een 25-30 Ampere.
Gebruik ook draad dat dik genoeg is. 2.5 of liever 4mm2 is voldoende.

Gerrit

>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2014, 19:58 
of deze...[www.ebay.com.my]

en voor meer Amps stuur je met het timer relais een vermogens relais als deze klik me


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 feb 2014, 00:23 
Oke super bedankt voor de tips, en ga zeker gebruiken, maar zin of onzin van de verwarmde voorruit


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 feb 2014, 01:06 
Oeioei,

Let maar op, als de stroom door de achteruit vooruit stroomt, dan stoomt hij door de voorruit achteruitconfused smiley.

Ik zou buiten de timer schakelaar er voor alle zekerheid nog zo een 30Amp relais tussen zetten.
De stroom op de D+ aansluiten bij de Dynamo, dikke zekering (in zo een draadhouder) van 30Amp, dikke 4mm2 kabel netjes in zo een flexibele buis tot aan de rand van het spatbord leggen, daar het relais zetten (kan netjes in de spatbordrand worden vastgezet). Dan met een 4mm2 naar binnen (ook weer door zo een flexibele buis) en naar de voorruit +.
De aarde van de voorruit, uitsluitend en alleen voor de ruit een dikke 4mm2 naar een van de aansluitpunten van het chassis waar de motor is geaard, ook weer door zo een flexibele buis.SLuit de aarde niet aan op een van de in het dashboard aanwezige zwarte aarddraden. Die zijn meestal niet zo goed geaardsad smiley
Maak er meteen een mooi schema van en voeg die bij je papieren, ziet er zeker zo net uit.

Veel sleutelplezier.

Jis


Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 feb 2014, 01:22 
Zin, heel veel zin. Heb al meerdere defenders gehad, overal een verwarmde voorruit ingezet. Heerlijk in natte en winterse omstandigheden. Meerkoeten tov gewoon zijn minimaal en het echt wel waard.

Doen!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 feb 2014, 02:15 
Fraggledefender Schreef:
-------------------------------------------------------
> Meerkoeten tov gewoon zijn minimaal en het echt
> wel waard.
>
> Doen!

Ik denk ik kom uit limburg dus ik zal t wel niet snappen...meerkoeten?..
maar t zijn dus meerkosten....hahahaha ik lacht niet om jouw fout fraggle maar ik zag t gewoon niet hahahaha


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 feb 2014, 16:32 
kan iemand mij ook vertellen waar je plus en min op moeten?
mijn voorraam heeft 3 aansluitingen.

Groet, Laro Mark




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 feb 2014, 16:38 
Klopt 2 plus en 1 min, beste kun je even googlen op heated front screen defender wiring....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 feb 2014, 20:17 
Min zit in het midden, gaat dus ook de volle 27A door; dus die draad zeker niet te dun maken.

Gerrit

>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 jan 2015, 17:52 
mijn voorruitverwarming doet t niet, als ik de schakelaar indruk gaat t controlelampje in het dash en het lampje in de schakelaar heel even aan maar hij blijft niet "hangen".
Alles gecontroleerd, de zekering 30A is heel, het relais werkt. Dus ben bang dat het dat timerrelais is achter het instrumentenpaneel (PRC 6796)
Die zijn echt mega duur angry smileyangry smiley, pas een achterruitrelais ook gewoon zoals eerder in dit draadje door Mark is gesuggereerd? PRC 6796 is 5-polig....

Hoe controleer je met een multimeter of t relais werkt? Is er anders iemand in de regio Ermelo/harderwijk apeldoorn die ook een HFS heeft om even de relais uit te wisselen?

John_90_130_RRC-RIP


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 jan 2015, 20:32 
Tja, als een timer-relais (ook van alternatieve leveranciers) te duur is kan je ook met een een los timertje en een gewoon relais werken, is natuurlijk wel weer even meer werk.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 54 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.